Palantir
oddělovač

Výlet

Literatura > Povídky > Nevidoucí | 05. 04. 2009 09:23:47 | autor: Alyssa

Toto je povídka, které byl v roce 2007 přidělen titul Nevidoucí. Nevidoucí je označení pro povídku, která přijde do soutěže Vidoucí a má tu nejdelší cestu k vrcholu. V roce 2007 to byla právě povídka Výlet od Olegy Vychuzhaniny. Nevystavujeme ji tu proto, abyste se povídce a autorce mohli vysmívat, ale abyste se mohli z textu poučit. Veškeré posměšné komentáře se budou mazat.

Warning: file(clanky/clanek1800.html): failed to open stream: No such file or directory in /DISK3/WWW/sfkpalantir.net/www/system-clanek.php on line 117 Warning: join(): Invalid arguments passed in /DISK3/WWW/sfkpalantir.net/www/system-clanek.php on line 118

Průměrné hodnocení: 0 :: Počet zobrazení: 262454

Přidat komentář Přidat komentář:

Jméno:
*

E-mail:


Hodnocení:
Na obrázku je...
kontrolní obrázek

=*
Komentář:



* povinný údaj
 
Leoš - 2009-04-09 12:09:01

Neodsuzuji kritiku. Naopak. Kritika je pro autora to nejlepší a někdy i dokonce břitká a krutá mu pomůže víc než milosrdná chvála. Chvála může napáchat velké zlo. Z autora se pak stává nekritický obdivovatel sebe sama a stačí jen zapochybovat o jeho díle a nenavídí vás i vaši rodinu do desátého kolena. Jen jsem po první větě Výletu zjistitl, že je to Ruska nebo Ukrajinka. To jméno i způsob jak píše tomu odpovídají.
Ale zase dobrá zpráva pro Vidoucí - je to soutěž s mezinárodním přesahem. To byste měli použít do propagace dalšího ročníku :-)))

Julianne - 2009-04-09 11:50:14

Souhlasím. To je, jako bych se třeba já zúčastnila anglické soutěže - musím počítat s tím, že mě jazyk bude handicapovat a nikdo nebude shovívavější kvůli tomu, že jsem cizinka. Na to se musím prostě naučit psát anglicky tak, aby to rodilého mluvčího nezarazilo.

Tilio - 2009-04-09 11:38:02

No ja jsem treba tvrdila totez - povidka vlastne ani nepatri do Nevidouciho, protoze autor neni Cech a neni moc fair ho za to pranyrovat. Vzdyt to v podstate neni cesky! Druha vec (a argument mnohych) ale je, ze prece jenom posila povidku do ceske souteze a tak se musi pripravit na tohleto kritizovani... (Pokrceni rameny.)

Leoš - 2009-04-09 10:59:02

Podle jména a stylu psaní soudím, že autorka je rodilá Ruska nebo Ukrajinka. Je vidět, že čeština není její rodný jazyk. Už jen proto bych nebyl tak příkrý. Je úžasné, že se snaží psát v Češtině. Pokud jí ještě nebylo patnáct, tak bych soudil, že ta holka má talent a za sedm let budeme stát frontu na podpis pod její knížku :-)))

Flad - 2009-04-08 23:49:00

To by mohlo být jako proslavená scéna s nedostatkem jistého nápoje v lednici!
http://interkom.vecnost.cz/2004/20040207.htm

Cellindra - 2009-04-08 22:14:36

Tilio, to je skvělý nápad!!! Tak tuhle ideu určitě zpracuju (až budu mít chvilku času) i s doprovodným komentářem.

Tilio - 2009-04-08 13:50:51

Pro ty, co si mysli, ze se timhle nepouci. (Specialne ted mluvim k anezka a nata, ale nejen k nim.) Strucne, timhle se clovek samozrejme pouci, uz jenom tim, ze bude hledat vsechny chyby a neobratnosti, ktere v povidce jsou.

Ono neni vzdycky jednoduche najit to, co byste tak zoufale chteli (chtely?) - totiz povidku, ktera by mela jenom jednu chybu a jeste hezky vypichnutou. Takove povidky totiz neexistuji. Pokud mate napad, jak takovou povidku napsat, muzete a budte si jisti, ze zde bude zverejnena, pokud bude aspon trochu stat za to a bude presne obsahovat zamyslenou demonstracni chybu. Muzete napriklad zacit psat mnoho kopii jedne povidky s tim, ze v kazde kopii bude zduraznena jina chyba. Opet, budte si jisti, ze tohle na Palantiru vyjde, pokud to bude za neco stat.
S realnyma povidkama je proste problem - lidi, co umi psat, nedelaji moc okatych a vyraznych chyb, lidi, co to neumi, jich udelaji hafo. Takovy je zivot.

brb - 2009-04-07 11:35:23

taky myslim :)
technicke nedostatky lze odstranit praci. chut, talent a napady ne

Koral - 2009-04-07 09:57:55

Autorka povídky je asi hodně mladičká a nepíše dlouho. Popravdě jsem od vítězky Nevidoucího čekala ještě kolosálnější nepovedenost. Nemůžu si pomoct, ale něčímmi to připomíná ilustrovanou, vázanou fantazy pro mládež od autorky zkušené, dokonce absolventky jedné ze škol, které by podle mě mohly produkovat skoro spisovatelské poloprofesionály. Takže nic není ztraceno, autorka loňského Výletu nám všem ještě může v dobrém vytřít zrak.

Harv - 2009-04-06 18:11:56

Pak mám radu, přečti si články uvedené jako související pod propozicemi.

Nathaniell - 2009-04-06 17:57:54

Ano, autorka tuto diskuzi nespíš nesleduje, stejně tak jako autoři Nevidoucích nečtou žádné zdejší články, protože jinak by nejspíš nebyli Nevidoucími. Tímto se to možná míjí účinkem, ale jinak nevidím jediný důvod, proč by Nevidoucí neměli být zveřejňováni.
Pro všechny ostatní, kterým takovéto příklady antipovídek nestačí, Palantír už v lednu avizoval workshop. Nekoná se z jediného důvodu - nikdo se evidentně netouží účastnit. Podobně i účast na workshopu na Sconu nebyla valná (ale já nebudu remcat, já tam taky nebyla:). Takže pokud vás láká diskuze o konkrétních chybách v konkrétní povídce, taková možnost tu stále je.

Nathaniell - 2009-04-06 18:08:10

Teď už nikoho ovlivnit nemůžete, takže myslím není problém diskutovat o povídkách z druhého kola, které jsou volně dostupné a lze k nim vkládat komentáře. Jak dokazuje jiná diskuze ohledně Scottish Open, někteří porotci jsou stále ochotni vyjadřovat své názory, pokud se někdo zeptá. Navíc sem jistě chodí i někteří autoři zmíněných povídek.

Julianne - 2009-04-08 19:29:12

Pokud počítáš s NS = 1800 z. vč. m., je to asi 5,5 NS. Pokud máš jako v CKČ NS o 1620 z. vč. m., je to něco přes 6 NS.
Takhle krátkých povídek jsem moc nenapsala ;-).

Eri - 2009-04-08 19:17:20

Odpovídám si sama, necelých 5 NS. Takhle dlouhou povídku jsem napsala snad jen párkrát:)

Eri - 2009-04-08 19:12:10

hloupá otázka- kolik normostran je 10 000 znaků ?

Daletth - 2009-04-08 14:05:47

No tak ono 10 000 znaků, nebo kolik je limit, je vážně málo... Aspoň teda pro mě... :(

Nathaniell - 2009-04-06 17:59:00

Nemám u psaní komentářů dělat tisíc jiných věcí, jinak bys mě nikdy nemohla předběhnout:))))

Eri - 2009-04-06 17:49:55

Na tomhle principu by měl fungovat náš palantírský workshop, jenže mladí nadějní autoři, pokud mám dobré informace, ještě stále nic neposlali:) takže pokud máte nějakou zajímavou povídku, můžete jí poslat sem na palantír a další diskuse může být o vás:) a ne o Nevidoucích.

nata - 2009-04-06 17:40:30

S týmto plne súhlasím. Podľa mňa by sa malo diskutovať nad najlepšími poviedkami. Je to znemožnené, aby sa potenciálni verejní porotcovia neovplyvňovali, ale podľa mňa práve vecná diskusia o tých dobrých poviedkach autorom viac dá. Čo si všímať, ako konkrétne postupovať, prečo nejaký zámer nevyšiel a čo naopak funguje.

anezka - 2009-04-06 17:22:31

Nevím co na tom příjemného nebo poučného shledá autorka (pokud diskuze vůbec sleduje). No dobře, tohle byl takovy vtip.
Teď vážně - jako potenciální účastník soutěže Vidoucí se z toho moc nepoučím, neboť na této povídce je špatně v podstatě všechno. To už bych tady stejně dobře mohla mít prázdný file. Přínosnější jsou povídky kde jsou lépe vidět jednotlivé typy chyb, tj. například to má dobrý nápad, ale autor zvrtal uvedení do děje. Nebo má dobře vystiženou hlavní postavu, ale věnuje příliš času nepodstatnému balastu a povídka tak působí rozvlekle. Takové chyby praští do očí, přímo vidíš, jak jedna chyba dokáže potopit třeba celkem nadějnou povídku. Tohle jsem měla na mysli.

DennisMoore - 2009-04-06 15:11:03

Co může být příjemnějšího a poučnějšího než povídku poslat do soutěže a pak si u ní číst diskuzi jako je tahle?;))

brb - 2009-04-06 15:14:43

no ten generator by se mi libil ...

DennisMoore - 2009-04-06 15:05:54

Co může být příjemnějšího a poučnějšího než povídku poslat do soutěže a pak si u ní číst diskuzi jako je tahle?;))

brb - 2009-04-06 14:57:00

:)
existuje nejaky prijemny generator nazvu povidek? kde by se takove slovo jako - vylet - nenaslo? myslim si, ze nazev je to nejtezsi

anezka - 2009-04-06 12:02:54

Jste si fakt jistí že se s něčeho takového lze \"poučit\"? Myslím že problémy autorky (například fakt, že se evidentně nenarodila do českého prostředí) se týkají minima ostatních autorů, kteří do Vidoucího zasílají své příspěvky (možná se mýlím, nečetla jsem povídky které se nedostaly do 2. kola). Tohle už je tak mimo definice \"povídky\", že by z toho s trochou snahy, s jiným názvem a nějakým významovým přesahem mohla být celkem zajímavá surrealistická vize...

Eri - 2009-04-06 17:44:45

Například takové fialové cosi a fialové cosi, viď:)

Harv - 2009-04-06 13:32:19

Jeden z národních klasiků má také text s celkem dlouhým názvem:
LABYRINT SVĚTA
A RÁJ SRDCE,

to jest

SVĚTLÉ VYMALOVÁNÍ,
kterak v tom světě a věcech jeho všechněch
nic není než matení a motání,
kolotání a lopotování,
mámení a šalba, bída a tesknost,
a naposledy omrzení všeho a zoufání:
ale kdož doma v srdci svém sedě,
s jediným Pánem Bohem se uzavírá,
ten sám k pravému a plnému mysli upokojení
a radosti že přichází.

Tehdy ale text sloužil zároveň jako abstrakt dnešních vědeckých prací.

DennisMoore - 2009-04-06 11:05:43

V Guinessově knize rekordů 2007 je zapsán nejdelší název knihy, který zní: \"Per favore jedno dite mia madre che il faccio PENSA pubblicitario lei che sono un Pierre e quindi che regalo di manciate vstup zdarma e consumazioni zdarma jeden chi mi oloupat, rido COI VIP, i calciatori le veline e le giornaliste, leggo Novella e mi fotografano i paparazzi, entro nei privé saltando la Coda, bevo senza pagare, sono di ghiotto stewart e gin tonikum, Ho-La Casa di piena Oggetti di design, conosco Paris Hilton, Tom Ford Emilio ed.\" Delší je podle mě už snad jen jméno (raději) nejmenovaného hudebního skladatele - kdo zná Monty Python´s flying circus, ví, o čem píšu:-)

Cellindra - 2009-04-06 10:02:52

Chytrá holka! :)
Povídek, co se jmenují Výlet, Návrat nebo Setkání chodí každý rok několik. Zapamatovatelnější názvy jsou lepší!

Nathaniell - 2009-04-06 09:35:36

Čímž nám asi chceš říct, že příští rok už nikdo svou povídku *Výlet* pojmenovávat nemáme:))

Harv - 2009-04-05 22:46:28

V roce 2008 byly dokonce dvě povídky Výlet.

Eri - 2009-04-05 22:24:10

V roce 2008 se povídka s názvem Výlet dostala do první pětice:) Zajímavé:)

DennisMoore - 2009-04-05 19:02:39

Au



oddělovač
Stránky běží na redakčním systému Rivendell v2.0 -- Jarník, 2006
Tyto stránky jsou uvedeny bez jakýchkoliv záruk, co se spolehlivosti, přesnosti, trvanlivosti a dalších biomagických funkcí týče, a rádi bychom vás upozornili, že SFK Palantír zvláště neodpovídá, nezaručuje, ani nedoporučuje nějaké, respektive jakékoliv, shlížení těchto stránek a odmítá nést zodpovědnost za jejich použití jak návštěvníkem, tak jakoukoliv jinou osobou, entitou či božstvem.