Palantir
oddělovač

Propozice literární soutěže Vidoucí 2007

Literatura > Vidoucí | 04. 01. 2007 19:44:42 | autor: Harv

Kdo sleduje naší soutěž delší dobu, ví, že nebyl uspořádán ročník 2006. Připravovali jsme se totiž na začátek nové éry naší literární soutěže. A nyní můžu slavnostně uvést propozice soutěže Vidoucí 2007.

ČASOPIS PEVNOST & SFK PALANTÍR PARDUBICE, SFK SYNDRID PRAHA SPOLEČNĚ S INTERNETOVÝMI STRÁNKAMI SCIFIWORLD A KULT FANTAZIE VYHLAŠUJÍ LITERÁRNÍ SOUTĚŽ

VIDOUCÍ 2007

Vidoucí je soutěží elektronického věku. Hlavní část hlasování probíhá na internetu a může se jí zúčastnit téměř kdokoliv.
Letošní ročník bude probíhat v dvoukolovém systému. Ze všech došlých povídek vyberou „nezlomní“ porotci nejkvalitnější příspěvky, které postoupí do druhého kola. V druhém kole se hodnocení dělí na dvě části: „odbornou“, kde porotu budou tvořit redaktoři Pevnosti, Scifiworldu, Kultu Fantazie, členové klubů Palantír a Syndrid a pozvaní externí porotci; a „veřejnou“, kde porotou budou čtenáři a návštěvníci webových stránek, na nichž budou povídky zveřejněny mezi daty 1. 6. 2007 – 31. 10. 2007. Hlasování do obou kategorií budou tajná a konečné výsledky budou zveřejněny na slavnostním večeru na Fénixconu 2007 v Brně.
Vítězové obou kategorií dostanou věcné ceny od sponzorů, výtvarně ztvárněné pardubické perníčky a pamětní keramickou cenu.

Podmínky účasti v soutěži:

• Musí se jednat o nepublikovanou povídku v českém nebo slovenském jazyce v rozsahu 2 až 25 normostran (rozuměj 30 řádků po 60 znacích), která jeví prvky fantastiky (sci-fi, fantasy či hororu).
• Počet příspěvků od jednoho autora není omezen.
• Autor zasláním svého díla do soutěže souhlasí s anonymní publikací (uveřejnění bez jména autora) na webových stránkách SFK Palantír, www.sfkpalantir.net, po dobu hodnocení veřejností (viz níže) a s další neanonymní publikací tamtéž po skončení hodnocení. Dále pak souhlasí s případným uveřejněním v časopise Pevnost (za standardní honorářové sazby), v klubovém fanzinu „Šedý zákal“ či v případném sborníku.
• Autor se nesmí zúčastnit soutěže jako porotce.
• Své soutěžní příspěvky můžete posílat do půlnoci 30. 4. 2007, kdy je uzávěrka soutěže, výhradně na e-mailovou adresu vidouci@centrum.cz (předmět označte nejlépe: „Vidoucí“ nebo „soutěž“).
• Příspěvky posílejte nejlépe jako komprimovanou přílohu (archiv (.zip, .arj, .rar)). Příloha mailu musí obsahovat: soutěžní povídk(u/y) ve formátu .txt, .doc nebo .rtf, dále zálohu povídky a textový dokument s údaji o autorovi díla (jméno, pseudonym, adresa, e-mail, telefon, jména příspěvků, přepočtení obsahu na normostrany). Osobní údaje slouží ku potřebě pořádání soutěže a nebudou vydány třetí osobě bez svolení autora.
• Organizátoři si vyhrazují možnost změnit podmínky soutěže, jméno soutěže, sloučit při nedostatku porotců obě kategorie v jedinou, nebo zrušit celou soutěž pro nedostatek příspěvků.
FAQ
Jak mám určit délku svého textu v normostranách?
Přibližnou délku textu v normostranách dostaneme spočtením znaků v dokumentu a vydělením 1600 a zaokrouhlením nahoru.
Pokud následujíchí definice normostrany není obecná, tak pro Vidoucího bude platit následující definice normostrany:). Normostrana má 30 řádků po 60 znacích. To ovšem platí pro nestruktovaný text: pokud má odstavce nebo poslední slovo v řádku nekončí přesně na 60 znacích, tak se jedná o nový řádek.
V budoucnu možná na tyto stránky umístíme java script, který bude normostránky po vložení textu počítat za vás.
Jak má vypadat formálně text vypadat?
Text dodávejte ve standardní formě. Používejte běžně dostupných fontů velikosti 10 až 12. Kdybyste měli o formátu textu pochybnosti, můžete vaší práci dodat ve formátu *.txt, ten je neformátovaný a vypadá vždy stejně.
Můžu do soutěže poslat i povídky, které jsou publikovány na nějakém literárním serveru?
Pravidla praví, že se musí jednat o dosud nepublikovanou povídku. To znamená, že pokud byla povídka už publikována na literárním serveru, byla publikována, takže se nemůže účastnit soutěže. Jedinou povolenou vyjimkou by byla účast ve Workshopu (literární dílna, něco jako přípravka pro nadějné autory).


Průměrné hodnocení: 0 :: Počet zobrazení: 475411

Přidat komentář Přidat komentář:

Jméno:
*

E-mail:


Hodnocení:
Na obrázku je...
kontrolní obrázek

=*
Komentář:



* povinný údaj
 
Mira - 2007-07-21 22:47:05

Martine, tak je tedy pravda, že nezáleži na tom co a v jaké kvalitě bylo vytvořeno, ale kdo je tvůrce? Onehdy jsem četl o jednom malíři. Kritika se rozplývala nad úžasným uměleckým duchem (ten člověk byl docela věhlasný) jeho děl. Pak se zjistilo, že ty patlaniny maloval šimpanz. Ale kdo by nazval patlaninou obraz od slavného malíře, že? Zato dílo neznámého autora nazve blábolem kde kdo. A v tom je ta potíž. V myslích kritiků je většinou jedna rovnice. Neznámý=nekvalitní, známý=kvalitní. I když je to leckdy naopak. Ono také záleží na vkusu porotce. Např.Kdo má rád už zde zmiňovaného Kulhánka, tak asi těžko ho zaujme příběh, kde na jedné stránce nebylo vystříleno alespoň tři sta nábojů a tak padesát emzáků nebylo roztříleno na s....... Já si naopak myslím, že mladí a neznámí autoři by měli být vydáváni a to hlavně proto, aby nám tvorba nezkostnatěla. Rád si přečtu dobrou knihu, ale Román pro ženy od Wievegha to asi nebude. I když se někomu určitě líbí. Jenže jak má někdo něco vydat, když se nejmenuje Wievegh a nemá zrovna cca 50 000 kč po ruce. A nejlépe, je to ještě student?

Martin - 2007-07-19 11:17:07

Ne,udělej si jmeno a pak tě vydají.Nejprve to je na tobě.Napsal jsi knihu?Fajn,tak si jí vydej.Když se ujme a nebude to slint,jakože nejspíše bude,jelikož co jiného se dá od nezkušeného člověka čekat,tak příště se za tebe někdo třeba postaví.Nebo se domluv s někým kdo má jméno.Pokud tvé dílo za něco stojí,ať to vydá pod svým jménem.A NEURÁŽEJ.

Axel - 2007-07-18 20:14:05

Jasne, a kazdy dobry zpevak uz davno zpiva, vsichni kvalitni herci uz jsou hvezdami a vsechny dobre napady uz nekdo zrealizoval, tak proc se snazit, ze jo.
Hlavne ze jsi Ty veliky znalec.
Pro priste bych uvital, kdyby na me prispevky reagoval nekdo s vic nez pulkou mozku.

Martin - 2007-07-18 02:04:04

O čem to tu plkáte?Kdyby ty povídky byly k něčemu,jsou už dávno vydané.Tyhle prvotiny jsou pokaždé paskvily.Ohledně toho vydávání,pokud na to máš odvahu,tak si vydej co chceš,ale na vlastní náklady.Žádné nakladatelství nebude tratit čas z někým kdo nemá jméno.To je holý fakt.

Axel - 2007-07-17 22:33:23

Inu v zasade mas pravdu, jenze kdo Ti takovou objektivitu zaruci tady ci kdekoli jinde? Vsichni jsme jen lide a je jen na porotcich, aby se nenechali otupit a skutecne oddelovali zrno od plev.
Bohuzel neni spolehlivy zpusob, jak charakterizovat \"kvalitni\" povidku a at chces nebo ne, vzdy se musi clovek spolehnout na svuj usudek a vkus, coz je tezke. A v tak rozmanitem a tvorivem oboru jako je psani je to stokrat tak tezsi.
Kvalitni porotce musi umet rozeznat, co je skutecne do nebe volajici myslenkovy exkrement a co dilo cloveka s talentem a trpelivosti. Nebo aspon trpelivosti.
A v tom jim budeme muset verit. Aspon nez se zverejni povidky, co se uchazi o Nevidouciho, pak si to budes moct projit a rict si, jak moc se spletli :-)
Ten risk tu proste je.

Laura - 2007-07-16 13:31:17

Jo, dovedu pochopit, že tam píší i lidé, kteří si řeknou \"jééé já bych mohl být slavný\" za pět minut semolí povídku a pošle...ale i tak si o něm můžu myslet co chci.. jen se bojím aby tento postoj neměl vliv na hodnocení ostatních povídek, neboť věřím že se tam dají najít i zajímavé příspěvky, hodné zveřejnění. Co když porotce, ovlivněn svým názorem (všechno je paskvil) otráven předchozí povídkou od výše popsaného autora, odloží dílo, které by mělo šanci vyhrát, aniž by si ho pořádně přečetl, protože\" to bude stejně zase blábol\" ?

Axel - 2007-07-14 16:47:13

Ale klid, to bude jen profesionalni deformace porotcu. Znam to take. Delal jsem celkem dlouhou dobu na tech supportu jednoho ISP a 99 procent zakazniku, se kterymi jsem mluvil nevedelo pomalu ani co je modem, natoz ze ho nekde maji.
Od te doby mam tendenci si o vsech lidech predem myslet, ze jsou technicky retardovani, dokud mi nedokazou opak :-).
Stejne je to vsude, kdyz si prectes 150 povidek a 140 z nich budou blbosti, rekl bych, ze podobnemu povzdechu se neubranis. Samozrejme publikovat ten vyrok uz je jina vec, to byla popravde receno blbost...

Mira - 2007-07-12 17:17:35

Tak jsem čekal, jestli někdo odpoví Jimmymu a pak ještě Lauře a ticho po pěšině. Oni moc provokují, co? Kdy budou výsledky vyřazovacího kola? Chtěl bych si přečíst slátaniny od mladých autorů.

Flad - 2007-06-22 00:09:42

Ne, mas pravdu, taky si myslim, ze to s tim jmenem je chyba vyhlasovatele (ono to vzniklo totiz tim, ze loni ty soubory, co se posilaly, vypadaly jinak). Pristi rocnik uz to bude upravene. Kazdopadne jmeno autora v povidce v zadnem pripade neovlivni hodnoceni.

Datum predpokladej za 31. 7. (ale zatim to vypada, ze vsichni porotci poctive ctou; takze muj tip je, ze too 26.7. by se to mohlo stihnout :-) )

To s tema zalohama neni zbytecne - je lepsi mit povidku dvakrat nez zjistit, ze chybi kus povidky, a pak shanet autora po certech (a dablech).

Otohime - 2007-06-21 11:26:35

Nabudúce, milí porotcovia, prosím, napíšte presne, čo si predstavujete pod pojmom záloha, lebo si pod tým každý predstaví niečo iné. To aby sa predišlo zmätkom a všetci poslali rovnako vyzerajúce e-maily. Okrem toho, \"konec července\" mi ako približný dátum nepripadá. Inak povedané, nie je to dátum. Ale môžeme to skúsiť chápať ako obdobie od, dajme tomu, 26.7. po 31.7.2007? :)

Čo sa týka mena autora v poviedke, ako sa tak dívam, jediná zmienka o anonymite sa týka publikovania poviedok. V tom prípade si za tento prešľap môže vyhlasovateľ súťaže. Možno som len slepá, ale nevidím tam napísané: \"Do súborov obsahujúcich text poviedky nepíšte svoje meno.\"

Laura - 2007-07-10 15:39:38

No nevím, dá se říci že také píšu, ale tak nějak by se mi nechtělo svá díla posílat do soutěže, ve které se na ně od počátku bude koukat jako na slátaniny či bláboly... napadlo vás, že pokud se sem půjde podívat opravdu nadějný autor, který se ve své nesmělosti konečně donutil poslat svojí povídku do literární soutěže, tak tím výrokem naprosto pošlapete jeho sebevědomí. Ano chápu že vám svá díla posílají i náctiletí, ale dá se prvotina nazvat slátaninou? Proč mladého autora naopak nepovzbudit a pokusit se ho, dokud je tvárný, usměrnit konstruktivní kritikou...? Ještě mám jeden dotaz...Mám přítele, který napsal velice zajímavou knihu s prvky fantazy ale spíše by se to dalo do jisté míry prezentovat jako historický román. Měl to štěstí aby si jeho dílo přečetla jedna dosti známá autorka, jejíž jméno nebudu zveřejňovat, a ocenila ho velmi kladnou kritikou. Přesto však onen autor nemá možnost své dílo vydat protože bohužel zatím nikde nepublikoval, a chtěl -li, opět narazil na otázku, kde již uveřejnil své dílo. \"Nikde? Ale milej zlatej, když jste nikde nepublikoval, tak to my vás neotiskneme\" a nikdo se nenamáhal si přečíst byť jedinou stránku jeho knihy... co by jste poradili takovýmto autorům?

Jimmy - 2007-07-10 12:12:29

Pokud vím, tak loni žídná nebyla. No, budiž. Přesto, vím o čem mluvím. Sleduji trochu dění okolo sebe, pár věcí jsem četl a byly smeteny ze stolu jen proto, že autor nikde jinde nepublikoval. Prý, až ho vydají jinde, tak bude vydáno i toto. Jinak, člověk, kterému bylo toto sděleno, psal i k do Vaší soutěže. Jeho jméno říkat nebudu, jelikož jsme jen lidé a je mi jasné, že by jeho příspěvek skončil v koši. Tak se zatím mějte, porotci. A pochopte jednu věc. I generál byl jednou vojínem, který ani nevěděl jak se nasazuje bajonet. Dostal jenom příležitost se něco naučit a něco dokázat. Stejné je to i se začínajícími autory. Proto mi přijde úchylné se o povídkách těchto lidí hned od začátku vyjadřovat jako o blábolech.
Cituji: Jo, a nešlo by to dát do pokynů povinné číslování stránek (dneska už to takový problém není; samozřejmě mimo .txt soubory...)? Člověk pak čte a ani si nevšimne, že mu stránka toho blábolu chybí...\\"
Velmi výstižně řečeno.

Cellindra - 2007-07-02 11:24:00

Tak za prvé - právě proto je soutěž ANONYMNÍ, aby se porotci nemohli nechat ovlivnit jménem autora. Také většina dobrých autorů do povídky své jméno neuvádí, takže my do vyhlášení skutečně nevíme, kdo vítěznou povídku/povídky napsal. V předchozích ročnících se často prosadili neznámí autoři na úkor známých. (Například loni a předloni.)
Za druhé - snažíme se povídky hodnotit co nejobjektivněji. I tak +/- 40% povídek (a to platí o KAŽDÉ soutěži - dokonce i o CKČ) prostě jsou stupidní bláboly. Až skončí soutěž, klidně ti pošlu povídky nominované na Nevidoucího, aby sis hezky početl. Já jsem například ve své várce na tolik špatných nenarazila, ale to určitě ještě přijde, protože Gaussově křivce se musí učinit zadost.
A za třetí - já bych teda Kulhánka do druhého kola nepustila. Sice by se se mnou někteří porotci hádali (že jo, Flade), ale stejně by měl šanci zabodovat jen u veřejné poroty, u odborné nikdy.

Harv - 2007-07-02 11:04:47

Dobrou povídku poznám a je mi jedno kdo to napsal, pošlu to do druhého kola. Stejně to mají i ostatní porotci.

jimmy - 2007-06-29 19:09:03

Milá Cellindro, je vidět, jak porotci přistupují k povídkám nových autorů. Jsou to bláboly, stupidní slátaniny atd. Jak je vidno, tak opravdu platí, že je jedno co, ale hlavně kdo. Povídka může být skvělá, ale napsal to člověk, který je neznámý a nikde nepublikovaný, tak je to automaticky blábol. Jo, kdyby to napsal Kulhánek, tak to je jiná, že? Jak se má nový autor chytit? Můžete mi to říct?

Flad - 2007-06-15 16:18:34

Tím porotcem jsem byl já :-). Nevím, jestli by si tohle neměl ohlídat spíše Harv než autoři....

Jinak ještě poznámka k normostránkám - těch 1800 znaků platilo pro psaní na psacím stroji. Blbý je, že když píšete na počítači a uděláte enter, tak se tím vlastně připravujete o znaky, který jsou jakoby \"do konce řádku\". Díky tomu, když vám počítač skutečně spočte, kolik znaků tam je, musí být počítačová stránka \"menší\" (cca 1500-1600 znaků). Tenhle rozdíl se ale často zanedbává.

Navrhuji pro příště upravit propozice tak, ať si to autor píše normálně, ale ať pak prostě vydělí počet znaků 1800...

Cellindra - 2007-06-15 15:05:09

Během porotcování už začínáme narážet na problémy. Slovy jednoho z porotců:
\"U povídek X, Y a Z jsou uvedena jména autorů. Mám trochu obavu, abych po přečtení jejich děl neměl tendence vyhledat si je se svou brokovnicí s upilovanou hlavní a tímto způsobem jim vysvětlit, co si o jejich dílech myslím... (ale nechci soudit, třeba to bude dobrý.)

Jo, a nešlo by to dát do pokynů povinné číslování stránek (dneska už to takový problém není; samozřejmě mimo .txt soubory...)? Člověk pak čte a ani si nevšimne, že mu stránka toho blábolu chybí...\"

Naprosto souhlasím. Navrhuji dát do propozic pro příští rok upozornění, aby autoři nepsali svá jména do povídek (soutěž je anonymní!) a doporučení, aby číslovali stránky (když to neudělají, můžou pak například chybou tiskárny přijít o body).
Také jsem narazila na povídku, která nesplňuje ani první kritérium propozic - nejeví prvky fantastiky. Tak by mě zajímalo, jestli autorka (tipuji to jednoznačně na ženu) propozice vůbec četla. Praděpodobně bude vyloučena ze soutěže.

Harv - 2007-06-02 22:27:52

Předběžné datum, kdy mají odevzdat Nezdolní své rozhodnutí, je koneč července. Takže pokud chcete neoficiální datum, tak tady ho máte.

Julianne - 2007-06-02 16:44:47

Nechci být kverulant, ale psalo se o zveřejnění povídek od 1.6. Chápu, že jich došlo hodně a způsobilo to zpoždění, ale bylo by dobré napsat aspoň přibližně nové datum. Jen tak orientačně. Díky a přeju hodně úspěchů organizátorům i autorům, včetně sebe :-).

Harv - 2007-05-07 19:33:01

Budou. Až budu vědět kdy, tak se to dovíte



oddělovač
Stránky běží na redakčním systému Rivendell v2.0 -- Jarník, 2006
Tyto stránky jsou uvedeny bez jakýchkoliv záruk, co se spolehlivosti, přesnosti, trvanlivosti a dalších biomagických funkcí týče, a rádi bychom vás upozornili, že SFK Palantír zvláště neodpovídá, nezaručuje, ani nedoporučuje nějaké, respektive jakékoliv, shlížení těchto stránek a odmítá nést zodpovědnost za jejich použití jak návštěvníkem, tak jakoukoliv jinou osobou, entitou či božstvem.