Palantir
oddělovač

Vidoucí 2010: propozice

Literatura > Vidoucí | 16. 02. 2010 22:20:44 | autor: Harv

První zmínka o ročníku 2010 a rovnou propozice.

ČASOPIS PEVNOST, SFK PALANTÍR A SFK ISLINGTON VYHLAŠUJÍ LITERÁRNÍ SOUTĚŽ

VIDOUCÍ 2010

Vidoucí je literární soutěží elektronického věku. Hlasování probíhá na internetu a jeho veřejné části se může zúčastnit kdokoliv. Příspěvky hodnotí odborná porota, kterou tvoří redaktoři Pevnosti, členové klubů Palantír a Islington a pozvaní externí porotci. Hodnocení je dvoukolové a současně s druhým kolem probíhá veřejná anketa o nejlepší povídku druhého kola, jíž se může zúčastnit kterýkoliv návštěvník stránek.

Výjimečnost Vidoucích spočívá zejména ve faktu, že soutěžící dostanou od porotců zpětnou vazbu, kritiku své povídky, a tak se přesně dozvědí, co se kterému porotci na jejich díle líbilo či nelíbilo.

Podmínky účasti v soutěži:

  • Musí se jednat o původní nepublikovanou povídku, která nebyla v průběhu trvání soutěže poslána do jiné soutěže, v českém nebo slovenském jazyce, v rozsahu 1800 až 54000 znaků (včetně mezer, titulek se jménem povídky se nepočítá) a která jeví prvky fantastiky (sci-fi, fantasy či hororu).
  • Počet příspěvků od jednoho autora je omezen na 3 příspěvky.
  • Povídky zaslané do soutěže musí být anonymní. Veřejné přihlášení k autorství bude bráno jako porušení pravidel.
  • Autor uvede osobní údaje mimo soubor s povídkou (např. v externím souboru). Povinné údaje jsou (jejich neuvedení bude bráno jako porušení pravidel): jméno, e-mail, jména příspěvků, údaj o jejich rozsahu s počtem znaků (včetně mezer) a informace o žánrovém zařazení povídek. Nepovinné pak: pseudonym, adresa, rok narození, telefon, apod. Osobní údaje slouží ku potřebě pořádání soutěže, pro lepší komunikaci se soutěžícími a statistickým účelům a nebudou poskytnuty třetí straně bez svolení autora.
  • Autor zasláním svého díla do soutěže souhlasí s anonymní publikací na webových stránkách SFK Palantír, po dobu hodnocení veřejností (viz níže) a s další neanonymní publikací tamtéž po skončení hodnocení. Dále pak souhlasí s případným uveřejněním v časopise Pevnost (za standardní honorářové sazby), v klubovém fanzinu „Šedý zákal“ či v případném sborníku.
  • Autor se nesmí zúčastnit soutěže jako porotce, ale pokud autorovy příspěvky nepostoupí do druhého kola, může se autor zúčastnit veřejné ankety.
  • Soutěžní příspěvky můžete posílat do půlnoci 30. 4. 2010, kdy je uzávěrka soutěže, na e-mailovou adresu vidouci@centrum.cz (do předmětu vepište: „Vidoucí“).
  • Příspěvky posílejte výhradně jako komprimovanou přílohu (archiv .zip nebo .rar). Příloha mailu musí obsahovat: text soutěžní povídky (povídek) i s jejím jménem, a dále samostatný textový dokument s požadovanými údaji o autorovi a jeho díle (dílech). Každá povídka musí být v samostatném textovém souboru. Textový soubor musí být nazván stejně jako povídka a musí být uložen ve formátu .txt, .doc nebo .rtf.

Doporučení:

  • Názvy souborů s povídkami ponechte raději bez diakritiky (háčků a čárek), české znaky se mnohdy neplánovaně transformují na různé klikyháky.
  • Nepoužívejte neobvyklé fonty a formátování textu (například barvy nebo obrázky), porotcům se nic z toho nemusí (a většinou ani nebude) zobrazovat správně.
  • Nenechávejte zasílání příspěvků na poslední chvíli. Rozhoduje čas, kdy e-mail koordinátorovi soutěže dojde, ne čas odeslání!

Každá povídka, které nesplňuje pravidla, bude ihned po zjištění porušení pravidel vyřazena ze soutěže.

Konečné výsledky budou zveřejněny na slavnostním večeru na Sconu 2011 v Praze. Ti nejlepší obdrží věcné ceny od sponzorů, výtvarně ztvárněné pardubické perníčky a vítěz pak pamětní keramickou cenu.

Průběh hlasování:

  • Hlasování v prvním kole probíhá neveřejně. Část odborné poroty vybírá z příchozích příspěvků nejlepší, které postoupí do druhého kola. Text bude porotě předkládán v původní formě. První kolo se uskuteční v mezidobí 1. 5. - 31. 7. 2010.
  • Druhé kolo probíhá na stránkách pořádajícího klubu, kde jsou zveřejněny všechny postupující povídky. Text povídek bude převeden do HTML a do společného dokumentu s jednotným formátem.
  • Hodnocení se dělí na soutěžní část, kde porotu budou tvořit redaktoři Pevnosti, členové klubů Palantír a Islington a pozvaní externí porotci, a anketní, kde porotou budou čtenáři a návštěvníci webových stránek www.sfkpalantir.net.
  • Hlasování ve druhém kole bude probíhat mezi daty 1. 8. – 31. 12. 2010.

Organizátoři si vyhrazují možnost změnit podmínky soutěže, jméno soutěže, při nedostatku hlasujících zrušit veřejnou anketu, nebo zrušit celou soutěž pro nedostatek příspěvků.

Další zajímavé informace a doporučení naleznete na stránkách pořádajícího klubu.

a>.



Průměrné hodnocení: 0 :: Počet zobrazení: 781940

Přidat komentář Přidat komentář:

Jméno:
*

E-mail:


Hodnocení:
Na obrázku je...
kontrolní obrázek

=*
Komentář:



* povinný údaj
 
Tilio - 2010-05-09 19:10:47

I kdyby ta povidka mela dve strany, zaslouzi si vsechnu peci, kterou muze dostat. Oceni to ctenari & jak sam rikas, priste uz to trva min dlouho, pac se toho dost naucis. Jen tak dal!! :o)

Ronkar - 2010-05-09 10:16:04

Všeho moc škodí, to vím z vlastní zkušenosti. Když jsem psal svou první delší, která měla si 30 stran, rozborem textu jsem zabral asi půl roku (pravda patřilo do toho i období závěru školy) a do autorského deníku jsem zapsal víc, než sto stran. Zkoumal jsem, co která postava má udělat, zda to dává logiku v kontextu s celým příběhem, šťoural jsem se v jejich minulosti, jestli všechny nitky souvisí s obsahem tak jak mají... :D Dnes jsem z výsledkem spokojen, ale ten věnovaný čas - no nejsem si jist, zda si to taková relativně malá záležitost vůbec zasloužila :) Na druhou stranu, přišel při tom rozboru na hodně záležitostí, které mi od té doby už problémy nedělají.

Tilio - 2010-05-08 14:27:47

Ocenuju, ze se nekdo svou povidkou zabyva dlouho. Nekdy, jak to tak clovek cte, ma dojem, ze povidka byla napsana o velke prestavce a od te doby nectena - nebo nekde z dlouhe chvile pri cekani na mirne zpozdeny vlak...:)

Calista - 2010-05-08 12:15:22

Doufej, že mu to nebude trvat tak dlouho, jako nám všem trvalo ty povídky napsat ;-)

JamesFaith - 2010-05-07 18:42:14

Možná se už na některá podíval a teď sbírá síly a odvahu, aby své oči vystavil i tomu zbytku. :)

ThomasV - 2010-05-07 18:16:36

Tohle není fér. My jsme si dali tu práci, napsali svá dílka, opravili je a vyvedli k úplné dokonalosti, abychom se s nimi mohli utkat o titul Nevidoucí, a on si ani neudělá čas na to, aby si sedl a zpracoval je. :-(

Cellindra - 2010-05-07 08:58:09

Letos jich je míň než loni, ale Harv je na rozdíl od loňska už zaměstnaný člověk. Ale nepřejte si vědět, co dělá ve volném čase, místo aby se věnoval Vidoucím! ;)

ThomasV - 2010-05-06 22:44:48

To jich je letos tolik? Nebo toho snad má Harv tolik?

Cellindra - 2010-05-06 17:21:13

Harv ještě nestihl zpracovat všechny došlé povídky. Ale pracuje se na tom. :)

Tilio - 2010-05-06 14:37:30

Trpelivost je ctnosti praveho bojovnika!

Ronkar - 2010-05-06 12:49:07

Co se tady na Palantíru děje, že se nic s Vidoucími 2010 neděje :D

Cellindra - 2010-05-05 09:34:56

Naprosto souhlasím. Člověk by se napřed měl naučit řemeslo - což se nejlíp dělá právě na povídkách, na těch je všechno dobře vidět. Pak se mi stává, že čtu rozplizlý romány, jejichž děj by vystačil tak akorát na povídku... Podlě mě jsou delší texty lehčí jenom zdánlivě, protože se v nich jakoby víc ztratí.

Tilio - 2010-05-03 21:33:32

Jinak musim souhlasit s Cell, myslim, ze napred by se meli autori naucit psat kratce, a kdyz ne uplne napred, tak aspon dost brzo. Pak se jim totiz muze stat, ze zacnou autorsky onanovat nad postavami, pripadne rozmelni na prvni pohled dobrou zapletku v hromadu nicnerikajicich a dost nudnych kecu... Nerikam ani nahodou, ze je to problem vsech, aby si to treba nekdo spatne nevylozil, ale stava se to:(

Julianne - 2010-05-03 21:55:37

Za dva týdny prostě odmaturuju a basta - pak budu mít čas :).

Tilio - 2010-05-03 21:30:38

Ty vado, ty si to takhle planujes, jako *za dva tydny zacnu psat roman, ha ha ha*? To bych nemohla...:)

Julianne - 2010-05-03 20:45:11

Jojo, hned nadvakrát. Tak v létě uvidíme, jak dopadneme :).
Léto je další věc, které se nemůžu dočkat... Román, léto, opět cony...

Eri - 2010-05-03 19:22:06

Julie, účastníš se tenhle rok vidoucích?:)

Julianne - 2010-05-03 18:16:21

Já čtu raději romány, i když dobrá krátká povídka mě potěší. Ale mám ráda komplikovanější zápletky a vyvíjející se postavy, což v úplně krátkých povídkách nebývá; ty stojí na pointě.
Ovšem poslední dobou píšu jen povídky, z časových důvodů... Bože, jak se těším na načnutí románu, po tolika měsících - už jen dva týdny :)!

DennisMoore - 2010-05-03 16:36:57

Přesně, jak říká Cellindra. Když chci napsat něco delšího, dost často se mi stává, že buď ztrácím tu nit (příběhovou) nebo tím, jak je povídka dlouhá, se v ní víc a víc šťourám a najednou mi už ten nápad nepřipadá \"tak skvělý\"... Proto radši píšu kratší. A radši je i čtu - jdou rychle k věci, mají tu správnou atmosféru od začátku do konce...atd.

Ronkar - 2010-05-03 12:22:35

Určitě je to dobré, ale neřekl bych, že je to nutnost. Někomu prostě sedí styl, při kterém se může více rozepsat, dát více emocí, více myšlenek do děje apd. To vůbec nemusí znamenat, že to autorovi nepůjde, když začne s delšími věcmi. Ale osvojit si kratší je asi lepší. Já tuhle cestu nevolil. Jen z donucení, např. při psaní referátů ve škole.

Eri - 2010-05-03 12:07:28

mno taky jsem ve dvanácti poopsala dva sešity příběhama ufounskejch dvojčat, ale přešlo mě to:)

Cellindra - 2010-05-03 10:38:43

Ono taky napsat dobrou krátkou povídku je hodně těžký. Ale já razím teorii, že autoři by se měli nejdřív naučit psát krátký věci a pak až se pouštět do dělších... Škoda, že je to většinou naopak... :)

Eri - 2010-05-03 12:06:11

No, přiznám se, že jsem velmi strohá a moc se s tím nemažu:) Teď jsem schválně procházela starší věci a nejkratší povídka měla pod 2 000 znaků vč. mezer. To už možná ani není hodno názvu povídka:D

Ronkar - 2010-05-02 23:31:48

Mě krátké příběhy psát nejde a ani mě to nebaví. Sice jsem už dříve napsal povídku, která měla asi 4 stránky, ale nedokážu na tak krátkém papíru dát do povídky vše, co chci.

Calista - 2010-05-04 16:30:55

Já jsem letos poslala jen jednu krátkou povídku. Dlouhou jsem nestihla dopsat... tak si ji nechám na další ročník nebo pro jinou soutěž :-)

DennisMoore - 2010-05-02 23:02:41

Jo, něco kolem 4000 znaků s mezerami... ani to nejsou celé tři stránky. Chtěl jsem poslat jednu delší, ale pořád jsem s ní nebyl spokojený, tak jsem si ji schoval do šuplíku a můžu zase rok dělat, že na ní dělám:-)

ThomasV - 2010-05-02 22:23:10

Tak to můj rekord jsou 4 stránky A4 (cca 2500 slov) :-) napsat kratší povídku se mi ještě nepovedlo ;-)

Eri - 2010-05-02 21:03:45

No tom, že to má třeba tři stránky, to už je výkon:D

ThomasV - 2010-05-02 18:16:03

Krátké...tak to se mi zatím nepovedlo :-D

Eri - 2010-05-02 13:22:54

Dve krátké:) já nepíšu nic jiného:D

DennisMoore - 2010-05-02 20:22:43

Krátk - u mě to letos znamená tři stránky. A stejně jsem si o ní myslel, že je nějak moc dlouhá!

Ronkar - 2010-05-02 13:00:48

Nápodobně :) I když krátká... to je otázka, co si pod tím přestavit.

DennisMoore - 2010-05-01 22:27:48

Tak co, přátelé spolupsavci, kolik jste kdo čeho poslal? Já to letos zkouším jen s jednou krátkou...

Harv - 2010-04-25 15:14:36

Během týdne mi bohužel na přijímání mailů nezbývá čas. O víkendech je situace lepší, takže nejpozději v následující neděli bych očekával email.

Ronkar - 2010-04-25 10:58:03

Jak se to má s tím přijímaním autorských prací? Zaslal jsem mail už před třemi dny a ještě mi nikdo neodpověděl. Termín uzávěrky se docela blíží a já vlastně ani nevím, jestli moje pošta vůbec došla.

Harv - 2010-04-18 22:26:58

Někdy příští týden.

Alyssa - 2010-04-18 16:38:44

A když jsme u toho, slovní hodnocení druhého kola bude někdy, hm? :o)

Harv - 2010-04-17 22:40:49

Slovní hodnocení neplánujeme zveřejňovat. Ale porotci sami občas přidají komentář pod povídku, poté co jsou nad povídkami uvolněny komentáře. Možná to není to zajímavé, co asi čekáte, ale je to takový jiný druh zajímavosti:).

Ronkar - 2010-04-16 14:26:04

Ono to možná úplně nepatří do této rubriky, ale je možné tady na Palantíru k vidění slovní hodnocení porotců i jiných autorů? Mám na mysli ty, kteří se dostali do druhého kola. Jen mě to tak napadlo, protože by to mohlo být pro ostatní \"neúspěšné\" autory zajímavé.

Tilio - 2010-04-14 14:58:30

Souhlas s Cell, mikropovidky jsou bezva (a aspon jsou kratky, kdyz uz jsou zkazeny;), a taky me mrzi, ze jich nemame vic.

Cellindra - 2010-04-14 09:42:09

Zkus mikropovídku, tam stačí super nápad, napsaný je to za chvilku. A porotci ti budou psát hodnocení jako *aspoň, že to bylo krátký*. :) A navíc, já mám mikropovídky ráda a štve mě, že jich chodí do Vidoucích málo.

Tae - 2010-04-14 01:33:05

Mam jednu dotieravu otazku pre porotcov. :)
Do uzavierky zostavaju dva tyzdne +/- par dni. Velmi rad by som sa zucastnil, ale tento rok mi to zatial casovo nevychadza...

Takze otazka znie:
Mam sa pokusit o samovrazedny pocin a spracovat jeden z napadov, alebo mam radsej z ucty k vam vynechat tento rocnik a pockat na priaznivejse okolnosti (buduci rok)?

Ja osobne by som tento rok asi vynechal, ale ak mate pocit ze jeden rychlokvaseny pocin zvladnete, pokusim sa o maly zazrak :)

aquila - 2010-04-06 21:08:28

Mám XP v práci a už před časem jsem si nainstalovala do wordu nějaký plugin, Když se mi ozveš mailem, možná najdu, kde a co to bylo.

ThomasV - 2010-04-12 22:38:13

Já snad tu povídku odešlu v .PNG

Flad - 2010-04-12 20:31:22

Tak pozor, vy barbari! .rtf = Rich Text Format, a ty vase slavny tabulky a grafy a vobrazky tam nemaji co delat. A jestli je tam davate, tak ste barbari a pudete do pekla se smazit!

Julianne - 2010-04-12 17:46:06

Souhlas; já většinou mám jen plain text (a tady se bavíme hlavně o povídkách), takže používám především RTF. Třeba SOČku jsem ale automaticky uložila jako DOC.

Alyssa - 2010-04-11 14:43:19

U plaintextu možná, ale v momentě, jak v tom máš tabulky nebo grafy (což v normální práci obvykle máš), tak to teda značně narůstá. jako na povídky možná, ale diplomku bych v tom fakt ukládat nechtěla. :o))

Julianne - 2010-04-10 23:30:27

Pokud vím, tak DOC zabere mnohem víc místa (pokud tam nejsou obrázky nebo jiné podobné prvky, to je pak větší RTF).

Alyssa - 2010-04-10 19:46:13

Nezabere mnoho místa? Tak to bych netvrdila, ten z těch standardních formátů zabere suverénně nejvíc místa. ;o)

Julianne - 2010-04-05 17:57:37

Zlatý formát RTF, ten nezabere moc místa a přečte ho snad (doufám) všechno :).

Tilio - 2010-04-05 15:02:05

Ano ano, vsichni se shodneme na tom, ze by se netiketa mela vyucovat uz na ZS. Jinak se ale ted hadaji porotci nad propozicemi:) My nic psat nebudeme, my to pak budeme hodnotit.

(A jinak teda sxw / odt nebrat. Moje uzasne zazracne windows xp neumi. (A asi nebudu sama.) Takze to radeji nerikej nahlas, aby nekoho nenapadlo nam to poslat v techto formatech. :o)

chekotay - 2010-04-05 14:34:13

Tady to je veselé. :o)
Já sice pendluju mezi linuxama a widlema, takže za řešení všech problémů považuji Open Office (sxw/odt), ovšem posílat soubory bez diakritiky a bez mezer je snad součástí zásad slušného chování. Je vidět, že se nudíte, bando plantážnická, když se můžete hádat o základech netikety, které by se měly vyučovat už na základce. Hybaj psát něco pěkného, ta Pevnost se už nedá číst! :-D

Flad - 2010-04-01 19:19:55

Ja se obavam, ze nas je na linuxech vice. Prosim kazdeho autora, aby si rozmyslel, jestli chce, aby jeho povidka byla znama jako Štěstí nebo &923tëst#857, v tom lepsim pripade, pripadne \"Soubor nebyl nalezen, zkontrolujte nazev a cestu k souboru\" v pripade horsim.

Cellindra - 2010-04-02 13:08:26

Ale já se přece nerozčiluju...? Jen jsem prostě chtěla vědět, jak to funguje a proč se to děje. To jsem se přibližně dozvěděla, tak jsem spokojená.

Tilio - 2010-04-01 19:13:54

Myslim, ze se rozcilujes zbytecne. Aquila ma pravdu v tom, ze prenos souboru mezi napr. woknama a linuxem je problematicky, obzvlast, kdyz ma nekdo takovou obskurnost jako Gentoo;) Pochopit, proc tomu tak je, imo vyzaduje zbytecne hluboke znalosti z historie psani stredoevropskych jazyku do pocitace, atd. atd. A, uprimne, ono to tak opravdu *proste je* - staci to nekdy videt, aby cloveku vstavaly vlasy hruzou.

Hadat se s nekym, komu se tyhle veci deji, ze je to nejaky divny a ze se mi to nezda, je fakt zbytecny. Je videt, ze se ti jeste nikdy nestalo, ze by se ti nejaky soubor totalne roze*ral jen kvuli tomu, ze ho nekdo ulozil jinak nez mel. My, co jsme tyhle problemy resili, a ne jednou, uz vime, ze lidem, co se to stava, je slusnost vyjit vstric. :o)

Cellindra - 2010-03-31 09:48:52

Hm, já jsem ráda, když věci chápu - a *tak to prostě je* odmítám uznat. Takže díky za milé vysvětlení.

aquila - 2010-03-30 20:23:51

Pokud se zeptáš, jestli, jestli je WinRAR nezávislý na Wordu, tak se samozřejmě dočkáš odpovědi, že nezávislý je. Zeptej se ale, jestli si třeba windowsí program (*.exe) spustit jen tak přímo v Linuxu, nebo naopak, program dělaný pro Linux spustit pod Windows. Nebo jestli lze dokument uložený ve formátu Word2007 (neboli docx), eventuelně standardní formát ODT bez nějakého pluginu otevřít třeba v Office2000.
A nejlépe uděláš, když nebudeš ztrácet čas blbými dotazy a zkrátka se smíříš s tím, že \"diakritický\" znak v názvu souboru jeden systém v nějak nastaveném kódování může jiný systém v jinak nastaveném kódování vyhodnotit jako ilegální znak a celý ten soubor jako nevalidní odmítne jakýmkoliv způsobem zpracovat.

Cellindra - 2010-03-30 09:46:15

Mám pocit, že tohle doporučení už je součástí propozic delší dobu - ale možná se pletu, tohle si fakt nepamatuju.
Dodneška jsem žila ve (zřejmě naivní) iluzi, že WinRAR a podobné balící programy jsou na Windows a Wordu naprosto nezávislé, ale jdu se informovat u znalejších.

Netvrdím, že je to zbytečné - taky proto je to v propozicích.

Aquila - 2010-03-29 13:34:24

Připadá mi, že jedni o voze a druzí o koze.
Některé věci zkrátka nevysvětlíš...
Lidi, kterým se už stalo, že věc zabalenou do archivu z něj prostě nedostali vybalit nebo přiložený soubor nedokázali vůbec otevřít, protože odesilatel zkrátka vůbec nepomyslel na to, že by adresát mohl mít nižší verzi Windows, Wordu, nebo nedejbože dokonce úplně jiný systém, vědí své. Ti ostatní jsou zkrátka sytí, co nevěří hladovému.
Takže je úplně jedno, jak chceš soubor přenést - výsledek je stejný. Prostě se k tomu textu nedostaneš, dokud nenajdeš vhodný počítač, na němž si to upravíš k obrazu svému.

Když chci, aby lidi něco nedělali, musím jim taky říct, aby to nedělali, jinak si ani neuvědomí, že jejich počínání není vhodné. To máš stejné jako s různými hoaxy, řetězovými dopisy a idiotskými zbytečnými megapřílohami. Každému, kdo mi takovou blbost poslal, jsem děsně vynadala. Trvalo to tři roky, ale vyplatilo se. Teď dostávám podobný nesmysl jednou za rok.

Líná huba, holé neštěstí. Když na problém upozorníme a doporučíme pojmenovávat soubory bez diakritiky, pomůžeme tím nejen sobě, ale i případným dalším nešťastníkům. Osvěty nikdy není dost a já ji nepovažuju za zbytečnou.

Cellindra - 2010-03-29 10:02:17

No já nevím, když autor pošle třeba tři povídky, tak je už imho úplně jedno, jestli je musím přetahat do pracovního adresáře jednu po druhé, nebo přetáhnout najednou jeden zip/rar a pak ho rozbalit, což je obvykle záležitost vteřin. Skoro mi v případě více povídek než jedné přijde rychlejší ten druhý způsob.

Myslím, že chtít po autorech detaily jako psaní názvu souboru bez diakritiky, je Sisyfova práce. Normálně počítačově gramotní lidé to dělají běžně a ti ostatní to budou považovat za buzeraci. Nicméně výstražným příkladem může být povídka *Není útěku*, kterou zmršené kódování přepsalo na *Není ůtěku* a porotcům nikdo nerozmluvil, že to není chyba autora.

Tilio - 2010-03-25 09:50:38

Ja jsem teda taky pro nazvy bez diakritiky a mezer. Jistota je jistota.

aquila - 2010-03-23 23:04:49

Nechápu, co se zabalením vyřeší. I když umím číst všelicos, binární sliz zapakovaného souboru stále ještě ne, ty soubory musím z toho ZIPu/RARu nejprve extrahovat a přetahat do pracovního adresáře. a vzhledem k tomu, že se vyskytuju na různých místech (v různou dobu, pochopitelně, ne současně :-), přetahuju to jako kočka koťata mezi různými počítači, slovy tři, z nichž každý má trochu odlišný systém - a zejména Windows XP a Gentoo, co se (nejen) diakritiky v názvu souborů týče, zrovna moc kompatibilní nejsou.

Harv - 2010-03-24 20:54:44

Wokna a mailový server na unixu mají prostě jiné kódování.

Flad - 2010-03-23 22:32:49

Ehm, ehm, hahaha!

Honziku, co ja mam zkusenosti, tak autori bezne pouzivaji indoneske kodovani na arabske verzi Windows Vista a bali to pro jistotu v kodovani Kamenickych...

Harv - 2010-03-23 21:51:51

To se prave resi tim zabalenim, pak se nemrsi kodovani.

aquila - 2010-03-23 21:24:40

A jestli můžu poprosit, tak do názvu žádného ze souborů necpat diakritiku a místo mezer používat podrtžítka.

Harv - 2010-03-23 19:40:35

Ale! Začínáš nám divočet. Neber ho vážně.

Mortles - 2010-03-22 20:48:38

Jo, a tu velikost prsou si vyžádala mužská část porotců kvůli statistice. A velikost bot zase kvůli tomu, jak hodně silné pláty na ochranu zadku před kopanci rozvášněných autorů si máme koupit...

Harv - 2010-03-22 20:31:33

Samozřejmě se snažíme vymyslet nejkomplikovanější cestu, jakým nám příspěvky můžete odeslat. Kdo to nepoznal, tohle byl sarkasmus.
Snažte se to udělat nejjednodušeji jak to jde, takže všechny dokumenty do jednoho komprimovaného souboru.

Cellindra - 2010-03-22 16:35:50

Zkus použít selský rozum - proč posílat tři zabalené soubory, když je můžeš všechny zabalit do jednoho? Prostě pošleš text Bagra a Blaženy, kde nesmí být uvedené tvoje jméno, a k tomu přidáš soubor, kde naopak tvoje jméno bude, plus jména tvých povídek, velikost prsou a číslo bot a prostě cokoliv, co se po tobě chce - a to pak zabalíš do jednoho souboru, který si pojmenuj, jak chceš. Koordinátor si to stejně hned rozbalí.
Je to prostě jenom kvůli tomu, aby autoři neposílali mailem přílohy, které by příjemce kvůli jejich velikosti nedostal.

Julianne - 2010-03-22 09:19:58

Pokud vím, jde o jednu komprimovanou složku se všemi povídkami, včetně infa.
A když soubor nazveš *Informace o mě*, už to samo o sobě o něčem vypovídá... Aspoň názvy by měly být pravopisně správně ;-). (Mrkni na to *mě*!)

Jackie - 2010-03-21 23:49:10

Zdravím.
Jestli to dobře chápu, tak když napíšu dvě povídky s pracovním názvem Bagr a Blažena, obě zabalím do jednotlivých rarů (nepodepsané texty Bagr.rar a Blažena.rar) a pak ještě vytvořím třetí .rar co nazvu \"Informace o mě/autorovi\"? Tzn. 3 přiložené dokumenty v jednom e-mailu? Nebo jak?
Díky za odpověď, protože tady z těch pravidel vážně moudrý nejsem. Složité jak manuál k japonskému videu...

Mortles - 2010-03-08 20:51:08

Eri:
To jsou úplně moje slova:D.

Eri - 2010-03-08 09:56:51

Neboj, když příjde jen sci-fi, tak budou zase brečet, že jsou to jen chabé pokusy, případně že tam jsou technické nesmysly:)

ThomasV - 2010-03-05 15:24:50

Počkejte :-) teď si autoři přečtou jak tady brečíte po SF a v tomto ročníku bude pouze SF :-P
I když abych byl upřímný, tak mě čistá fantasy taky už nějaký čas nebaví :-)

Cellindra - 2010-03-05 11:07:46

Já se ohrazuji, my nejsme naivkové, my jenom radši čteme SF! A to z různých důvodů, většinou proto, že jsme fantasy už přesyceni, a taky proto, že si pořád naivně (a v tom teda vlastně jsme naivkové) myslíme, že SF povídky budou kvalitnější. :)

ThomasV - 2010-03-04 20:51:03

To se doopravdy najdou mezi porotci takoví naivkové, že řeknou, nechci žádnou fantasy? :-o Já mám za to, že 90% povídek je založeno na fantasy ;-)

aquila - 2010-03-03 16:56:10

Tak máš napsat: *Pošli mi všechno.* Jako já. Dostala jsem všechno :-)
Ba co víc, sepsala jsem si žebříček těch podle mě nejlepších povídek. Bylo jich 8 - všechny se probojovaly do 2. kola a víte, kolik slotů měl harv v bodovací tabulce? 8. Takže jse neměla žádné dilema. Ty ostatní spadly do kolonky *horší*. A všem povídkám v druhém kole jsem v prvním dala Ano, jen těm Vetřelcům ani náhodou. A moji favoriti jsou i v první pětici, takže já jsem s výsledky spokojená :-)

Tilio - 2010-03-01 20:33:10

No presne muj problem. Napisu *chci sci-fi a nechci fantasy!!!!!* a co dostanu? Zadnou sci-fi a samou fantasy. Tolik k veci:)

Cellindra - 2010-03-01 11:08:03

Výběr je to skutečně velmi sofistikovaný. :) Co jsem z toho pochopila, tak hlavním kritériem je jazyk povídky a žánr. Porotci prvního kola si mohli zvolit preferovaný nebo dispreferovaný jazyk a žánr, a přibližně - ale jen velmi přibližně - dostali, co chtěli. I když oni si stejně nakonec všichni stěžovali. Obvykle na to, že přece napsali, že nechtěj žádnou fantasy a mají svojí várku plnou fantasy! Jenže co člověk nadělá, když 90% povídek byla právě fantasy. :)))
Nicméně nástroj na automatické posouzení kvality povídky ještě nemáme, i když už nás zajímavé věci napadaly... :)

Eri - 2010-03-01 09:58:13

Je to úplně náhodný výběr a Harv na to má jakýsi systém, který jsem se ani nesnažila pochopit:) Ale jeslti chceš číst výkvět těch nejhůře hodnocených povídek, tak se pak přihlaš na hodnocení Nevidoucícho:)

Mortles - 2010-02-27 10:45:59

To si vůbec nemyslím, ale myslím si, že mi to pomůže mnohem víc než jiný věci co bych na tom počítači dělal. Doufám, že dostanu buďto dobré povídky, nebo tak špatné, aby se jim dalo vysmívat:D. Ačkoli to je jenom zbožné přání...

Eri - 2010-02-24 14:55:54

No jak už jsem tu jednou varovala.. nemysli si, že budeš mít víc času:) A narozdíl od napsání a odeslání povídky je porotcování více náročné na čas (to to sledování diskuse na nyxu:)), ale v každém případě to znovu doporučuji jako dobrou zkušenost pro autora. Pak si po sobě přečteš něco staršího a řekneš si: A kruci, tohle by půlka porotců pěkně zdrbla:)

Mortles - 2010-02-23 16:39:39

To možná jo, ačkoli se moje umístění ve Vidoucích stále zhoršovalo(to bude stoupající úrovní soutěže), ale prostě tenhle rok moc můza nedala a já jsem nějak nevyplodil skoro nic... Ve škole je toho čím dál víc, času zase málo a inspirace taky. Takže prostě nemám co poslat, jinak bych posílal.

Cellindra - 2010-02-23 09:57:07

Škoda! Mně osobně připadalo, že se stále lepšíš. :)
Nicméně předám tvou žádost Velkému Koordinátorovi.

ThomasV - 2010-02-22 22:35:54

Odvážný to muž! :-D
Tak přemýšlím co vyžaduje větší odvahu. Jestli postavit se před krutou a zcela jistě nasr**ou porotu nebo před Autory ;-)
I když já bych měl asi přestat brouzdat po netu a začít psát. V životě jsem nenapsal jedinou povídku, jsem zvědavý jak se má budoucí prvotina ujme :-)

Mortles - 2010-02-22 20:19:54

Hele, já se tenhle rok nechystám(možná spíš už neodvažuji) se Vidoucích účastnit. Mohl bych do toho jít jako porotce? Jenom mě to tak napadlo, jestli je o to zájem. Myslím, že bych všechny ty cesty krve ustál.

Cellindra - 2010-02-21 11:01:26

Že bude povídka publikována v Pevnosti za standardní honorářové sazby samozřejmě znamená, že se tě z Pevnosti nejdřív zeptaj, než tvou povídku vydaj. Kolik je standardní honorářová sazba, nevím. Ale rozhodně nemají právo nakládat s tvojí povídkou, jak chtějí. Můžou ji jednou publikovat.

U ostatních soutěží je většinou taky podmínka, že povídka nesmí být nikde jinde publikována, takže je to, jak píše Eri. Ale nevylučuju, že existuje soutěž, kam se může poslat i už publikovaná povídka, viz tento článek: http://sfkpalantir.net/?pid=1816

Palantír získává právo publikovat tvojí povídku tady na stránkách nebo ve sborníku, ale kdybys měl samozřejmě něco proti, tak se vždycky jde domluvit. :) A taky si s ní samozřejmě nemůžeme dělat, co chceme.

Fanzin už se nějakou dobu nevydává, takže tahle položka je tam spíš pro forma. Se sborníkem ještě nevíme, ale očekáváme, že zisk z něj by tak akorát postačil na pokrytí nákladů a na autorské honoráře už nezbyde. :)

Eri - 2010-02-20 23:05:32

Ale pokud jde o soutěže, tak ty vyžadují, aby šlo o povídku nikdě jinde nepublikovanou. Tzn, pokud se dostaneš do druhého kola a povídka bude viset tady na stránkách, tak už se nemůže zůčastnit jiné soutěže.

Alyssa - 2010-02-19 21:46:14

No tak pak po ukončení soutěže si s ní podle mě taky můžeš dělat, co chceš. Palantír získává právo ji vydat, ale to neznamená, že ji nemůžeš udat ještě někde jinde...

Orochimaru - 2010-02-19 21:37:35

A kdyby uspěla? ;-) Když píšu povídku tak přeci s tím, že chci Vidoucí vyhrát :-)

Alyssa - 2010-02-19 20:20:06

Nemůžeš poslat povídku do jiné soutěže, pokud s ní aktuálně soutěžíš ve Vidoucím. Ale samozřejmě, pokud tvoje povídka ve Vidoucím neuspěje, můžeš si s ní dál dělat, co uznáš za vhodné. Například zrovna tento měsíc vyšla v Pevnosti povídka Vyvolený orgán, která se v letošním Vidoucím neumístila a autor si ji promptně protlačil do Pevnosti rovnou. :o)

Orochimaru - 2010-02-19 15:26:46

Rád bych se zeptal, jak je to s autorskými právy k povídce. Povídka bude publikována v Pevnosti za standartní honorářové sazby, to znamená co? V dále zmíněných věcech (sborník, fanzim) je pak publikována zdarma?
Dál by mě zajímalo, jestli může autor poslat povídku i jinam, přestože ji poslal do Vidoucích, nebo odesláním povídky získává práva na povídkou právě SFK Palantir envent Pevnost....

Harv - 2010-02-26 19:01:56

Myslím, že aby to přečetli porotci, je dost dobrý argument, možná staromódní, ale potřebný.

Cellindra - 2010-02-25 19:18:44

Souhlasila bych, kdyby mi to celý nepřipadalo jako marketingovej tah Microsoftu, kterým si chtěli zajistit, aby si co nejvíc lidí koupilo jejich nový Officy, protože starý to nepřečtou - což mě principiálně sere. :) A nemyslím, že jim to vydrží.

A tady nejde jenom o Harva, ten má OpenOffice a jejich nová verze to přečte (nevim, kterou zrovna má on), ale nutit všechny porotce, aby si kvůli rozmaru autorů instalovali Compatibility Pack, mi připadá trochu zbytečný, když autory stojí jedno kliknutí, aby z toho udělali rtf nebo doc.

ThomasV - 2010-02-25 18:08:41

Nemyslíte si, že je trochu oldschool lpět na formátu, který je naposledy podporován sedm let starou verzí Microsoft Office?
Osobně nemám problém zaslat to ve formátu .doc, ale..... Navíc si myslím, že v dnešní době snad už každý dokáže spustit .docx, vyjma koordinátora.

Cellindra - 2010-02-25 09:59:27

Koordinátor totiž nemá nový MS Office a neví, proč by s tím měl začínat zrovna teď. :)
Ale vážně, já tyhle Officy mám a mám u nich defaultně nastaveno, aby se všechny dokumenty ukládaly jako .doc a .xls, případně .ppt. Každej to přečte a nikdy se nedostanete do problémů.

Harv - 2010-02-24 23:11:49

Docx nebyl dosud povolený v žádném ročníku. Nevím proč bychom s tím měli začínat zrovna teď.

Vladislav - 2010-02-24 14:50:09

format doc? a format docx uz nemozme? Je to sice iba detailik zmenit docx na doc, ale clovek to zabudne, posle pekne docx, a potom zrazu wtf, a je po deadline a je to v ... .

Cellindra - 2010-02-18 11:57:25

Probíhat bude stejně, jediná změna je, že vítěz veřejné ankety nebude považován za vítěze Vidoucích a nedostane plastiku. :) Ale určitě dostane knížky od sponzorů a perníček.

Julianne - 2010-02-18 11:40:48

A změnil se jen název, nebo bude veřejné hodnocení i probíhat jinak?

Cellindra - 2010-02-18 09:16:39

Na jakékoliv nejasnosti se můžete ptát zde.
Povšimněte si zejména změny statusu veřejné poroty na veřejnou anketu.



oddělovač
Stránky běží na redakčním systému Rivendell v2.0 -- Jarník, 2006
Tyto stránky jsou uvedeny bez jakýchkoliv záruk, co se spolehlivosti, přesnosti, trvanlivosti a dalších biomagických funkcí týče, a rádi bychom vás upozornili, že SFK Palantír zvláště neodpovídá, nezaručuje, ani nedoporučuje nějaké, respektive jakékoliv, shlížení těchto stránek a odmítá nést zodpovědnost za jejich použití jak návštěvníkem, tak jakoukoliv jinou osobou, entitou či božstvem.