Palantir
oddělovač

Vidoucí 2008 příspěvky

Literatura > Vidoucí | 05. 05. 2008 16:00:00 | autor: Harv

Do ročníku 2008 literární soutěže Vidoucí bylo přijato 99 příspěvků od 74 autorů. V následujících týdnech bude probíhat vyřazovací kolo. Poté budou veřejnosti představeny povídky, které se utkají o jejich přízeň. V následujícím článku budou k nalezení všelijaké informace o soutěži.

logo


Trocha statistiky

Statistika nuda je, má však cenné údaje (vždycky jsem se divil, proč v té pohádce zpívají "nůdaje", to slovo mně nedávalo smysl). Letos se soutěže účastní 11 Slováků s 16 povídkami a 63 obyvatel České republiky s 88 pracemi. 34 ženy zaslalo dohromady 40 povídek. 40 mužů s 59 příspěvky se pokusí získat vavřín vítězství. V den uzávěrky přišlo 25 prací (větší čtvrtina), za poslední týden jich celkem přišlo 44 (o málo menší polovina).


Věci příští

V tuto chvíli už probíhá první vyřazovací kolo Vidoucího. Nezdolných porotců prvního kola je nakonec celkem 20. Tímto bych chtěl jmenovat každého z nich, protože si to zaslouží.
Letošními porotci jsou: Jarník, Merlin, Harv, Zdeněk, Martina, Ellie, Will, Chalda, Misery, Mirelaridon, Tilio, Flad, Alexis, Cellindra, Majls, Guru Pechy, Adelhaida, Elho_cid, Aldy a Eliška.

Vidoucí se vydal nesnadnou cestou. Snažíme si vychovat autory. Toho docílíme nejen tím, že dbáme na formální stránku – aby zaslané příspěvky odpovídaly pravidlům soutěže, ale taky tím, že předáváme autorům slovní hodnocení od porotců, aby se z něj mohli poučit (a v extrémním případě třeba přestat psát). Každou povídku prvního kola, která bude splňovat pravidla soutěže, přečtou minimálně 4 porotci. Tím eliminujeme to, že by jeden porotce vyřadil nějakou kontroverzní, ale kvalitní povídku, protože by se mu nelíbila.

Letos budeme přísnější. Mám k tomu dobrý důvod. Loni do druhého kola postoupilo 55 povídek (z nichž některé si postup tak docela nezasloužily), což mělo za následek i to, že většina porotců prvního kola se druhého kola nezúčastnila (pouze dvanáct lidí se účastnilo obou kol). Nehledě na nechuť veřejnosti číst a hodnotit takový počet příspěvků ve veřejné volbě.

Nadměrnému počtu úspěšných povídek se budeme snažit zabránit osvětou porotců a zejména rozšířeným a jasněji definovaným hodnocením. Hodnocení jsme z Ano/Ne/Nevidoucí rozšířili na Rozhodně ano/Ano/Ne/Nevidoucí (anticena). Postoupí blíže nespecifikovaný počet povídek, které dostanou co možná nejlepší hodnocení. Takže autoři se nemusí bát, protože stějně postoupí ti nejlepší. Kromě toho chceme pozvednout úroveň soutěže.


Méně příspěvků

Jak již bylo řečeno, letošního ročníku se zúčastní 99 příspěvků. To je oproti loňskému roku (212) propad na polovinu. Příčiny je těžké určit kýmkoliv. Na druhou stranu těžko najít kompetentnějšího člověka než jsem já, který by měl říct, proč je povídek méně než loni. Takže jako náplast pro zvídavé předkládám sérii domněnek:

Loni byla ohromná konkurence. Autorům se možná nechtělo znovu poměřovat svou novou práci s více jak dvěma sty příspěvky.

Nasazení vyřazovacího systému jistě otrávilo některé autory, protože jasně definovalo hranici úspěchu a neúspěchu. Autor už nemůže říkat: Moje povídka dostala dvacet bodů (přitom skončila na šedesátém místě). Některým autorům se dostalo sebereflexe v podobě psaném hodnocení porotců. Autor tedy ví proč neuspěl a co by měl změnit, aby se to příště povedlo. Na stránkách jsme též spustili sérii článků, jak soutěž vyhrát. Je možné, že si z toho autoři vzali poučení.

Loňský ročník byl prvně spolupořádán Pevností jako její oficialní literární soutěž. Předtím byla dva nebo tři roky pauza (tehdy Pevnost vyhlásila Kaleidoskop ´04 a předtím O Conanovu trofej), kdy Pevnost žádnou soutěž neměla. Spousta autorů byla natěšená na snadnou cestu jak se dostat do svého oblíbeného časopisu, měla své povídky pro tuhle příležitost uložené v šuplíku. Minulý rok schované rukopisy prostě vyčerpal.


Ohlasy z první linie

Toto jsou realné reakce porotců na letošní Vidoucí.

  • Vidoucí?! - Testováno na lidech.
  • Zkopíroval jsem si nové Vidoucí jako obvykle do složky "literatura" a začal číst. Uvažuju, jestli jsem to zařadil dobře. Možná odpadkový koš by byl adekvátnější.
  • Omg omg omg přečetla jsem první povídku omg omg omg omg, jdu radši do práce......OMG!
  • Po přečtení prvních povídek nemohu než citovat mojí oblíbenou pasáž z jedné Bohem zapomenuté knihy:
    ..rozštípal postupně celou kůlnu, psí boudu a ještě dvě židle a noční stolek.
    "To přece ne!" Vykřikoval za současného mlácení sekerou do opěradla.
    "To nemůže bejt pravda! Takový blbce z nás přece nemůžou dělat! Vždyť na to, sakra, musej bejt nějaký zákony!"
  • A já už letos nechci číst tolik Nevidoucích!!! Prosíííím!!!!!! Ahahahahahaha!!!!!
  • To přece nemůže napsat někdo normální?
  • ...úroveň soutěže se zvedla ;o)
  • Špatné povídky podávane v malých dávkách neškodí v jakemkoli množství!
  • Já mám fakt nějakou lepší várku. Z dvanácti povídek zatím čtyři Ano - a to jsem na ně přísná, loni bych pustila ještě minimálně další dvě nebo tři.
  • - O neee, další blanitá křídla...
    - Když jsou křídla blanitá, je to ještě dobrý. (Taky jsem měla, taky.) Horši je, když jsou křídla blanité...:)
  • Pomóóóc, elfí mucka!!!
  • Hele a co když si z nás někteří autoři dělají srandu?
  • Vzpomínáte na starý břečťanem obrostlý hřbitov z loňska? (Těch přívlastků tam bylo tak 15.) Tak letos máme zase jednoho takového autora.
  • Preventivně bych vyhlásila, že každý porotce, ktery dá víc jak jednou určitě ano, je podezřelý živel
  • Jinak je to moc hezky napsane, co se slohu tyče a kdyby ten přibeh byl alespoň trošku lépe rozvedený, dala bych mu Určitě ano
  • Ale na Rozhodně ano tam bylo málo krve, sexu a drog:P
  • Kdyby nám posílali příspěvky jen ti nadějní a my se zabývali jen jima, dostali bychom příspěvků deset a mohli bychom se ze soutěže přejmenovat na workshop. Navíc, nejsme taková elita, abychom si mohli dovolit koukat na ně z pozice Ex If Šaldy: \"Ale to děcko Nezvala, toho bych nezvala, ten by mi zprasil všecko!\"
  • Já povidky číst nemůžu, prý by mi vytekl mozek ušima
  • Je to jen u mě, nebo je letos každá druhá povídka o upírech, vlkodlacích, nebo obojím najednou?
  • Není možné, že se lidi pokoušejí získat spíš Nevidoucího než Vidoucího?
  • Už vidím to druhé kolo, jak se tam dostane pět povídek a my se o nich budeme půl roku hádat :D
  • noooo ja neviiim...me k nekterym tem povidkam fakt napada jenom "OMG! WTF?" :D
  • Začínám se bavit komentáři na stránce Vidoucího, jak se nám už autoři omlouvají a tak. Je to hrozná bžunda :o))))
  • - Navrhuju: Je-li povídka psaná nějakým netradičním stylem či nářečím, teď nemyslím slovenštinu, měli by porotci psát své odpovědi stejně.
    - patří mezi netradiční styly též zprasená gramatika???
    - Harv myslí něco ve stylu: Některé slova na mně působili poněkud více nepatřičně. Vivrchlení chibí, kde je...atd
  • Možná ho nominuju na nevidoucího. Uvidí, jaký jsem laskavý čtenář, ten trapič písmenek.
  • - Hleďte, zde přicházejí první kapitoly Porotcovské Bible... ;)
    - Jo a budeme to psat ve versich a kazdy z porotcu bude mit sve evangelium. "Hrisny autore, ze nedbas slov z verse tretiho podle Lenicky!"
  • § 1
    Špatnou povídkou je povídka, jež po přečtení vyvolává u prosté většiny kvalifikovaných čtenářů fyzickou či psychickou nevolnost. Velmi špatnou povídkou je povídka, jež po přečtení vyvolává fyzickou či psychickou nevolnost u dvoutřetinové většiny kvalifikovaných čtenářů.

    §2 Skutková náplň špatné či velmi špatné povídky
    Aby povídka mohla být označena za špatnou či velmi špatnou, musí obsahovat
    a) Větší než malé množství gramatických chyb
    b) Nedostatek pointy
    c) Nedostatek originality
    d) Nedostatek tématu
  • upiri, vlkodlaci, blanite kridla.....si myslim, ze staci, na jiny zanry jsem zatim nenarazila :D (Aneb debata o tom, které žánry se ve Vidoucích vyskytují.)
  • jo tuhle povidku mam taky....jen jsem doufala, ze na to zapomenu...takze TI DEKUJU ZA PRIPOMENUTI!!! Vrr....
  • Přečetla jsem povídku tak nechutně popisnou, tak autorsky sebestřednou, že jsem se málem pozvracela.
  • Právě čtu knihu "Obchodní zákoník a související předpisy (podle stavu k 1.1. 2008)" a tam žádné prvky fantastiky nejsou. Je to tak nefantastický text, že jakýkoliv náznak čehokoliv fantastického je pro mě jako dar z nebes.
  • Možná máte pocit, že to sem tak nějak nepatří, ale chci vám připomenout, že jsou i horší věci než Vidoucí... muhahahahaHAHAHAHAHAHAHAHAHA
  • Pokud je povídka s prvky fantastiky o tom, že někoho pokouše vlkodlak a on pak na dalších deseti stránkách přemýšlí, jak mu to změní život a vůbec nic se tam neděje, až na závěr zakousne někoho dalšího (jako že se smířil s osudem), tak to je na ránu autorovi bez ohledu na "prvky fantastiky".
  • Kdo najde prvek fantastiky, dostane hrozinku.
  • Hlásím pouze jednu povídku, v níž se hlavní hrdina jmenoval Havran.
  • Stopy fantastiky se detekovat daji, ale je to ukrutna sracka.
  • ja sa nerozpakujem, so mnou mozes vzdy pocitat, ze vyhlasim cokolvek na plnu hubu a nebudem si brat servitky... ;]
  • od toho tu nejsme, abychom opravovali lidem "slohové práce do školy"
  • Spoilerko! Opice jsem jim chtel nechat jako prekvapeni do Nevidouciho :-D
  • No a fantastiky tam taky moc neni. Ale autor si vymyslel zcela nová pravidla českého pravopisu, to by se mohlo počítat ;)
  • Povídka sice může být vyřazená, ale autor by měl dostat přes prsty. Pokud dostane pouze přes jeden, nebude to tak poučné, jako když dostane přes čtyři.
  • Porotci by meli byt prisni, rozumni, spravedlivi a konstruktivni. Pokud takovi budeme, tak na nas autori budou radi vzpominat, jako na prisne ucitele na zakladce. (Slyšte, slyšte slova velkého Harva!)
  • A mimochodem, mam nejakou blbou varku. Ani jeden Havran, ani jedna basnicka (krome jedne opsane - nuda), jenom asi dvoje nebo troje blanita kridla, blanite kridla ani jednou... Mno, nic moc. :o)
  • Jsem si v dojemne naivite nechala od Honzika nalozit dalsi davku - 10 kousku - a vcera jsem je precetla. Celou noc jsem mela nocni mury a ted se divim, kde se ve mne vzal ten masochismus, ze jsem dobrovolne brala dalsi.
  • A kdyz uz jsme u toho, kdyz jsem cetla asi stopadesatou povidku o tom, jak se chlapek s mecem potlouka v pohranici, myslela jsem, ze se na miste zblaznim. Takova nuda!! Jako bysme to kurna nepsali do tech clanku, piste originalne, originalne! Jenze to je jak u blbejch.
  • nejhůře pochopitelná věc na našich článcích je pro tyhle fantazáky "opravujte a vylepšujte povídku, dokud nebude dokonalá". Namlátit jim to do hlavy jednou z těch jejich těžkých bojových oboustranných trpaslíky v dalekých horách na severu vyrobených a runami zdobených seker nebo něčím takovým.
  • Což o to, já bych klidně znásilňoval, ale to sem nepatří:).
  • - ja by som vyradené a obzvlášť zlé poviedky zverejnila ako poučenie, že takto to vyzerať nemá...
    - To bych nedělala... Rozumného autora, který by se časem snad snad dal vycvičit, to odradí a nepoučitelného grafomana nezadrží. [...] Když už, dávala bych vybrané a chuťovkové pasáže.
  • - Otázka je jestli autor nebyl zombík.
    - mno, ak bol autor zombík, tak je tá povideka výborná, pretože všetci dobre vieme, že u zombíkov absentujú myšlienkové pochody... ;)
  • - Autoři si stěžují, že je na Palantíru málo hlášek...:)
    - Autoři jsou dost nenažraní.
  • "stary, velice stary, opravdu velice velice stary hrbytov pyco"
  • Trocha Brain(washingu)stormingu. Tady jsem vypsal některé stereotypy, které se mi vybavily:

    Náladová povídka: Povídka, která má čtenáři vtisknout nějakou náladu. Je hodně popisná a většinou děje prostá. Vystupuje v ní málo postav a autor čtenáře nezatěžuje tím, že by jim dal nějaká jména. Postavy jsou v ději pouze statisté, jde hlavně o jejich pocity.
    Časovka: Povídka, kde dochází k cestám časem. Nejčastější cílovou stanicí bývá historie. Vynálezce nebo nějaký nešťastník většinou jde napravit nějaké křivdy nebo jde zabránit katastrofě, která se stala v minulosti.
    Dračákovina: Partička dobrodruhů, která většinou čítá elfa čaroděje, hobita zloděje, člověka hraničáře nebo alespoň trpasličího s moravským přízvukem, jde zapnout tipec místnímu evil bossovi. Bohužel většina těchto prací je brána smrtelně vážně a pokud je brána nevážně, tak to leckdy není poznat.
    Vyvražďovačka: Ve zkratce: hlavní postava trpí představou, že ji pronásleduje maniakální vrah, než zjistí, že ten, kdo zabijí lidi v okolí, je sama hlavní postava.
    Havran: Nepřekonatelný bojovník chodící v černém, s černými vlasy a v nejkrajnější možnosti se honosící přezdívkou Havran, chodí od šarvátky k bitvě, zabíjí a doufá, že ho někdy někdo pochopí nebo zabije.
  • Včera mě napadla tak trochu podobná věc - že by se uspořádal inverzní Vidoucí, kde by porotci napsali povídky a autoři by je hodnotili... Ale uznávám, že je to vopičárna. :)))
  • Já bych krátké povídky taky neeliminovala. Jejich přečtení netrvá dlouho a vždycky můžu v hodnocení jako plus uvést "Zaplaťpánbů, že je to tak to tak krátké".
  • Na sobe to taky vidim. Zrovna vcera jsem cetla jednu povidku, celkem dobrou, a uz mi naskakova krátké".
  • Na sobe to taky vidim. Zrovna vcera jsem cetla jednu povidku, celkem dobrou, a uz mi naskakovaly takovy ty kecy jako "hm, typek spatne oddeluje jednotlive casti textu", "hm, tohle by mohl typek lip dovysvetlit" a tak dale... A kdyz jsem si to docetla, rekla jsem si, hm, docela dobre, ale na druhe kolo to nema:) To je pruser, lidi, to je takovy pruser... Vsichni zhyneme v plamenech.
  • - Poslední dvě povídky a ono upíři a Havran... a vypadalo to tak dobře:(.
    - Dobre ti tak!


Výsledky ankety

Loni byla koordinátorem upořádána anketa na téma Proč čtu Vidoucí?, kterou vyplnilo 9 porotců. Vzorek sice není příliš objemný, ale i tak je výsledek velice zajímavý posuďte sami.

  • Protože je to super soutěž. 1 hlas (11,1%)
  • Protože jsem zlatokop a hledám zrnka zlata mezi hromadou písku. 3 hlas (33,3%)
  • Protože to čtou kamarádi a mě zajímalo na co nadávají. 3 hlas (33,3%)
  • Protože musím. 3 hlas (33,3%)
  • Protože jsem blázen. 3 hlas (33,3%)
  • Protože to pořádám. 1 hlas (11,1%)

Tento článek bude pomalu, ale jistě narůstat, jak budou přibývat zjištěná fakta. Například nás čeká procentuální zastoupení žánrů v povídkách.


Žhavé novinky

  • Své hodnocení už odevzdalo 19 z 20 porotců (někteří bohužel jen částečné).
  • Zatím bylo uděleno 13xRozhodně Ano, 99xAno, 308xNe a 25xNevidoucí a "nejpřísnějšími" porotci jsou Elho_cid a Tilio.
  • 7 povídek si už zajistilo postup do druhého kola.
  • Naopak, u 80 povídek je jasné, že si je v druhém kole již nepřečteme.
  • Jednoduchou matematikou zjistíme, že o druhé kolo nadále bojuje 12 povídek.



Průměrné hodnocení: 0 :: Počet zobrazení: 4913583

Přidat komentář Přidat komentář:

Jméno:
*

E-mail:


Hodnocení:
Na obrázku je...
kontrolní obrázek

=*
Komentář:



* povinný údaj
 
-morg- - 2008-06-12 15:33:37

trochu off topic: nevíte někdo o nějakým aktivním chatu pro autory? Já když píšu, potřebuju u toho s někým kecat - snad je nás takových víc....

Tilio - 2008-06-12 13:06:37

Dovolim si tedy taky trochu te literarni teorie.

1/ Naprosto souhlasim s Cellindrou, ze to, o cem mate psat, mate vedet sami. (Vzacne se shodneme, Cell;)

2/ Proc nam tolik vadi upiri, elfove, bla bla bla? Reknu to netypicky drsne: protoze jich jsou vsude tri ****** (ja sem to slovo nenapisu, ale docela rada bych) a protoze je to priserna nuda, cist dvacet stejnych povidek, ktere se lisi akorat jmeny hrdinu, poctem barbaru a nazvy nejdulezitejsich lesu, hor a jezer! Lidi, sakra, to, ze vymyslite divne znejici nazvy a misto lidi si vezmete skrety, jeste \\emph{neni} fantastika!

3/ I povidka o vlkodlacich, upirech etc. se da napsat poradne a originalne.
(Dobre, chcete priklad, tady ho mate. Kdysi davno jsem cetla brakovou knizku o upirech. Upiri v ni byli inkarnaci staroindickych demonu jaksiniu, v cele knize se vyskytoval Hare Krsna a filozofie Ved a hlavni hrdinka se neobracela na slunci v prach. Bylo to akcni, originalni, dobre se to cetlo, obahovalo to netrivialni informace o staroindicke kulture a byly tam dokonce i nejake ty duchovni a filozoficke otazky. To bylo neco!)

4/ Je spusta jinych veci, kterych se lidi muzou bat, nez jenom upiri, vlkodlaci a zombici. Cetl jste nekdo napr. Ptaky od Daphne du Maurier?

5/ Na povidce, v niz druzinka jde do jeskyne, vsechny tam zmasakruje a odnese si poklad, opravdu nejsou videt zadne myslenky, zadna sdeleni.

6/ Jsem asi sobec, ale proc se vsichni dovolavaji jenom fantasy? Nechci to rikat, ale drtiva vetsina fantasy je fakt nuda. SF snad taky existuje, ne?

Zaver? Psat dobre neni pro sraby. Je to vyzva! Vyzaduje to strasne casu a usili, aby z toho neco bylo!

Netusila jsem, ze takovou vec nekdy reknu, ale opravdu jsem po letosnim prvnim kole ziskala pocit, ze nekteri lide by nemeli psat vubec... A je to venku. To jsem rekla ja, nejutlocitnejsi z porotcu, ten, kdo se neustale zastava autoru. Stydim se, ale nemohu jinak.

Koral - 2008-06-12 12:42:35

Tak mě jen tak cvičně napadlo, dala by se originalita a všechny ty potřebné body taky nechutně překombinovat? Fakt se mi teď nechce zvažovat jednotlivé příklady, ale asi by to šlo. Nový svět s novými hrdiny, motivacemi, poučením, stylem? Jé, mám angínu nebo co, tak se mi z toho zatočila hlava. Možná jsem v jádru konzervativní a v každém příběhu (i z nejneexistujícnějšího vesmíru nebo fantaszemě) potřebuji kousek pevné půdy pod nohama. Dokázat tak napsat něco, co by bylo chutně vyvážené!

Cellindra - 2008-06-12 11:44:23

Chtěla bych se tu vyjádřit k tomu, o čem tedy sakra máte psát.
Za prvé to máte vědět sami a nenechat si od nás radit. :)))
Nejde tak úplně o to, jestli ve vašem příběhu figurují vlkodlaci, upíři, dryády nebo skřeti (i když ano, povídka, kde bude hlavní hrdina třeba satyr, vyvolá mnohem víc zájmu než obyčejný upír). Hlavní je, jak originální je příběh. Pokud je to o dívce, která se stane upírem, o elfovi, kterému vyvraždí zbytek národa, nebo o vlkodlakovi, který trpí existenční nejistotou, tak to snad sami poznáte, že NENÍ originální. Klidně ať je to o elfech, ale musí tam být něco nového, něco, z čeho si my porotci sedneme na prdel a řekneme si, ty bláho, tohle je fakt dobrý, něco takovýho jsem ještě nečetl/a!
A když už nepřijdete na originální příběh, tak alespon vymyslete originální svět, vždyť fantastika nemá žádné hranice! Proč byste se měli omezovat na potvory figurující v Tolkienovi, Howardovi, Stokerovi, apod.? Vymyslete si vlastní! Nebo si vymyslete mimozemšťany, tam je pole působnosti ještě širší. Existuje docela hodně dobrých fantasy, které se odehrávají na jiných planetách (viz třeba moji oblíbení drakeni z Pernu).
Ale asi nejlepší recept na vtězství je to všechno zkombinovat - originální svět a postavy, neotřelý příběh a myšlenka - ta je důležitá - povídkou byste měli chtít něco sdělit.
Pokud jeden nebo dva z těchto bodů podceníte, je mi líto, pak je vaše šance pramalá. (Koukněte se na vítězné povídky minulých ročníků, těm nechybí ani jedno z toho.)

Ufff, to je skoro na článek, tohleto. :)

Cellindra - 2008-06-12 11:31:32

Mně se to od té doby, co porotcuju, stává běžně. :)))
Třeba loni jsem souběžně s Vidoucím četla Gaimanovy povídky, abych se tak nějak udržela na hladině a aby mi nespadla laťka příliš nízko, a měla jsem tendence po dočtení povídky psát: Ty vole, dyť to vůbec nemá konec!?!? A o čem to jako bylo? O ničem!!! A podobně... (I když některý byly výjimečně pěkný...:))

Koral - 2008-06-12 08:21:05

Jen kritizujte, srdnatí porotci a houšť! Potřebujeme nezaujaté čtenáře, kteří přesně pojmenují to, co je v našich dílech naštve nebo otráví. A nestalo se už mnohým neporotcům, že i při četbě uznávaných a oceňovaných spisovatelů našli v jejich dílech cosi, co by - mít tu odvahu (drzost) - taky podrobili kritice? Mně jo, ale odvahu nemám, ani vzdělání, literární zkušenosti, inteligenci, rozhled...

Harv - 2008-06-12 06:31:07

Milí autoři, tohle je soutěž, nikoliv přátelské utkání nad fantastickou literaturou.

Dana - 2008-06-11 23:44:18

Jak tak ty hlášky pročítám, říkám si, jestli jsem udělala dobře, že jsem to svoje dílko vypustila \"mezi lidi,\" když je tu tolik kritiky...

Harv - 2008-06-11 21:25:53

Můj názor je, že porotce by měl poznat kvalitní povídku, i když by byla mimo jejich oblíbený žánr. Bohužel i porotci jsou jenom lidi, nefungují na duracellky, a dělají občas nesprávná rozhodnutí. Chybu se snažíme eliminovat tím, že každou věc čte více porotců. Můžu se zavázat k tomu, že každou spornou povídku, kterou jeden porotce navrhne na postup a jiný jí zahodí, si osobně přečtu, abychom nedejbože nevyhodili nějaký skvost jen proto, že v porotě se zrovna sešli dva nepřející porotci.

Mortles - 2008-06-11 21:23:09

Hele, já jsem původně chtěl napsat povídku o podivném mimozemském objektu který narazí do pluta, ale shledal sjem to tak ujetým, že bych to rozhodně nestih napsat. Každej tady chtěl napsat i něco jinýho, jenže se to prostě nestihne, no.

Jo, já si myslím, každá povídka by měla mít něco, co ji dělá hodnou k přečtení, dokonce i Křečci to měli(kdo byl porotce a/nebo v praze ví) protože dodnes na ni spomínám s úsměvem jakej to byl paskvil...

Každej alespoň trošku soudnej grafoman pozná, jestli povídka je nebo není dobrá. Bohužel, často to pozná až za týden, za dva, což je důvod, proč se tady všichni chytaj za hlavu. Protože to sem poslali těsně po dopsání, neuvědomili si, že sem poslali něco co se jim nelíbí.

No, pak ovšem existují lidé, kteří napíšou ty svoje blanité křídla vlkodlaků, kteří si nakonec podřežou zápěstí, protže jim svět nerozumí a nemá rád kombinaci růžové a černé a těm se prostě nedá pomoct. TAková povídka nenese nic dobrého, protože tohle my vídáme dnes a deně a už nás to nebaví, nemáme to proč doporučit kámošovi.

Zuzu - 2008-06-11 16:58:13

Já jsem přemýšlela, že bych sem poslala ještě jednu povídku - na téma zlodějských cechů... Teď lituji, že jsem to neudělala... :( Nu což, třeba příště :)

Julianne - 2008-06-11 19:48:19

Psát o normálních lidech ve světě, který je něčím \"jiný\", je ale pomalu to nejlepší, co může být. Vykreslete postavy i ten svět - a pokud máte nápad a umíte psát, jste na výborné cestě...

brb - 2008-06-11 16:38:33

Napadlo mne - co treba psat o normalnich lidech :) ... jenze to sem asi skutecne nepatri ... tapu tedy take

Lilith - 2008-06-11 16:34:18

Tuším odpověď některých porotců:
\"Někteří by neměli psát radši vůbec o ničem!\" ;o)

Julianne - 2008-06-11 22:11:50

Eticke dilemata... To mi připomíná blanité křídla :-).

flad - 2008-06-11 20:58:27

No, to mas tezky... Takhle nad tim nepremejslej a pis, co chces. Kazdymu se libi neco jiny, proto mas taky ctyri porotce. Treba si vezmi Cell - kdyz ji das pribeh plny zombiku, co se navzajem poziraj, tak se bude usklibat, ale dej ji filosoficko-nabozensky konflikt a bude s sedmem nebi..
Kdyz si ja prectu povidku o elfovi, ktery resi eticke dilemata valky, byt uzasnym zpusobem, tak kdyz mu na konci alespon nekdo neutrhne hlavu nejakym obzvlaste krvavym zpusobem, tak to u mne nema sanci...

Takze treba porotocum jako ja upiri a vlkodlaci nevadi. Problem je, ze porotcu je vic, ale ne vsichni sem pisou, takze to tu pak vypada, jako ze kdyz nam prijde upirina, chytame se za hlavu. Ale ja si treba dobrou upirinu prectu rad...

Cellindra - 2008-06-12 11:28:19

Souhlasím s Julianne, tuším že předloni dokonce Vidoucího vyhrála velmi kvalitní povídka s názvem Goblin. (O goblinovi, překvapivě. :))

Julianne - 2008-06-11 19:49:16

Proč myslíš, že o goblinech a dryádách (zatím jsem je tedy vždy viděla pouze s Y) nikdo nečte? Zaujalo by mě to víc než upíři a elfové.

Zuzu - 2008-06-11 16:12:31

Hlášky jsou opravdu dost luxusní :) Jen jedna věc by mě zajímala - nemyslím tím nic zlého... O čem má člověk vlastně psát? Nelíbí se Vám vlkodlaci, upíři, draci, hraničáři, někdo si tu dokonce stěžoval i na elfy... A o trpaslících... mno, jak tu bylo naznačeno, tak je to buď moc přehnané, nebo málo brutální ;) A o různých jiných potvorách, jako jsou goblinové, kočkodlaci, driády, kentauři apod. nikdo moc nečte (bohužel), protože jsou ještě málo \"profláklí\", teda třeba až na ty kočkodlaky a občas i kentaury... A kdyby o tom napsalo víc lidí, tak by se Vám to zase nelíbilo, protože by to ZASE nebylo originální. Myslím, že tady nikdo nechtěl nikoho kopírovat, jen se to letos prostě tak hloupě sešlo... Příští rok na porotce zkusím vymyslet něco \"originálního\", co je zase spolehlivě odrovná, to slibuju :-D :-D

Julianne - 2008-06-11 14:53:25

To je těmi hláškami :-). Někteří autoři, třeba já, sem chodí denně v naději, že se pobaví... a obvykle (i pokud nejsou hlášky, jen nové příspěvky v diskuzi) se nezklamou.



oddělovač
Stránky běží na redakčním systému Rivendell v2.0 -- Jarník, 2006
Tyto stránky jsou uvedeny bez jakýchkoliv záruk, co se spolehlivosti, přesnosti, trvanlivosti a dalších biomagických funkcí týče, a rádi bychom vás upozornili, že SFK Palantír zvláště neodpovídá, nezaručuje, ani nedoporučuje nějaké, respektive jakékoliv, shlížení těchto stránek a odmítá nést zodpovědnost za jejich použití jak návštěvníkem, tak jakoukoliv jinou osobou, entitou či božstvem.