Palantir
oddělovač

Vidoucí 2010 - výsledky prvního kola

Literatura > Vidoucí | 01. 08. 2010 00:00:00 | autor: Cellindra

První kolo ročníku 2010 soutěže Vidoucí máme za sebou. Zde se dozvíte to nejdůležitější - jména postupujících povídek - a také několik zajímavostí, které budou postupně přibývat, jak si je budeme sypat z rukávu.

Postupující povídky

Sítem prvního kola prošlo následujících 12 povídek:

  • Čo ľudia vedia najlepšie
  • Dokonalá vzpomínka
  • Ferdinand
  • Harrisonův paradox
  • Horečka
  • HRDINOVÉ
  • O vesmírnou přilbu
  • Rovnost
  • Sněhová vločka, drama pro tři osoby
  • Střípky ledu
  • TAVA-24
  • Triumf krásy

Letos bylo dohromady 27 nezdolných porotců, kteří opět přečetli svou várku povídek, v průměru (ve skutečnosti je to medián) čítající 31 povídek. Každá povídka tak získala 8-14 hodnocení, opět ve staré známé škále Rozhodně ano - Ano - Ne - Nevidoucí.

Žánry

K velké radosti části porotců přišlo do letošního ročníku velké množství sci-fi povídek - více než třetina. Autoři si zřejmě vzali k srdci neustálé frfňání některých z nás, kterým vadí přemíra fantasy ve Vidoucích, a skutečně se překonali. Důkazem toho je žánrové zařazení postupujících povídek:

  • SF: Čo ľudia vedia najlepšie, Dokonalá vzpomínka, Ferdinand, Harrisonův paradox, Horečka, Hrdinové, O vesmírnou přilbu, Rovnost, Sněhová vločka, drama pro tři osoby, Střípky ledu, TAVA-24
  • Fantasy/Horor: Triumf krásy

Jak vidno, nejen, že se autoři vrhli na psaní sci-fi, ale nezanedbatelné části z nich se podařilo stvořit také velmi dobrou sci-fi.

Zato krušné časy nastaly pro upíry a vlkodlaky, kterým nejen, že se jako obvykle nedařilo, ale dokonce jich výrazně ubylo, k velké radosti většiny porotců. Doufáme, že tento utěšený stav zůstane i nadále nezměněn.

Hodnocení nepostupujících povídek

Abecední seznam nepostoupivších povídek a jejich hodnocení porotci.

Jméno povídky RA Ano Ne Nevidoucí
bezejmenná povídka #010261
Božský soud0073
Bratr Zaffre a případ zcizeného střeva0190
Báječná noc0260
Být pryč, tady a tam00110
Cena přežití0090
Chimpacanzská odysea0092
Chuť nesmrtelnosti0280
Čas na zkoušku01110
DOBRÝ OBCHOD0470
Detektiv00100
Dostaň svýho pošťáka0580
Dům hrůzy0063
Erglén a vlčí národ0170
Hodiny00100
Homo sapiens sapiens bellus0091
Hon na vlkodlaka0091
Hrdinové umírají první0090
Inspektor všeho10100
K jaderným konfliktům se kočky chovají přezíravě0680
Kam letí ti ptáci?0670
Kamenná Křídla01100
Karilin1
Kamenná Křídla01100
Karilin1090
Když svítí kulatý měsíc01100
Když tě Osud nemá rád0180
Kočka leze dírou0091
Kytica0190
Možno zajtra0370
Mŕtvolná daň0290
Na druhém břehu0190
Na každou svini nůž0181
Na počátku byla myšlenka0290
Nádherné, černé vlasy0180
Oko0190
Pandořino tajemství0180
Podle skutečné události0280
Polobotkové blues0470
Potkali se u Kolína0560
Prokletá darem0090
Prvé miesto v oficiálnom zozname0380
Pírka Padlých andělů0190
Přepošlete všem známým!0190
Příběh který se stal0181
Půlnoční bába0380
Raf(ť)áci00100
Rovnováha pravd00110
Ruku do ohňa!0170
Řád popsaného stolu0090
Sebastián a hviezdy0180
„Sivá“ z parku0371
Skrz propast0280
Stručné dějiny0091
Stín00100
Svobodní kuřáci0190
Špína0091
Štětka0191
Tajemství Antarktidy0370
Tato-Pravda0091
Temné krve00100
Tisíc z Vysočiny1380
Účel světí prostředky0161
Úplně jako v pohádce...02100
Vathek0191
Vize budoucnosti0191
Vlkodlak0064
Vražda v hostinci Na Ostrově0271
Vábení podzimu0780
Yr0390
Začátek konce0154
Zvadlé květy0055
Zvláštní setkání0090
Žádný muž vám nebude králem0090

Nevidoucí

I letos se dočkáte oblíbené anticeny, Nevidoucího. Právě probíhá výběr do předkola, což znamená, že budou vyhodnoceny všechny povídky, které dostaly alespoň jednu nominaci na Nevidoucího, a z nich budou vybrány ty "nejlepší", aby se zúčastnily tvrdého boje o tento prestižní titul. Automaticky postupují povídky se třemi a více nominacemi, kterých je letos pět. O Nevidoucím vás budeme informovat ve zvláštním článku.



Průměrné hodnocení: 0 :: Počet zobrazení: 1530026

Přidat komentář Přidat komentář:

Jméno:
*

E-mail:


Hodnocení:
Na obrázku je...
kontrolní obrázek

=*
Komentář:



* povinný údaj
 
< předchozí 1 2 3 4 5  6 7 8 9 10 další > :: (101 - 120 z 195) :: od nejstarších :: úrovňově :: zobrazit vše
nata - 2010-08-09 06:42:44

Si ochotny priznat sa, ktora poviedka bola tvoja? Zaujimas ma cim dalej, tym viac a rada by som si k nazoru priradila dielo.

JamesFaith - 2010-08-09 00:07:03

Tak s tímhle musím vážně nesouhlasit. Já sice publikuji jen sporadicky (na druhou stranu už mě o povídku dvakrát přímo požádali), ale v žádném případě bych do soutěže neposílal nějaké podřadné zbytky. Každé povídce věnuji úplně stejnou péči a hanba by mě fackovala, kdyby tomu bylo jinak, a pochybuji, že by to u většiny publikujících autorů bylo jiné. Soutěžní povídky u mě nanejvýš trpí trošku uspěchanými konci a přehlédnutými hrubkami na závěrečných stránkách, protože jsem pomalý psavec a uzávěrka se často přiblíží příliš rychle.
Do soutěží se chodí hrát a vyhrávat a toho se \&quot;podřadností\&quot; a odfláknutostí nedosáhne, do těch by se naopak mělo posílat to nejlepší.

- 2010-08-08 23:33:19

Jé, ahoj Jiřino..

dle mě je \&quot;publikovatelnost\&quot; v SF soutěžích vyšší, protože vychází různý sborníky SF, ale v mainstreamu nic takovýho není, jenom knížky, který se už musí nakladateli vyplatit. Můžu storvnávat obojí typ soutěží a rozhodně s tebou nesouhlasím v tom, že by v SF soutěžích byla vyšší úrověń. A taky, spousta autorů ty lepší povídky pošle rovnou někam, kde jim je zaplatí a vydají a do soutěží dává právě to, \&quot;co zbylo\&quot;, samozřejmě mám na mysli autory, který už publikujou. Např. právě v CKČ máš tak čtvrtinu lidí, který normálně píšou do Pevnosti a Ikarie, myslíš že by dali přednost tomu poslat povídku do soutěže před tím, poslat ji do redakce? Někdy určitě, aby viděli reakce čtenářů, ale pravidlo to nejspíš není.

Ellie - 2010-08-09 11:45:38

Že se snažíš psát, aby to mělo komerční úspěch, neznamená, že automaticky napíšeš neoriginální sračku. Bohužel dnes je možné, aby neoriginální sračka vyšla jen kvůli pocitu nakladatele, že bude komerčně úspěšná. Není to totéž.

Cellindra - 2010-08-09 10:36:36

Já jsem nereagovala na tvůj příspěvek, prostě všeobecně na ten názor. Už máme zkušenosti s několika zhrzenými autory Nevidoucích, kteří tohleto vehementně prosazovali.

- 2010-08-08 23:26:44

Ellie, Celindra: to je povzbuzující názor, pokud teda pochopíte ironii:-) Já osobně se snažím psát mimo jiné i tak, aby to mělo komerční úspěch, takže pokud to někdo vnímá jako špatnost, jsme asi někde jinde

Aquila - 2010-08-08 23:11:08

Heleďte, stejně jako loni, protože jsem četla všechny příspěvky, nebudu s to napsat na všechny podrobné slovní hodnocení. Takže kdo máte zájem si nechat vynadat speciálně ode mě, napište mi mail s názvem povídky (povídek). Kdo dřív přijde, ten dřív mele, ale nevím, jak dlouho mi to potrvá.

Aquila - 2010-08-08 22:50:17

Ještě k těm soutěžím. Úroveň SF soutěží, respektive jejich prací je prý opravdu vyšší. Pořadatelé mainstreamových soutěží tvrdí, že publikovatelnost jejich příspěvků je tuším tak 2 až 3 procenta, zatímco u SF soutěží 5 a více procent.
Taky je dobré zvážit renomé soutěže a její kvalitu jako celek. Obecně se lidi snaží do soutěží, z nichž vychází profesionálně vydávaný sborník (CKČ, dříve Trollslayer nyní Žoldnéři fantasie) nebo je výsledkem publikování v celostátním časopise (Vidoucí, Ikaros), posílat ty nejlepší práce. Pak jsou \&quot;lokální\&quot; soutěže, z nichž vychází fanzinový sborník nebo vůbec nic, nebo nějaká kniha jen jednou za čas (například Halmochron, Ježíšek, Zebra), kam chodí práce nikoli nejvyšší kvality, protože tu si soutěžící schovávají pro něco onačejšího :-)
Samozřejmě se může stát, že práce neuspěje v jedné soutěži a umístí se v jiné. Ale pokud se porotci těch soutěží překrývají, většinou je setkání se s tou samou prací podruhé (nebo nedejbože potřetí) na..., ehm, nenaladí přívětivě. Letos to v mém případě ve Vidoucím byly tři práce.

Cellindra - 2010-08-08 22:22:29

Souhlasím s Ellie, dneska vychází kdejaká sračka, kterou bych ani do druhého kola nepustila. A navíc, s nástupem firem, jako je Tribun EU, si dneska může vydat kdokoliv cokoliv. Takže to není argument.
Jinak - samozřejmě, že se povídka v jiné soutěži umístí úplně jinak (pokud teda není nadpozemsky blbá). Důvodů je několik:
1) V každé soutěži a v každém ročníku je jiná konkurence.
2) Všude jsou jiní porotci s jiným vkusem.
3) V každé soutěži věnují porotci porotcování jinou péči - někde si povídky pečlivě čtou, píšou si poznámky a diskutují o nich. Jinde ne. Je dobré si tyhle věci o soutěži předem zjistit.

Aquila - 2010-08-08 20:52:34

A taky je rozdíl, jestli povídka získá jednoho náhodného Nevidoucího, nebo jestli jsou to u obou zúčastněných povídek tři a více Nevidoucích, které tak tvoří přinejmenším třetinu z celkového hodnocení. A navíc - každou z povídek četla jiná skupina porotců. To už opravdu nedá svést na náhodu ani podivné preference hodnotitelů.

Ellie - 2010-08-08 18:44:14

Autoři, jimž naše hodnocení připadají úplně vedle a argumentují publikací, by si měli připomenout, že i Twilight vyšel a jistí lidé ho čtou. Přijde takhle Tolstoj do nakladatelství a ptá se, tak co, četli jste tu mou Annu Kareninu? A nakladatel se zatváří a odvětí, promiň, Lve Nikolajeviči, ale je to moc emo a lidi dneska chtějí humor, chápeš. Obchod, cílový skupiny, mainstream.

Flad - 2010-08-08 20:43:45

To je chvalyholodne. Bohuzel, u nekterych povidek mam pocit, ze ja jsem prvni clovek, ktery ji precetl celou....

- 2010-08-08 18:08:40

Flad: jeden kamarád je sakra málo na hodnocení povídky. Většinou řekne, že je to dobrý i kdyby nebylo, poněvadž je mu zatěžko přiznat, pokud se mu to nelíbí, Ideální je skupina betareaderů nebo několik známých, který v tom oboru dělají /jsou redaktoři, korektoři/. Já dvě kámošky/známé, které dělají tyhle věci mám, normálně je občas využiju /samozřejmě nemají čas číst všechno/, letos jsem to nestíhala přečíst ani já, odevzdávala jsem v dubnu hafo věcí a nedalo se to.

Aquila - 2010-08-08 15:38:16

Tvojí i Ronkarově práci jsem dala Ano, i když k mým favoritům na stupně vítězů nepatří, ale slušnou úroveň mají. Loni jsem Ronkarovi nedala Ano kvůli většímu množstvé chyb.

nata - 2010-08-08 22:05:16

Som tvrdo na fantasy. Sci-fi mam v praci a tam mi to staci. Jak je niekde magia, je to pre mna zaujimave. Napriek tomu som zo 7 Ano dala 4 sci-fi. Chyba bude asi v poviedkach.

Věžňa - 2010-08-08 21:40:15

To by mě zajímalo, co bys mi řekla na moje poslední dílo (do soutěže o Dračí řád) , u kterého jsem doufal, že se mi podařilo stvořit něco jakž takž originálního a přinejmenším se to aspoň vymyká tvé stavbě příběhu.

Ellie - 2010-08-08 18:50:04

Miluju fantasy. Bohužel kvalitně napsaná, ORIGINÁLNÍ fantasy už nepřišla hodně dlouho. Zato přišlo hodně variací na \&quot;hrdina jde, potká tajemného cizince, spřátelí se, jdou dál, potkají několik archetypálních postav, setkají se s bossem, porazí ho a společně odcházejí kamsi\&quot;. Nuda. Možná jsou lidi, kteří chtějí číst klišé furt dokola, ale porotci Vidoucích už si na to vesměs přijdou moc staří. A teď nemluvím o tvé povídce, jelikož jsme anonymní soutěž a já jen řadový porotce, nevim, která to je.

Cellindra - 2010-08-08 22:13:20

Ano, taky jsem poznala, kterých povídek je DavidVlkodlak autorem, jen podle toho jednoho odstavce. :) A nebetyčně mě překvapuje, že to nepsala slečna...
Porota je hodně žánrově rozrůzněná, řekla bych ale, že příznivců sci-fi je rozhodně menší půlka. Takže opravdu chyba nebude v jednostranně zaměřené porotě. (Ten názor, že máme všichni radši sci-fi, pochází od asi tří, čtyř porotců, v čele se mnou a Tilio, kteří SF vehementně prosazují, a tady v té diskusi jsou aktivnější než ostatní. :)) Ale snad budu mluvit za všechny, když řeknu, že dobrou fantasy si rádi přečteme úplně všichni.

Aquila - 2010-08-08 15:31:19

Nezlob se, ale hodnocení obou svých povídek si opravdu zasloužíš. Nejprve se člověk skutečně musí naučit česky. To už jsem ti psala. Chybějící čárku před protože ještě dokážu pochopit, na více ná žánr sci-fi se dá přisoudit překlepu při spěchu a menší pozornosti, již člověk věnuje diskusnímu fóru, ale psát otazník po oznamovací větě nebo mněli, to už přwsahuje veškeré meze tolerance.
Ve Vidoucích i jiných soutěžích jsou porotci všestranných zájmů (letos si tuším někdo stěžoval, že má málo kvalitního hororu), takže na to to rozhodně nesváděj.
Moc by mě zajímalo to nakladatelství, které chtělo vydat tvou knihu. Pokud totiž někdo zaplatí náklady na vydání, oni na tom rozhodně škodní nebudou a někomu je fakt jedno, co vydá.

JamesFaith - 2010-08-08 15:21:49

Myslím, že i když mají někteří porotci raději sci-fi, na výsledky by to určitě nemělo takový vliv, jak tu naznačuješ. V minulých ročnících se fantasy pravidelně umisťovala a několikrát i vyhrála a pochybuji, že by se od té doby porota tak razantně obměnila. Spíš se letos prostě sešlo větší množství kvalitnějších sci-fi povídek, kterých bylo v minulých ročnících spíš poskrovnu.


< předchozí 1 2 3 4 5  6 7 8 9 10 další > :: (101 - 120 z 195) :: od nejstarších :: úrovňově :: zobrazit vše

oddělovač
Stránky běží na redakčním systému Rivendell v2.0 -- Jarník, 2006
Tyto stránky jsou uvedeny bez jakýchkoliv záruk, co se spolehlivosti, přesnosti, trvanlivosti a dalších biomagických funkcí týče, a rádi bychom vás upozornili, že SFK Palantír zvláště neodpovídá, nezaručuje, ani nedoporučuje nějaké, respektive jakékoliv, shlížení těchto stránek a odmítá nést zodpovědnost za jejich použití jak návštěvníkem, tak jakoukoliv jinou osobou, entitou či božstvem.