Palantir
oddělovač

Star Trek: Nemesis

Různé > Filmy | 13. 09. 2003 12:56:13 | autor: BEM

Režie: Stuart Baird
Předloha: Gene Roddenberry
Herci: Patrick Stewart - Cpt. Jean-Luc Picard, Jonathan Frakes - William T. Riker, Brent Spiner - Data/B-4, LeVar Burton - Geordi La Forge, Michael Dorn - Worf, Marina Sirtis - Deanna Troi, Gates McFadden - Dr. Bewerly Crusher, Tom Hardy - Shinzon
Žánr: Star Trek

"Never give up, never surrender!" - Cpt. Quincy Taggart, Galaxy Quest

Star Trek: Nemesis

Star Trek: Nemesis, jak už název tak trochu napovídá, je další z dlouhé řady filmů z populárního světa Gena Roddenberryho - startrekovského universa, kde na jedné straně stojí ti hodní alias Federace a na druhé straně ti zlí, co vždy musí prohrát, alias Klingoni, Romulané a také třeba ti roztomilí Borgové. Tak tomu totiž vždy bylo, je i v tomto filmu a nejspíše bude i ve filmech následujících. V tomto článku, který hrdě navazuje na články předcházející, recenzující díla, která pravděpodobnech nikdy neuvidíte (ST:N se jim z rozhodnutí distributora vyhnul širokým obloukem a zamířil si to rovnou do regálů videopůjčoven.), se pokusím nastínit kvality a případné nekvality Star Trek Nemesis.

Rybí hlavy útočí...

Nejprve něco k ději, respektive příběhu. Zde si tak trochu musím postěžovat, ale poslední dobou sleduji fenomén, který se dá stěží přehlédnout, a přestože je víceméně logický, není v žádném případě zanedbatelný. Oním jevem je skutečnost, že devadesát procent hrané a animované filmové produkce, jejíž jádro spočívá v nějakém tom seriálu, vykazuje opravdu hutné a jasné symptomy něčeho, čemu se říká "filler". Ač je to zjevně nevyhnutelné, zcela jistě to poté filmu ubírá na kvalitě, už jen tím, že nemůže mít žádný překvapivý děj, natož nečekanou pointu. V podobném duchu se nese i tento film, jehož jediná návaznost na předchozí filmy je větší plešatost páně Picardova (tento postřeh (c)Jarník 2003). Jistá osoba, Shinzon z Rému, jenž sám byl výsledkem jednoho romulanského projektu, ale nové vládě se stal jaksi nepohodlný, a tak byl přeřazen na práci do dolů, chce osvobodit Rémany z područí Romulanů a přitom rozprášit Federaci a zničit Zemi, k tomu mu dopomáhej jeho věrný poskok, armáda, bitevní vesmírná loď s "cloaking device" a jedna ultrasilná superzbraň. Jelikož byl ale výsledkem již zmíněného projektu, který se tak trochu nepovedl, potřebuje ještě "prohodit pár slov" s Picardem. Ještě před těmito událostmi je ale na jisté planetě nalezen "rozložený" prototyp androida, který se nápadně podobá androidovi na palubě Enterprise - jeho další osud se prolíná s hlavní dějovou linií a doplňuje ji. Je nad slunce jasné, že taková hrozba pro intragalaktický mír, jakou představuje Shinzon, nemůže Picarda nechat klidným, a proto se směle vrhá do vyjednávání. Co je ovšem ještě jasnější, je, že Shinzon se nenechá jen tak přemluvit...

Destrukce

Co se týká děje, měl bych jen několik drobných poznámek. Především ho lze těžko označit za originální - politických čachrů, militaristických bláznů a temných hrdinů s ještě temnější minulostí, která je naplnila zlostí ke každému, kdo se jim nepodobá, jsem viděl nepočítaně, například ve Star Wars. Konec příběhu jako takový jsem už naznačil v prvním odstavci, takže ani zde se žádné překvapení nečeká. Z celé důležitější posádky Enterprise, zjevně v zájmu zachovat si možnost natočit další filmy, zemře jen jediný člen, a protože se zde projevuje jistý sklon stranit lidem a ostatním rasám, je celkem jasné, na kom je řada. I když důsledky jeho smrti autoři v závěru na jednu stranu rafinovaně (z pohledu tvůrců) a na druhou levně (z pohledu mého) zmírňují, patří tato událost paradoxně ke světlejším momentům filmu, který jinak postrádá originálnější pojetí děje. Přestože je příběh relativně přímočarý a klišoidní, je v něm několik menších nelogických momentů. V jedné chvíli je řečeno, že na cizí loď se zapnutými štíty se nelze teleportovat, což ovšem ve chvíli druhé asi o půl hodiny později, kdy ona cizácká loď má stále 70% štítů, najednou lze. Zajímavé také bezesporu je to, že štít chrání loď pouze proti zbraním, nikoliv proti srážce s jinou lodí, což autorům umožňuje natočit vcelku ucházející scénu Enterprise jako kamikaze. Další nelogická věc je konstrukce Enterprise; z jakého důvodu musí být můstek v nejsnadněji zasažitelné části lodi?

Awaiting your decision, sir!

Film obsahuje klasické propriety Star Treku - nízkorozpočtové humanoidní mimozemšťany a rádo-by esotericky a vědecky znějící hantýrka (Jen pro představu - thalaronová radiace, pozitronická signatura,...), přičemž toto neuvádím jako klad nebo zápor. Každý ať se svobodně rozhodne, zda je to dostatečný důvod film nenávidět nebo zbožňovat. Možná, že je ale lepší, že používají taková slova, protože když chtěli seriózně popsat účinek již zmíněné megazbraně, řekli pěkný nesmysl ^_^. K tomu se ještě přidává dlouhá stopáž vesmírných šarvátek a bojůvek, které jsou na standardní úrovni pro film, tudíž nikoho neohromí, plus nějaký ten off-road závod na písečné planetě, pár výbuchů a něco vtipných hlášek, které nepůsobí příliš rušivě a lze je označit za pozitivum. Hudba ničím neupoutá, a tak vás nejspíše zaujme jen klasický startrekovský motiv na začátku a v titulcích, protože jinak se autor do nijakých muzikálních experimentů nepouštěl. To, co se ve filmu opravdu příliš často nevidí, je myšlenka. A v tomto případě je nutno říci, že Star Trek Nemesis nezklamal, neboť obsahuje letmo zpracovaný motiv ovlivnění osobnosti člověka jeho genetickou výbavou a prostředím, který zprostředkovává jak v robotické (android), tak v organické (klon) podobě, a dále také motiv humanity a spolupráce, jenž můžeme nalézt téměř v každém dílu seriálu.

Kanpai!

Pro trekkies je tento film povinností a podívají se na něj, i kdybych sem psal cokoliv. Na druhou stranu, těm kteří nejsou trekkies, a přesto jeví o tento fenomén alespoň minimální zájem, ho stěží mohu doporučit jakožto film, kterým by se měli začít nořit do roddenberryovského vesmíru, neboť je veskrze průměrný, po stránce příběhové podprůměrný, a ani o něco lepší efekty ho nezachrání. Raději se podívejte na Galaxy Quest, pokud máte alespoň trochu smysl pro humor, pobavíte se lépe.

Hodnocení: 4/10 (mike 4.5/10)

10)



Průměrné hodnocení: 0 :: Počet zobrazení: 266209

Přidat komentář Přidat komentář:

Jméno:
*

E-mail:


Hodnocení:
Na obrázku je...
kontrolní obrázek

=*
Komentář:



* povinný údaj
 
Korchy - 2003-12-19 00:00:00

2Aleš: Myslím, že už jsem toho napsal dost a nemá cenu vést pořád diskuzi o tom samém - mimochodem tuto "recenzi" bych spíše přirovnal ke kritice, ale to je ostatně jedno... Podstatné je, že se na "věc" dívá pouze jedním pohledem z jedné strany, což je podle mě špatně...<br>

2Jarník: Objektivita nemůže být subjektivní, alespoň podle definice onoho slova - i když je pravda, že z toho plyne, že člověk nemůže být objektivní - může se o to ovšem pokusit - tady se daný člověk nepokusil - alespoň tak to vidím já... Ale tu "tvou" objektivitu ti neberu...

Sordid - 2003-12-09 00:00:00

Korchy: Od čeho myslíš, že jsou recenze? Samozřejmě od toho, aby recenzovaný objekt přiblížily i lidem, kteří s ním nemají vlastní zkušenost! Nuže do toho, rozepiš se, místa máš dost... =)

Jarnik - 2003-12-08 00:00:00

2Korchy: :) Objektivita je imho pomerne subjektivni zalezitost.

Korchy - 2003-12-08 00:00:00

2Aleš: Jestli jsi jen trochu objektivní a jestli jsi opravdu koukal pořádně na ten film, tak to poznáš sám a jestli ne, tak se s tebou o tom nemá cenu bavit. Toť asi vše co jsem chtěl říci...

Sordid - 2003-12-04 00:00:00

Ale no tak Korchy, zaobíre se těmy nedostatky, PROSÍM! Já chci taky vědět, jaký tam vlastně jsou!

Korchy - 2003-12-02 00:00:00

2B.E.M.: Už se nebudu zaobírat těmi nedostatky (ještě by se tu na mě někdo obořil, jak už zde bývá zvykem) - mrkni na film ještě jednou a myslim, že uvidíš sám...

2Jarník: Když se ti ST nepáčí tak ho po mně už nikdy nechtěj...

BEM - 2003-11-03 00:00:00

2Korchy: Omluva přijata... Bohužel (nedá mi to a rýpnu si ^_^ - a u tohoto filmu spíš naštěstí) nemám čas ani náladu ani technické prostředky na to, abych se na každý film díval 4-6 krát. Filmy, u kterých bych to vydržel, bych mohl spočítat na prstech jedné ruky. Klidně se přiznám, že jsem Nemesis viděl "jen" jednou a budu rád, když už ho v životě neuvidím - takový byl můj dojem z filmu po jeho jednom, prvním a posledním zhlédnutí a věř mi, že to není tím přehlédnutím vypnutí štítů - obyčejný člověk se na film taky nebude dívat mnohokrát, to jsou spíš výjimky. A koneckonců, detaily jsou detaily, jak řekl Aleš, tudíž nepodstatné - a taky jim logicky v recenzi příliš prostoru věnováno není (konkrétně jedna věta(!), která tě tak rozlítila, ku zbytku celé recenze), a trekkie se na film stejně podívá, ať už jsem napsal cokoliv. Jinak by mě zajímalo, jaké další fatalní nedostatky se v recenzi nachází - rád se nechám poučit.

Jarnik - 2003-10-05 00:00:00

2Korchy: Podle meho nazoru neni nutne, aby clovek videl film 6x, pokud na nej chce napsat recenzi. Tenhle web je zameren pomerne siroce, nikoliv pouze na ST, tudiz se da ocekavat, ze recenzi budou cist i lide, kteri nejsou trekkies. Recenze z pohledu "normalniho" cloveka jim tedy prijde vhod urcite vic, nez vylev zavileho StarTrekare ;)

OK, bylo to off-topic, uz mlcim.

Korchy - 2003-10-04 00:00:00

2Aleš: Dobře, 6x je možná přehnaný, ale když už se na to koukne člověk jen jednou, pak by měl psát recenzi, která je víc obecná než podrobná -> prostě neměl by se zaobírat detaily u kterých si není jist... Protože poté se může najít někdo (jako já a věř mi, že jich je víc) komu to hodně vadí - né ten názor, ale fakta v něm chybně uvedená. Jinak možnosti uveřejnění sem měl - 1) mám svůj web - návštěvnost tak 300 lidí za měsíc (na to, že tam skoro nic není slušný...); 2) Sám Harv mi nabízel možnost uveřejnění mé recenze na vašem webu - tak prosim tě, když neznáš fakta tak rači nic netvrď, jo? Jinak měj se pěkně a jestli nebudeš souhlasit tak mailni ať se Jarník nezlobí... :-))

Sordid - 2003-10-03 00:00:00

Korchy, Korchy... zparvé, dívat se na film šestkrát aby člověku neunikly detaily je nesmysl, protože za á) by to bylo na celý den a za bé) detaily jsou detaily, tudíž nepodstatné.<BR>

Zadruhé, recezni jsi nenapsal, protože ji nemáš kde uveřejnit a nikdo by o ni stejně nestál, nikoli proto, že by byla zavádějící. Zavádějících recenzí jsou všude hromady.

Korchy - 2003-10-03 00:00:00

2B.E.M.: V jednom s tebou naprosto souhlasím - tj. nikdo nemůže napsat zcela objektivní recenzi. Na to ostatní máme asi zcela odlišný názor (no proto jsme vlastně lidi, že?.. :-) Jedinou mou výhradou - uznávám, že velmi nevhodně vyjádřenou (tímto se ti ještě jednou omlouvám) - bylo ono zpracování celé recenze -> přeci, když něco o něčem píšu měl bych ono něco dobře znát - čili dobrá znalost filmu implikuje dobrou recenzi (v možnostech onoho člověka), ale jak jistě víš z matematiky implikace není to samé jako ekvivalence, že podnět implikuje výsledek neznamená, že výsledek nutně implikuje (vlastně ani nemůže) onen podnět - no to sem zas odběhl, ale v podstatě se tu snažím vyjádřit toto: V tvé recenzi se objevuje řada fatálních chyb (viz ten transport...) z čehož usuzuji, že si onen film mnohokrát neviděl (nejméně bys ho musel vidět aspoň tak 4-6 krát, aby ti nemohly uniknout ony jisté detaily) čímž se dostávám k důkazu mého předpokladu -> tzn. tvá recence je špatná... Jak jsem pochopil asi i ony detaily nezmění tvůj pohled na tento film, ale poté bych onu rezenci bral (je to vyjádření tvého názoru - jak si mi sám napsal) a asi bych se neozval - možná bych řekl, že nesouhlasím... toť vše. Mně prostě vadí (či je to dobře nebo špatně nevim), že někdo něco haní i pod tíhou špatných (prakticky lživých) argumentů. Jinak závěrem bych chtěl říci - ano sem hodně velký fanda Star-Treku -> má recenze by asi hodně zaváděla, ale na druhou stranu, proto jsem přeci žádnou nepsal (a případná reakce je jen vlastní vyjádření)... :-))<br>No nic to je asi vše co jsem chtěl říci. Jinak některé tvé recenze jsou zajímavé - tak ti přeju ještě mnoho dalších, jen prosim tě - než něco napíšeš koukni na ten film vícekrát, ať tam pak nejsou dost závažný chyby (v té recenzi). Jinak promiň Jarníku, že jsem zase reagoval, ale myslim, že tentokrát to bylo k onomu článku a tudíž to sem patří. Zdravim... :-))

BEM - 2003-09-30 00:00:00

Diskusi o gramatické správnosti jedné věty ze Star Treku považuji za velice zábavnou, avšak v podstatě irelevantní ^_^.

2Korchy: Vezmu to v pár stručných bodech.

0. Mohl sis přečíst varování.

1. Nikdy jsem neříkal, že patřím mezi znalce Star Treku - viděl jsem pouhých několik desítek dílů (které si ale už nepamatuji) a asi tři filmy, ale ST: Nemesis jsem viděl.

2. Ani fakt, že jsem přehlédl vypnutí štítů (Jak mi jen mohla ujít tak očividná a velice podstatná záležitost?! Tímto jsem se zřejmě znemožnil u všech trekkies, co jich na Zemi je, už si sypu popel na hlavu. ^_^;), moje hodnocení nijak nemění a pevně si za ním stojím - jedná se o průměrný film, který normálního člověka (tj. někoho, kdo nezná všechny episody zpaměti, zkrátka není trekkie) těžko zaujme. Když už jsem u toho hodnocení, mohl bys mi dát jméno jediného člověka, který dokáže hodnotit objektivně? Měl by to snad být průměrný divák, oddaný fan, nebo profesionální kritik? Mimochodem, co přesně si představuješ pod pojmem "objektivní", zvláště ve spojení s hodnocením uměleckých děl? Nerad bych zabíhal do dalekosáhlých filozofických úvah. Recenze vždy byla, je a, dokud ji budou psát lidé, i bude útvarem subjektivním. To je fakt, s kterým nelze polemizovat - jediné, co lze objektivně posoudit by mohly být exaktně změřitelné parametry technického rázu, hodnotu estetického zážitku objektivně vyjádřit a sdělit nelze. V jedné věci máš pravdu - objektivně nedokážu hodnotit nic, odpusť mi, že nejsem vševědoucí a všemohoucí transcendentální entita, stanovující nezpochybnitelná a všemi uznávaná měřítka ^_~.

3. Detail - slovo fantasta je příbuzné slovu fantastika, která obvykle zahrnuje sci-fi, fantasy i horor, a ne jen fantasy, jak vyplývá z tvé výpovědi. A co se týká mých domnělých "předsudků" vůči konkrétním žánrům, ve skutečnosti preferuji sci-fi, a nikoliv, jak se ty zřejmě domníváš, fantasy, což mi sice nepotvrdí žádná mezinárodně uznávaná vědecká kapacita jako pan Gerber ze Státní Univerzity Sama Houstona v Hunstvillu, který ve volném čase kultivuje houby, ale naprostá většina lidí, která mě zná ^_^.

4. Nikomu své názory a estetická hlediska nevnucuji a ani je nepovažuji za absolutní pravdy. Každý má právo na vlastní názor, a pokud nesouhlasí s názorem cizím, může to dát samozřejmě najevo, přičemž by se to mohlo obejít i bez urážek a "imaginativních" invektiv, tedy civilizovaným způsobem. Vyjádření typu "Ten kdo psal tuhle recenzi je buď obrovskej kretén, kterej nerozumí světu Star-Treku... anebo to je zasranej fantasta a to pak darmo mluvit" (citát - Korchy, diskuze u článku Star Trek: Nemesis na stránkách palantir.pevnost.cz ^_^) jsou pouze slovním útokem na osobu recenzenta a nikoli rozumnými argumenty, kterými by měl kdokoli obhajovat svůj odlišný názor na hodnocené dílo, a s člověkem, který takové výrazy užívá, nemá snad ani cenu začínat diskusi ohledně kvalit filmu.



Korchy - 2003-09-24 00:00:00

2Jarník: Dovol mi poslední příspěvek...<br><br>

2Aleš: Neboj všiml sem si, že je to okopčený ode mě, ale citace to není - jelikož by musela být ohraničena uvozovkami (či písmo kurzívou) a musel by být uveden autor v opačném případě se nejadná o citaci a z toho tudíž usuzuji, že se jedná o tvůj názor a tvé myšlenky...<br>

to, že si vyhrál je pouze tvůj názor (já ti ho neberu), ale sám mám názor naprosto opačný tj. Vyhrál jsem... :-)) Abych ho něčím podložil přidávám citaci jednoho mého kamaráda (v anglině mu nesahám ani po pas) - vůbec nechtěl abych to uveřejňoval, proto neuvedu jeho jméno, ale pro pořádek říkejme mu třeba Čárlí. Takže Čárlí mi na otázku "hele jakej máš ty názor na tu frázi?" odpověděl toto "Proboha me necituj, ale osobne si myslim, ze na ni neni nic spatnyho (beru to jako jednoduchej rozkaz, mozna by se nemel pouzivat v osloveni, ale osobne na podobny pravidla celkem kaslu :))), kdyztak ji muzes ukazat na skole, nejspis tam budou ucit i rodili mluvci :)

Navic je to pouzivana fraze ze star treku a tim je vlastne celej dialog o jeji spravnosti tak trochu zbytecnej, protoze tim, ze ji pouzijes se proste zarazujes mezi fanousky a nemyslim, ze by te muselo zajimat, jestli je gramaticky dokonala nebo ne (Ovsem pokud je to spatne, tak asi v anglictine nejdou pouzivat rozkazy, coz je dost slusny omezeni :))" a dodal "Osobne ji povazuju za spravnou (co je spatnyho na tom, ze reknu "Live!", "Prosper!", "Go!" nebo "Die!"), ale opravdu posoudit to muze hlavne rodilej mluvci (nebo lepe nakej anglickej jazykovej ustav :))). Ale i kdyby to bylo blbe, tak bych to bejt tebou bez obav pouzival, mas rad star trek, tak se podle toho hold chovas.

btw nejlepsi by bylo najit neco podobnyho v originale Tolkiena :-D" .... Tímto se dotyčnému omlouvám, že jsem ho odcitoval, i když si to nepřál, snad mě nezabije... A to je asi vše...

Sordid - 2003-09-24 00:00:00

Jarník: Nojo, tak s tím teda seknem. Stejně jsem vyhrál, tak mi to nijak nevadí =))<BR>

Ale s tou filtrací nějak nevim, BRka normálka fungujou, nic jinýho jsem zatím nezkoušel...

Jarnik - 2003-09-24 00:00:00

2Korchy,Ales: Vase diskuse uz se dost vzdalila od tematu tohohle clanku, takze to zkuste, prosim, vyridit pres mail. Diky.

2korchy: diskuse filtruje veskere HTML, aby sem nekteri filutove nehazeli obrazky atd.

Sordid - 2003-09-24 00:00:00

No, jsem rád, že jsi se zmínil stavu totálního nervového šílenství hraničícího se šílenstvím, protože to, co jsem napsal, je citace tebe samého =)))

Korchy - 2003-09-24 00:00:00

Á, že by se kultivovanost obracela? Nebo už někomu docházejí argumenty a je chudák ve stavu to tálního nervového šílenství hraničícího až šílenstvím? No nevim nevim... Já ti ty tvý známý přeju... (nevim jestli je to sranda nebo fakt, ale na tom nesejde) Já si počkám na vyjádření tety (jen tak mimochodem taky rodilá američanka) - jestli to uznáš mi je šum a fuk... Tak se měj... :-))

Sordid - 2003-09-24 00:00:00

No jasně... víš, já se náhodou znám s jedním vysoko postaveným člověkem ze Státní Univerzity Sama Houstona v Hunstvillu (konkrétně je to jistý pan Gerber) a přítelkyně mého bratrance z třetího kolene z matčiny strany je rodilá Američanka a strýček je jaderný fyzik, který ve volném čase kultivuje houby, a taky... zív.

Řeči o Einsteinovi si nech, o jeho teorii se polemizuje od chvíle, kdy ji publikoval.

A že jsem začal rejpat je naprosto logická a očekávatelná reakce, ty hovne, tak radši drž tu svojí klapačku a ztichni. Radši se nad sebou zamysli, ty zmrde. Tak zalez a buď zticha.

Korchy - 2003-09-23 00:00:00

Uj myslel sem, že vám to funguje jako v knize návštěv, že nebudu muset vkládat BRka... no snad každej najdete co je pro vás...

Korchy - 2003-09-23 00:00:00

Aleš: Tak po pořadě... 1) Ta anglická fráze.. No myslim, že se budem přít asi hodně moc dlouho - pokavaď jde o ty tvý známý (teda přesně toho angličana) tak sem na tom určitě líp -> mám v Americe příbuzný, přičemž strejda je profesorem dějepisu a teta profesorkou angličtiny na universitě v Clevelandu - už sem jí poslal ten náš problém (ta fráze), ať mi sdělí jestli je gramaticky správně (umí i česky takže sem popsal vše v češtině včetně toho tvýho rozboru - ten předmět pozn.) -> jestli mi odepíše, že máš pravdu, tak se ti omluvím, ale jestli mi odepíše, že tato fráze je gramaticky správně doufám, že tak učiníš ty... Ostatně zkus někdy najet na Google a vyhledat frázi "long live and prosper" -> já jen, že kdyby to byla gramaticky "hrubá" chyba, jak si zmínil tak nevim jak by mohl najít takový kvanta odkazů z anglických textů obsahujících tuto frázi (nevim jestli na oficiálních stránkách whiťáku by měli gramatický chyby)... Ale ty mi určitě odpovíš, že ty stránky psal ňákej blb co neumí anglicky.. atd. nebo, že tě to nezajímá... No mělo by... 2) Pokavaď jde o ten přenos hmoty - asi sem se špatně vyjádřil -> jinak s tebou v podstatě souhlasím co se toho přenosu týče - měl bych výhrady o té nemožnosti přenosu z planety na loď, ale to je prozatím všechno jen spekulace a teorie a naše paní učitelka (fyzikářka pozn.) nás učila, že co není dokázáno se může změnit (v poslední době sem koukal, že se začíná dost polemizovat o určitých bodech Einsteinovi Teorie Relativity -> což by vedlo k úplně jinému chápání vesmíru...), ale to sem zase zaběhl kam sem nechtěl... Původně sem se vůbec nechtěl bavit o skutečné fci teleportu, ale o fci dané Trekem - tj. tak jak ji oni definuji (proto ten odkaz na startrek.com sekce technologií) a narážel sem na tu recenci o nemožnosti transportu skrz štíty (fyzika nefyzika - bereme zákony Treku...) No snad sem napsal vše co sem chtěl...



Jarník: Nikdy sem netvrdil, že umím anglicky (a s tebou se určitě nebudu prát o to kdo umí víc - asi (spíš určitě) bych to projel), ale pokavaď si vzpomínám i ty si občas udělal chybičku - takže jestli souhlasíš s názorem Aleše (jako, že z tvé reakce usuzuji, že ano) tak ji možná právě teď děláš - možná ne uvidíme (ale ber to takhle - i kdybyste měli pravdu a mně to teta potvrdila tak sem na stejným, ale kdyby to bylo naopak - tak by se někdo asi hodně červenal...). Takže to by bylo k anglině a pokavaď se týče češtiny - jak sem již psal - je mi jedno... A nabubralé ego nemám - koneckonců já tuhle hádku nezačal - jen sem upozornil na chybu (několik chyb) v recenzi a adresoval sem to B.E.M.ovi (uznávám, že to bylo trošku vulgární - hold nemám rád když mi někdo kecá do StraTreku a ještě k tomu lživě - sám sem ten film viděl několikrát... a ještě víckrát, takže vim o čem mluvím...) a pak do mě Aleš začal rejpat... Teda né do mě, ale do StarTreku - no když se mu to nelíbí tak to aspoň nemusí hanit - taky Vám nehaním ty vaše fantasy a to ty sám víš jaký mám na ně názor... Teda aspoň né tak, jak hanil Aleš ST.



No nic přeju dobrou noc a těším se na odpověď druhý strany a další diskuzi.



Žijte dlouho a blaze!!! (Snad zde podle Vás není nějaká hrubá chyba...) :-))

Sordid - 2003-09-23 00:00:00

Jarník: Ále, dyť je to nakonec jedno ne? *ledabylé mávnutí rukou* A já se náhodou skvěle bavím.<BR>

Korchy: Státnicí tvojí kámošky mě chlapče moc neohromíš. A jestli chceš něco jako soutěž znalostí našich přátel, není problém - znám jednoho chlapíka, co umí perfektně devět jazyků (má na ně talent, ale zase si neumí ani vyměnit žárovku) a dalšího, co je rodilý Angličan a tedy mluví Anglicky celý život, ne jen pár let jako my, státnicí se vychloubající Češi.<br>A co se teleportu týče - máš zjevně zastaralé informace, protože přenos hmoty je možný už v dnešní době. Tuším že to byl atom vodíku, nebo něco takového. Jenže život je něco jiného a když rozebereš živou bytost, tak i kdyby jsi ji pak složil na atom přesně, živá by už nebyla. A za další, docela by mě zajímalo, jak funguje teleport z planety na loď, když na planetě není žádné zařízení na rozklad hmoty v záření (tedy vlastně na zahřívání na miliony stupňů - že by ty cívky?) a její následné vyslání k lodi. (Tím chci samozřejmě říct, že to fungovat nemůže, pozn.)

Jarnik - 2003-09-23 00:00:00

Nejenze neumis anglicky, ale dokonce ani cesky. A pokud se chystas k delsi rozprave na obhajobu sveho nabubreleho ega, pouzij k tomu radsi e-mail a nezahlcuj tim balastem diskusi. Diky.

Korchy - 2003-09-23 00:00:00

Ajéje nadsázku sem schopen poznat, ale u Vás člověk nikdy neví jak co myslíte... Pokavaď jde o tu anglinu - netvrdím, že nikdy neudělám gramatickou chybu -> jestli to podle tebe znamená, že anglicky neumim tak budiš, ale v tom případě neumíš anglicky ani ty - jelikož fráze "Long live and prosper" je gramaticky správně - ostatně potvrdila mi to kámoška, která žila 2 roky v USA a z angliny má státnici!! (kdyby ses jí chtěl zeptat ptej se po Katce Obberreitrové) -> tak tady ze se nedělej šaška a koukej taky přiznat svou chybu... Ještě k tomu teleportu - samozřejmě netvrdím, že lze v součastnosti něco teleportovat (a už vůbec né živého) -> jinak by ten film nebyl SF, ale dokument... Ale teoreticky to prostě možné je - ostatně ti jestli budeš chtít můžu dát kontakt na toho mýho kámoše, co jsem již zmiňoval - je to jeho obor... No a pokavaď jde o ty sprostý slova - tamto sem byl dost naštvanej (mysli si o mně co chceš, je mi to jedno), a teď mám z tebe spíš srandu... no a když už si stěžoval i Harv tak... Čekám na odpověď... :-)) Bude zas sranda... :-))

Sordid - 2003-09-23 00:00:00

Dodatek: Nicméně musím zkonstatovat určitý pokrok na tvé straně - pokud jsem si všiml, tak jsi v posledím příspěvku nenapsal ani jediné vulgární slovo. Jen tak dál.

Sordid - 2003-09-23 00:00:00

Laskavě ze sebe nedělej idiota, bezpochyby jsi schopen poznat malou nadsázku, která ostatně nic nemění na faktu, že teleportace živého organismu je technicky neproveditelná (jako ostatně hromada věcí ve Star Treku).

Jak píše americký ten nebo majsijský onen je mi srdečně fuk. A gramatickou chybu samozřejmě neudělá ten, kdo anglicky umí.

Korchy - 2003-09-22 00:00:00

Ajéje - tak s tím teleportem si to skoro trefil - nevim jak si vzdělán v oblasti fyziky, ale i tak si to trochu přehnal -> počítač velikosti sluneční soustavy - to si snad děláš srandu - někdy ti možná dám kontakt na jednoho kámoše ze Starnetu jen tak mimochodem doktora experimentální fyziky, kandidáta věd -> prostě jednoho učitele na MatFyzu (obor Fyzika), kterej by s tebou v lecčemž nesouhlasil (a to je fanda spíš Andromedy...). Ale k tý anglině - pěkně si mi to osolil - takže podle tebe to je prostě chyba a basta -> takže s chybama píše i bývalý americký ministr obrany a brácha presidenta ... prostě Robert Kenedy (mimochodme pokavaď se nemýlím a to se nemýlím vystudoval anglinu...) - mrkni na http://www.mv.com/ipusers/orol/schools/orhs/orgs/cac/kennedy_980730.html a sklapni ty super anličisto... Mimochodem je to příklad fráze ve slovníku... Ale jo ty si předmět a buď rači zticha - neříkám, že sem super angličtinář a ani to netvrdím - sem tam gramatickou chybu udělám, ale kdo ne... Ale teď si dovolím oponovat... Sem zvědavej jakou chybu zas najdeš v tom dopise... A jestli napíšeš, že maj amíci jiný pravidla od britů -> tak tě pošlu ty víš kam, jelikož ST je americkej film (i když herecký obsazení je dosti i britské...)... Čekám na odpověď... To bude dlouhá debata... :-))

Sordid - 2003-09-22 00:00:00

No, na řeči ohledně technologie ani odpovídat nebudu (neb nemá cenu bavit se o technologii ve sci-fi - mimochodem já samozřejmě *vím* jak tepeport teoreticky funguje, zaznamená se pozice atomů, hmota se převede na záření, to se někam pošle a pak se chlápek zase složí, jenže hák je samozřejmě v tom, že abys něco převedl na záření, musel bys to zahřát na pár milionů stupňů, nehledě k tomu, že na zaznamenání pozice všech atomů lidského těla bys potřeboval počítač velikosti sluneční soustavy a to i při použití těch futuristických technologií ála bublinkový paměti a podobný hračky, takže...), kouzlíčka a dráčci mi taky pěkně lezou krkem a fantasy by bylo občas (často) lépe bez nich.

Ale co si neodpustím - blbě je na tom samozřejmě prohození podmětu s přísudkem a pokud ti to přijde jako zanedbatelná chybička, tak bych si tě fakt chtěl někdy poslechnout jak mluvíš anglicky, mohla by to bejt fakt zábava. Výraz "long live" se dá použít například ve zvolání "Long live the king!" (slovo king není samozřejmě podmínkou), tedy "Ať žije král!", ovšem v oslovení je zcela a naprosto chybný. A to, že vulkánci (alias ufouni) neuměj pořádně anglicky je celkem logické, nemyslíš? =)

Harv - 2003-09-22 00:00:00

2Korchy Zkus nadávat s mírou. Nemusí to být v každý druhý větě.

Korchy - 2003-09-22 00:00:00

Ty seš, ale zasranej fantasta... Pokavaď de o technologii teleportu nebo fotonka koukni na www.nasa.gov nebo www.startrek.com -> sekce technologie. Vole zasranej... A jen sem reagoval na tu recenzi... Pickard se teleportoval až po zborcení štítů... a navíc můžeš se v poho teleportovat skrz štíty (viz. Borgové) stačí znát jen oscilační frekvenci... Ale vy ste dva pablby, který tomu hovno rozuměj - a kord ty sráči... já ti taky nepíčuju do tý tvý fantasy - když už tady kecáš o fci torpéd a teleportu tak mně vysvětli jak fungojou ty kouzlíčka a kde se tady berou drážci a další hovadiny - drž rači tu svoji klapačku a ztichni...

Pokavaď de o tu anglinu tak seš pěknej pablb asi ty - Co je na tom podle tebe blbě? Ty vole gramaticky je to naprosto správně ty hovne.. To, že sem prohodil slovíčko LONG a LIVE není žádná gramatická chyba - jen to není oficiální moto ST - ale i to není pravda, jelikož kdybys viděl díly TOS 2x04 a TNG 3x05, 5x06 a DSN 3x18 tak tam pár chytrejch vulkánců říká "LONG LIVE AND PROSPER" i když uznávám, že správně Star-trekově by mělo bejt Live Long And Prosper... Ale to ce sem napsal předtím není žádná hrubá chyba, tak si di vopakovat anglinu ty zmrde... Kecej mi do češtiny to ti ještě potakám.... Prostě ste parta buranů co nedokáží nic hodnotit objektivně a už kord když to je SF a ne Fantas... Snad jen krom HENa... -> ten jedinej Vám tam zvyšuje IQ... Tak zalez a buď zticha...

Sordid - 2003-09-22 00:00:00

Hm... a že už ses o tom zmínil: Jak by ten teleport měl jako fungovat tak, aby to smysl dávalo? A, že se ptám, jak by jako měly fungovat fotonový torpéda? (nebo čím to tam vůbec po sobě picaj...) A proč každej druhej vypadá jako by dostal přes hubu plesnivou řetězovou pilou...? (Ano, nemám rád Star Trek, pozn.)

Mimochodem je pozoruhodné, že existují lidé schopní udělat tak hrubou gramatickou chybu v primitivní anglické větě o pouhých čtyřech slovech...

Korchy - 2003-09-22 00:00:00

Ten kdo psal tuhle recenzi je buď obrovskej kretén, kterej nerozumí světu Star-Treku (viz. ten nesmysl o tom teleportu -> von ten film snad ani neviděl....), anebo to je zasranej fantasta a to pak darmo mluvit... LONG LIVE AND PROSPER!!! :-)



oddělovač
Stránky běží na redakčním systému Rivendell v2.0 -- Jarník, 2006
Tyto stránky jsou uvedeny bez jakýchkoliv záruk, co se spolehlivosti, přesnosti, trvanlivosti a dalších biomagických funkcí týče, a rádi bychom vás upozornili, že SFK Palantír zvláště neodpovídá, nezaručuje, ani nedoporučuje nějaké, respektive jakékoliv, shlížení těchto stránek a odmítá nést zodpovědnost za jejich použití jak návštěvníkem, tak jakoukoliv jinou osobou, entitou či božstvem.