Palantir
oddělovač

Vidoucí 2008 příspěvky

Literatura > Vidoucí | 05. 05. 2008 16:00:00 | autor: Harv

Do ročníku 2008 literární soutěže Vidoucí bylo přijato 99 příspěvků od 74 autorů. V následujících týdnech bude probíhat vyřazovací kolo. Poté budou veřejnosti představeny povídky, které se utkají o jejich přízeň. V následujícím článku budou k nalezení všelijaké informace o soutěži.

logo


Trocha statistiky

Statistika nuda je, má však cenné údaje (vždycky jsem se divil, proč v té pohádce zpívají "nůdaje", to slovo mně nedávalo smysl). Letos se soutěže účastní 11 Slováků s 16 povídkami a 63 obyvatel České republiky s 88 pracemi. 34 ženy zaslalo dohromady 40 povídek. 40 mužů s 59 příspěvky se pokusí získat vavřín vítězství. V den uzávěrky přišlo 25 prací (větší čtvrtina), za poslední týden jich celkem přišlo 44 (o málo menší polovina).


Věci příští

V tuto chvíli už probíhá první vyřazovací kolo Vidoucího. Nezdolných porotců prvního kola je nakonec celkem 20. Tímto bych chtěl jmenovat každého z nich, protože si to zaslouží.
Letošními porotci jsou: Jarník, Merlin, Harv, Zdeněk, Martina, Ellie, Will, Chalda, Misery, Mirelaridon, Tilio, Flad, Alexis, Cellindra, Majls, Guru Pechy, Adelhaida, Elho_cid, Aldy a Eliška.

Vidoucí se vydal nesnadnou cestou. Snažíme si vychovat autory. Toho docílíme nejen tím, že dbáme na formální stránku – aby zaslané příspěvky odpovídaly pravidlům soutěže, ale taky tím, že předáváme autorům slovní hodnocení od porotců, aby se z něj mohli poučit (a v extrémním případě třeba přestat psát). Každou povídku prvního kola, která bude splňovat pravidla soutěže, přečtou minimálně 4 porotci. Tím eliminujeme to, že by jeden porotce vyřadil nějakou kontroverzní, ale kvalitní povídku, protože by se mu nelíbila.

Letos budeme přísnější. Mám k tomu dobrý důvod. Loni do druhého kola postoupilo 55 povídek (z nichž některé si postup tak docela nezasloužily), což mělo za následek i to, že většina porotců prvního kola se druhého kola nezúčastnila (pouze dvanáct lidí se účastnilo obou kol). Nehledě na nechuť veřejnosti číst a hodnotit takový počet příspěvků ve veřejné volbě.

Nadměrnému počtu úspěšných povídek se budeme snažit zabránit osvětou porotců a zejména rozšířeným a jasněji definovaným hodnocením. Hodnocení jsme z Ano/Ne/Nevidoucí rozšířili na Rozhodně ano/Ano/Ne/Nevidoucí (anticena). Postoupí blíže nespecifikovaný počet povídek, které dostanou co možná nejlepší hodnocení. Takže autoři se nemusí bát, protože stějně postoupí ti nejlepší. Kromě toho chceme pozvednout úroveň soutěže.


Méně příspěvků

Jak již bylo řečeno, letošního ročníku se zúčastní 99 příspěvků. To je oproti loňskému roku (212) propad na polovinu. Příčiny je těžké určit kýmkoliv. Na druhou stranu těžko najít kompetentnějšího člověka než jsem já, který by měl říct, proč je povídek méně než loni. Takže jako náplast pro zvídavé předkládám sérii domněnek:

Loni byla ohromná konkurence. Autorům se možná nechtělo znovu poměřovat svou novou práci s více jak dvěma sty příspěvky.

Nasazení vyřazovacího systému jistě otrávilo některé autory, protože jasně definovalo hranici úspěchu a neúspěchu. Autor už nemůže říkat: Moje povídka dostala dvacet bodů (přitom skončila na šedesátém místě). Některým autorům se dostalo sebereflexe v podobě psaném hodnocení porotců. Autor tedy ví proč neuspěl a co by měl změnit, aby se to příště povedlo. Na stránkách jsme též spustili sérii článků, jak soutěž vyhrát. Je možné, že si z toho autoři vzali poučení.

Loňský ročník byl prvně spolupořádán Pevností jako její oficialní literární soutěž. Předtím byla dva nebo tři roky pauza (tehdy Pevnost vyhlásila Kaleidoskop ´04 a předtím O Conanovu trofej), kdy Pevnost žádnou soutěž neměla. Spousta autorů byla natěšená na snadnou cestu jak se dostat do svého oblíbeného časopisu, měla své povídky pro tuhle příležitost uložené v šuplíku. Minulý rok schované rukopisy prostě vyčerpal.


Ohlasy z první linie

Toto jsou realné reakce porotců na letošní Vidoucí.

  • Vidoucí?! - Testováno na lidech.
  • Zkopíroval jsem si nové Vidoucí jako obvykle do složky "literatura" a začal číst. Uvažuju, jestli jsem to zařadil dobře. Možná odpadkový koš by byl adekvátnější.
  • Omg omg omg přečetla jsem první povídku omg omg omg omg, jdu radši do práce......OMG!
  • Po přečtení prvních povídek nemohu než citovat mojí oblíbenou pasáž z jedné Bohem zapomenuté knihy:
    ..rozštípal postupně celou kůlnu, psí boudu a ještě dvě židle a noční stolek.
    "To přece ne!" Vykřikoval za současného mlácení sekerou do opěradla.
    "To nemůže bejt pravda! Takový blbce z nás přece nemůžou dělat! Vždyť na to, sakra, musej bejt nějaký zákony!"
  • A já už letos nechci číst tolik Nevidoucích!!! Prosíííím!!!!!! Ahahahahahaha!!!!!
  • To přece nemůže napsat někdo normální?
  • ...úroveň soutěže se zvedla ;o)
  • Špatné povídky podávane v malých dávkách neškodí v jakemkoli množství!
  • Já mám fakt nějakou lepší várku. Z dvanácti povídek zatím čtyři Ano - a to jsem na ně přísná, loni bych pustila ještě minimálně další dvě nebo tři.
  • - O neee, další blanitá křídla...
    - Když jsou křídla blanitá, je to ještě dobrý. (Taky jsem měla, taky.) Horši je, když jsou křídla blanité...:)
  • Pomóóóc, elfí mucka!!!
  • Hele a co když si z nás někteří autoři dělají srandu?
  • Vzpomínáte na starý břečťanem obrostlý hřbitov z loňska? (Těch přívlastků tam bylo tak 15.) Tak letos máme zase jednoho takového autora.
  • Preventivně bych vyhlásila, že každý porotce, ktery dá víc jak jednou určitě ano, je podezřelý živel
  • Jinak je to moc hezky napsane, co se slohu tyče a kdyby ten přibeh byl alespoň trošku lépe rozvedený, dala bych mu Určitě ano
  • Ale na Rozhodně ano tam bylo málo krve, sexu a drog:P
  • Kdyby nám posílali příspěvky jen ti nadějní a my se zabývali jen jima, dostali bychom příspěvků deset a mohli bychom se ze soutěže přejmenovat na workshop. Navíc, nejsme taková elita, abychom si mohli dovolit koukat na ně z pozice Ex If Šaldy: \"Ale to děcko Nezvala, toho bych nezvala, ten by mi zprasil všecko!\"
  • Já povidky číst nemůžu, prý by mi vytekl mozek ušima
  • Je to jen u mě, nebo je letos každá druhá povídka o upírech, vlkodlacích, nebo obojím najednou?
  • Není možné, že se lidi pokoušejí získat spíš Nevidoucího než Vidoucího?
  • Už vidím to druhé kolo, jak se tam dostane pět povídek a my se o nich budeme půl roku hádat :D
  • noooo ja neviiim...me k nekterym tem povidkam fakt napada jenom "OMG! WTF?" :D
  • Začínám se bavit komentáři na stránce Vidoucího, jak se nám už autoři omlouvají a tak. Je to hrozná bžunda :o))))
  • - Navrhuju: Je-li povídka psaná nějakým netradičním stylem či nářečím, teď nemyslím slovenštinu, měli by porotci psát své odpovědi stejně.
    - patří mezi netradiční styly též zprasená gramatika???
    - Harv myslí něco ve stylu: Některé slova na mně působili poněkud více nepatřičně. Vivrchlení chibí, kde je...atd
  • Možná ho nominuju na nevidoucího. Uvidí, jaký jsem laskavý čtenář, ten trapič písmenek.
  • - Hleďte, zde přicházejí první kapitoly Porotcovské Bible... ;)
    - Jo a budeme to psat ve versich a kazdy z porotcu bude mit sve evangelium. "Hrisny autore, ze nedbas slov z verse tretiho podle Lenicky!"
  • § 1
    Špatnou povídkou je povídka, jež po přečtení vyvolává u prosté většiny kvalifikovaných čtenářů fyzickou či psychickou nevolnost. Velmi špatnou povídkou je povídka, jež po přečtení vyvolává fyzickou či psychickou nevolnost u dvoutřetinové většiny kvalifikovaných čtenářů.

    §2 Skutková náplň špatné či velmi špatné povídky
    Aby povídka mohla být označena za špatnou či velmi špatnou, musí obsahovat
    a) Větší než malé množství gramatických chyb
    b) Nedostatek pointy
    c) Nedostatek originality
    d) Nedostatek tématu
  • upiri, vlkodlaci, blanite kridla.....si myslim, ze staci, na jiny zanry jsem zatim nenarazila :D (Aneb debata o tom, které žánry se ve Vidoucích vyskytují.)
  • jo tuhle povidku mam taky....jen jsem doufala, ze na to zapomenu...takze TI DEKUJU ZA PRIPOMENUTI!!! Vrr....
  • Přečetla jsem povídku tak nechutně popisnou, tak autorsky sebestřednou, že jsem se málem pozvracela.
  • Právě čtu knihu "Obchodní zákoník a související předpisy (podle stavu k 1.1. 2008)" a tam žádné prvky fantastiky nejsou. Je to tak nefantastický text, že jakýkoliv náznak čehokoliv fantastického je pro mě jako dar z nebes.
  • Možná máte pocit, že to sem tak nějak nepatří, ale chci vám připomenout, že jsou i horší věci než Vidoucí... muhahahahaHAHAHAHAHAHAHAHAHA
  • Pokud je povídka s prvky fantastiky o tom, že někoho pokouše vlkodlak a on pak na dalších deseti stránkách přemýšlí, jak mu to změní život a vůbec nic se tam neděje, až na závěr zakousne někoho dalšího (jako že se smířil s osudem), tak to je na ránu autorovi bez ohledu na "prvky fantastiky".
  • Kdo najde prvek fantastiky, dostane hrozinku.
  • Hlásím pouze jednu povídku, v níž se hlavní hrdina jmenoval Havran.
  • Stopy fantastiky se detekovat daji, ale je to ukrutna sracka.
  • ja sa nerozpakujem, so mnou mozes vzdy pocitat, ze vyhlasim cokolvek na plnu hubu a nebudem si brat servitky... ;]
  • od toho tu nejsme, abychom opravovali lidem "slohové práce do školy"
  • Spoilerko! Opice jsem jim chtel nechat jako prekvapeni do Nevidouciho :-D
  • No a fantastiky tam taky moc neni. Ale autor si vymyslel zcela nová pravidla českého pravopisu, to by se mohlo počítat ;)
  • Povídka sice může být vyřazená, ale autor by měl dostat přes prsty. Pokud dostane pouze přes jeden, nebude to tak poučné, jako když dostane přes čtyři.
  • Porotci by meli byt prisni, rozumni, spravedlivi a konstruktivni. Pokud takovi budeme, tak na nas autori budou radi vzpominat, jako na prisne ucitele na zakladce. (Slyšte, slyšte slova velkého Harva!)
  • A mimochodem, mam nejakou blbou varku. Ani jeden Havran, ani jedna basnicka (krome jedne opsane - nuda), jenom asi dvoje nebo troje blanita kridla, blanite kridla ani jednou... Mno, nic moc. :o)
  • Jsem si v dojemne naivite nechala od Honzika nalozit dalsi davku - 10 kousku - a vcera jsem je precetla. Celou noc jsem mela nocni mury a ted se divim, kde se ve mne vzal ten masochismus, ze jsem dobrovolne brala dalsi.
  • A kdyz uz jsme u toho, kdyz jsem cetla asi stopadesatou povidku o tom, jak se chlapek s mecem potlouka v pohranici, myslela jsem, ze se na miste zblaznim. Takova nuda!! Jako bysme to kurna nepsali do tech clanku, piste originalne, originalne! Jenze to je jak u blbejch.
  • nejhůře pochopitelná věc na našich článcích je pro tyhle fantazáky "opravujte a vylepšujte povídku, dokud nebude dokonalá". Namlátit jim to do hlavy jednou z těch jejich těžkých bojových oboustranných trpaslíky v dalekých horách na severu vyrobených a runami zdobených seker nebo něčím takovým.
  • Což o to, já bych klidně znásilňoval, ale to sem nepatří:).
  • - ja by som vyradené a obzvlášť zlé poviedky zverejnila ako poučenie, že takto to vyzerať nemá...
    - To bych nedělala... Rozumného autora, který by se časem snad snad dal vycvičit, to odradí a nepoučitelného grafomana nezadrží. [...] Když už, dávala bych vybrané a chuťovkové pasáže.
  • - Otázka je jestli autor nebyl zombík.
    - mno, ak bol autor zombík, tak je tá povideka výborná, pretože všetci dobre vieme, že u zombíkov absentujú myšlienkové pochody... ;)
  • - Autoři si stěžují, že je na Palantíru málo hlášek...:)
    - Autoři jsou dost nenažraní.
  • "stary, velice stary, opravdu velice velice stary hrbytov pyco"
  • Trocha Brain(washingu)stormingu. Tady jsem vypsal některé stereotypy, které se mi vybavily:

    Náladová povídka: Povídka, která má čtenáři vtisknout nějakou náladu. Je hodně popisná a většinou děje prostá. Vystupuje v ní málo postav a autor čtenáře nezatěžuje tím, že by jim dal nějaká jména. Postavy jsou v ději pouze statisté, jde hlavně o jejich pocity.
    Časovka: Povídka, kde dochází k cestám časem. Nejčastější cílovou stanicí bývá historie. Vynálezce nebo nějaký nešťastník většinou jde napravit nějaké křivdy nebo jde zabránit katastrofě, která se stala v minulosti.
    Dračákovina: Partička dobrodruhů, která většinou čítá elfa čaroděje, hobita zloděje, člověka hraničáře nebo alespoň trpasličího s moravským přízvukem, jde zapnout tipec místnímu evil bossovi. Bohužel většina těchto prací je brána smrtelně vážně a pokud je brána nevážně, tak to leckdy není poznat.
    Vyvražďovačka: Ve zkratce: hlavní postava trpí představou, že ji pronásleduje maniakální vrah, než zjistí, že ten, kdo zabijí lidi v okolí, je sama hlavní postava.
    Havran: Nepřekonatelný bojovník chodící v černém, s černými vlasy a v nejkrajnější možnosti se honosící přezdívkou Havran, chodí od šarvátky k bitvě, zabíjí a doufá, že ho někdy někdo pochopí nebo zabije.
  • Včera mě napadla tak trochu podobná věc - že by se uspořádal inverzní Vidoucí, kde by porotci napsali povídky a autoři by je hodnotili... Ale uznávám, že je to vopičárna. :)))
  • Já bych krátké povídky taky neeliminovala. Jejich přečtení netrvá dlouho a vždycky můžu v hodnocení jako plus uvést "Zaplaťpánbů, že je to tak to tak krátké".
  • Na sobe to taky vidim. Zrovna vcera jsem cetla jednu povidku, celkem dobrou, a uz mi naskakova krátké".
  • Na sobe to taky vidim. Zrovna vcera jsem cetla jednu povidku, celkem dobrou, a uz mi naskakovaly takovy ty kecy jako "hm, typek spatne oddeluje jednotlive casti textu", "hm, tohle by mohl typek lip dovysvetlit" a tak dale... A kdyz jsem si to docetla, rekla jsem si, hm, docela dobre, ale na druhe kolo to nema:) To je pruser, lidi, to je takovy pruser... Vsichni zhyneme v plamenech.
  • - Poslední dvě povídky a ono upíři a Havran... a vypadalo to tak dobře:(.
    - Dobre ti tak!


Výsledky ankety

Loni byla koordinátorem upořádána anketa na téma Proč čtu Vidoucí?, kterou vyplnilo 9 porotců. Vzorek sice není příliš objemný, ale i tak je výsledek velice zajímavý posuďte sami.

  • Protože je to super soutěž. 1 hlas (11,1%)
  • Protože jsem zlatokop a hledám zrnka zlata mezi hromadou písku. 3 hlas (33,3%)
  • Protože to čtou kamarádi a mě zajímalo na co nadávají. 3 hlas (33,3%)
  • Protože musím. 3 hlas (33,3%)
  • Protože jsem blázen. 3 hlas (33,3%)
  • Protože to pořádám. 1 hlas (11,1%)

Tento článek bude pomalu, ale jistě narůstat, jak budou přibývat zjištěná fakta. Například nás čeká procentuální zastoupení žánrů v povídkách.


Žhavé novinky

  • Své hodnocení už odevzdalo 19 z 20 porotců (někteří bohužel jen částečné).
  • Zatím bylo uděleno 13xRozhodně Ano, 99xAno, 308xNe a 25xNevidoucí a "nejpřísnějšími" porotci jsou Elho_cid a Tilio.
  • 7 povídek si už zajistilo postup do druhého kola.
  • Naopak, u 80 povídek je jasné, že si je v druhém kole již nepřečteme.
  • Jednoduchou matematikou zjistíme, že o druhé kolo nadále bojuje 12 povídek.



Průměrné hodnocení: 0 :: Počet zobrazení: 4387422

Přidat komentář Přidat komentář:

Jméno:
*

E-mail:


Hodnocení:
Na obrázku je...
kontrolní obrázek

=*
Komentář:



* povinný údaj
 
< předchozí 1 2 3 4 5  6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 další > :: (101 - 120 z 368) :: od nejstarších :: časově :: zobrazit vše
-morg- - 2008-06-17 18:28:44

S O nej fantasy počítám, ale to mám napsaný už tři měsíce, páč dřív uzávěrka bývala dřív. Jenom opravit, na co jsem mezitím přišla a co mi zkritizovali a připsat jednu krvavou scénu. Na slova povídky nepočítám, takže nevím, ale myslím že 5000 slov už je povídka, tak to máš jednu měsíčně, ne? Já teď už píšu spíš články, protože povídky nikdo nechtěl a články mi berou a vydávaj, ale taky stíhám tak odhadem 3-6 povídek ročně... Mám rozepsanou knížku, chci se k ní o prázdninách vrátit a pohnout s tím, když nejsou soutěže, tak se mi to hodí. Všechno naráz nezvládám.

Julianne - 2008-06-17 17:29:35

Někdy prostě usednu k počítači a všechno to přichází samo, povídka během dvou odpolední hotová a zdá se mi dobrá. A někdy to trvá měsíce. Každopádně se snažím nezahálet, pracuju skoro každý den. I když to zrovna nejde - rozjede se to a pak ten kus třeba přepíšu.
A pokud jde o velký počet soutěží, občas využívám metodu recyklace :-). Například kousek, který se neumístil tady, otiskli předloni v Marigoldovi...

nata - 2008-06-17 17:13:12

O dva týždne má uzávierku O nejlepší fantasy. Fascinujúce, že posielate práce do viacerých rôznych súťaží. Veď napísať niečo poriadne dá toľko práce, že aspoň mne 5000 slov trvá mesiac. Aby bol svet logický, postavy viacrozmerné a zápletka zaujímavá. A potom to musí aspoň ďalší mesiac odstáť a následne týždne a týždne editujem, dopĺňam a vymazávam scény.

Julianne - 2008-06-17 16:52:59

No, já píšu stále něco někam :-). Když se vyskytne SF či detektivní soutěž a má určité jméno, obvykle jdu do toho. Ale v nejbližší době tu nic není - až na podzim další CKČ... pak Vidoucí... možná Vavřínová koruna... případně Marigold... později Ikaros... A propos, celoročně probíhá soutěž O nejlepší povídku roku. Pořádají Literární noviny.

-morg- - 2008-06-17 15:56:00

Kuk! Píšete někdo něco ještě jinam? Já mám pocit, že v červnu je strašná fůra uzávěrek a všeho, a pak přes prázdniny je jenom myslím jedna soutěž, ale možná se pletu.

Tilio - 2008-06-17 11:53:01

Ja bych rekla, ze problem hodne kratkych povidek je ten, ze MUSI mit nejakou hodne drsnou pointu, neco, nad cim lidi zustanou koukat a rikaji si, no do prkna, to jsou veci! A na tohle hodne lidi zapomina. Coz je skoda, protoze pak maji kratke povidky mizernou povest.

Flad - 2008-06-16 21:02:13

Jedná se pravděpodobně o výbornou povídku Nic pro hrdiny od S. J. Lundwalla se sbírky Pozemšťané a mimozemšťané.

Mortles - 2008-06-16 15:00:42

Tuhle neznám, ale je to asi pěkná ujetina.

Eri - 2008-06-16 08:26:08

Jo, ta povídka byla hezká, to neříkám, líbila se mi. Ale prostě ten pocit - sám na planetě. Neřikám že jsem se bála, (což o to, to já se bojím kde čeho, proto na horory nekoukám ani je nečtu- nač se zbytečně děsit) spíš jde o ten psychologickej efekt, takovej pocit odcizení.
Čtela jsem taky dobrý sci-fi. Třeba úžasná povídka, kterou si z jednoho takového sbvorníku pamatuju je ta o vojákovi, který přistane na planetě, kterou ovládá sečtělý stroj. Ta planeta je plná robotů vytvořených podle knižních postav.

Cellindra - 2008-06-16 22:00:51

Taky jsem četla hodně mikropovídek a povídek z náhodných ročníků, když jsme u Rampasů uklízeli staré ročníky CKČ. Dobré i špatné povídky se fakt najdou všude. CKČ není prestižnější tím, že by měla vyšší kvalitu, ale spíš tím, že má jméno.

Julianne - 2008-06-16 15:11:26

Spousta lidí, kteří pošlou třeba povídku či krátkou povídku, si řekne: \&quot;Proč něco neposlat i do mikropovídek? Splácané je to za půl hodiny, já tím nic neztratím; své šance můžu jedině zvýšit, i když třeba pramálo...\&quot; Proto je tolik \&quot;mikrovek\&quot; téměř odpad.

Harv - 2008-06-16 08:23:32

Špatné povídky přicházejí do každé soutěže. Podívejte se jací exoti přišli do Superstar či X Factoru.

Mivka - 2008-06-15 22:30:41

Já vám nechci kazit iluze ohledně CKČ, ale účastnila jsem se porotcování kategorie mikropovídek (ač jenom jako polovina jednoho hlasu :))... a co tam někteří lidi dokázali poslat. Přes třicet povídek, u třech jsem se z toho hystericky smála, prvky fantastiky obsahovala slabá čtvrtina, nějak zdůrazněné snad ani to ne... Dílko, ze kterého bych se posadila na zadek tam, když budu drsná, nebylo ani jedno, když přimhouřím oko, tak dvě, a to se považuji za přízemního písálka/neschopu, co se určitě na své kolegy nemůže moc vytahovat. Místy jsem tam našla něco, co bylo téměř srovnatelné s odpadem fanfiction. Fakt jsem byla ráda, že ty povídky byly krátké a stejně jsem je místy nedokázala pozorně přečíst celé... Povídky s náznaky SM raději ani nebudu rozebírat, každopádně opravdu CKČ vyloženě nějaká výběrová není (však já taky na to, že nám byla nabídnuta účast v porotě nejprve reagovala \&quot;Cože? Budeme hodnotit lidi, co umí psát mnohem líp než my?\&quot;). Třeba výherné povídky z minulých ročníků Vidoucího byly imho o hodně lepší než špička mikrovek z CKČ. Sice mikrovky jsou odpad, ale prostě se tam stejně posílají i dost nepovedená dílka.

Mortles - 2008-06-15 21:41:09

Ta je přece úplně dokonalá! Ta myšlenka, to provedení, Barva života se to jmenuje, ne? Není to žádnej horor, to by pak musel být horor Americká krása, která se taky zabývá smyslem života a takovejma otázkama. Já jsem taky četl trochu starších, třeba českejch, sci-fi povídek a nepřipadaly mi strašidelný, ale spíš ujetý. Pro mě jsou sci-fi a fantasy skoro stejně cený.

Eri - 2008-06-15 13:28:14

huu.. zombie, příjemná změna po psosluncích:)

Já jsem jako dítě čítala tu pravou ruskou SF co u nás vycházela za komunistů, mamka ji měla schovanou ze svých mladších let. Přečetal jsem toho, řekla bych, celkem dost ale podle mě je fantasy lepší. Bojím se chladného prázdného vesmíru plného hvězd a opuštěných planet. Pro mě některé SF jsou spíš hororem:) Například ta známá povídka o kosmonautovi, který se ztratí na Marsu a pochoduje zpět k lodi a nakonec zjistí že může na marsu dýchat.:)

Harv - 2008-06-13 23:25:14

Já se snažím, aby hodnocení Vidoucích bylo pro porotce otázkou prestiže. Jak jinak chceš lidi donutit, aby doprovolně, ve svém volném čase, bez nároku na honoráž a nemocenskou četli n povídek. Zatím je to tak, že částečně to porotce baví, částečně jsou potěšeni, že jsem je s tím oslovil, částečně protože mají za to, že to je dobrý nápad, dělat z autorů lepší autory.

Cellindra - 2008-06-16 22:30:55

Na druhou stranu je docela chápu. Oni mají tolik práce, že prostě nemůžou prověřovat každého, kdo se jim ozve, jestli je nebo není nadějný. To radši přenechají jiným, jako třeba nám. ;)

nata - 2008-06-16 21:41:02

Jo. Do telefónu. Hneď po prvej vete...

-morg- - 2008-06-16 12:06:32

Nato, ano, tak to je uhodně autorů. Bud rada, ze ti to rekli hned na zscatku na rovinu, driv spousta lidi ztracela dlouhy cas tim, ze im povidky zbytecne lezely v redakci. :-)

nata - 2008-06-16 07:49:50

Veľmi zaujímavé...

Ktorá súťaž je podľa vás, ako porotcov, najvhodnejšia pre nových autorov, ktorí sa chcú presadiť? CKČ je aj podľa mňa prestížna, ale v kníhkupectvách sa MLOK moc nevidí. Ja som si vybrala Vidoucí kvôli Pevnosti. Teda, pôvodne som ich oslovila priamo, ale odmietli so mnou mimo súťaže jednať.


< předchozí 1 2 3 4 5  6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 další > :: (101 - 120 z 368) :: od nejstarších :: časově :: zobrazit vše

oddělovač
Stránky běží na redakčním systému Rivendell v2.0 -- Jarník, 2006
Tyto stránky jsou uvedeny bez jakýchkoliv záruk, co se spolehlivosti, přesnosti, trvanlivosti a dalších biomagických funkcí týče, a rádi bychom vás upozornili, že SFK Palantír zvláště neodpovídá, nezaručuje, ani nedoporučuje nějaké, respektive jakékoliv, shlížení těchto stránek a odmítá nést zodpovědnost za jejich použití jak návštěvníkem, tak jakoukoliv jinou osobou, entitou či božstvem.