O Asterionu
Literatura > Fantasy
| 31. 08. 2002 11:15:17 | autor:
Zdenek
Myslím, že téměř všem, kdož ještě hrají Dračí doupě nebo alespoň trochu sledují pravidelnou altaří nabídku, nemohl uniknout Asterion. Začněme zeširoka. Asterion je rozsáhlý fantasy svět s propracovanými legendami a historií, jenž se neustále vyvíjí.V našich luzích a hájích není prvním počinem tohoto druhu, byly tu, nebo dokonce ještě jsou, jiné světy. Dvanáct sošek Almiru byly dobrým prvním pokusem, leč neměly budoucnost, jako svět nepůsobily věrohodně a kompaktně. Taria už je dílkem profesionálnějším, v této době vychází po delší době druhý modul. O Asterionu mohu říci, že v českých poměrech je to nejzdařilejší svět vůbec. A proč? Dozvíte se na dalších řádcích.
Mocná rasa Arvedanů byla poražena odpadlíkem z vlastních řad, Kharem Démonem. Vyděšení lidé prchali před vraždícími armádami na sever, dcera posledního torenského knížete Narian spolu s kněžími a čaroději probudila ničivé síly země, vody, ohně a vzduchu, aby zachránila zbytky svého lidu. Při Velkém zemětřesení se kontinent roztrhl vedví, arvedanští urpchlíci zůstali v bezpečí na severním kontinentu, Lendoru, skřetí armády na Taře. Tím se však Khar nedal zastavit, Arvedané jen získali tolik potřebný čas k obnově. Po dvou tisících letech byla na Lendoru vybojována Konečná bitva, skřeti zde byli do jednoho poraženi. A dnes se první lodě vydávají zpět na Taru, aby i jí očistily od skřetího plémě a jednou provždy skoncovaly s tím proklatým Démonem. Tak nějak je vylíčeno pozadí nynějších událostí na Asterionu. Skutečnost je však mnohem složitější. V popředí je sice boj lidstva s Kharem, ale na Taře je množství dalších vlivných skupin, ať už obchodnických kruhů, rytířských a kněžských řádů, tak i tajných služeb a samozřejmě hodně dobrodruhů, z nichž každý má různé cíle. Vždyť co by byl pořádný fantasy svět bez rozmanitých CéPéček(tedy cizích postav)? Jsou zde popsána státní zřízení několika království na severu i jejich kolonií na jihu, vše doplněno poutavými ilustracemi a zajímavostmi. Je libo herbář kouzelných bylin nebo popis unikátních asterionských zbraní? Jistě potěší i útržky z písemných záznamů významných asterionských historiků a střípky náboženských textů Sedmnácti bohů i Temné desítky. Je zde opravdu hodně těch drobností, které sice nejsou nezbytně nutné, ale výborně dokreslují atmosféru světa.
Asterion vychází po modulech, což je nejlepší způsob, jak vydávat něco tak obsáhlého, jakým popis celého světa jistě je. Kromě Hlavního modulu, který obsahuje asterionské legendy, popis ras a reálií příznačných pro Asterion, i poměrně strohé popisy celé Tary i Lendoru, stále vycházejí dva moduly do roka. Geografické moduly podrobně popisují určitou oblast Tary, spolu se všemi zajímavostmi, rostlinami i zvířaty, důležitými postavami zde působícími(dále již jen CP) a vlivnými organizacemi. Naproti tomu, tematické moduly se zabývají určitým tématem, životem lidí na Asterionu. Obsahují však vše potřebné, tedy CP, organizace i další nezbytné drobnosti. Každý modul obsahuje jedno dobrodružství pojící se nějakým způsobem k hlavnímu námětu daného modulu. Samozřejmostí je množství námětů k dobrodružstvím a také Klíč bytostí astrálních, který je plný myšlenkových bytostí, monster ze Stínového světa. Aplikace pravidel k Dračímu doupěti "pravidlově zpřístupňuje" některé jevy popsané v modulech. To znamená, že Asterion není svět "dělaný" jen pro Dračí doupě, ale je možné jej použít pro jakýkoli systém. Aplikace pravidel pro DrD+ se připravují, příznivci Ad&DnD si budou muset ještě nějaký čas počkat, ale nic jim nebrání si některé věci sami upravovat.
A co zatím vyšlo? Asterion existuje již třetím rokem a vyšlo sedm modulů. Kromě Hlavního modulu pak ještě Dálavy popisující oblast nejoblíbenější snad všemi tarskými dobrodruhy. Světlonoši a nemrtví jsou temným popisem nekromantů a jejich království. Písky proroctví se zabývají západní Tarou a odhaluje tajemství pouštních elfů. Vzestup temných bohů detailně mapuje celou Sedmnáctku bohů spolu s jejich nově se objevivšími protějšky, Temnou desítkou. Poprvé je celý text proložen povídkou. Z hlubin zelené a modré je geografický modul, v němž hlavní úlohu hraje Džungle padlých stromů prezentovaná zelenou a Vnitřní moře jako modrá. Zatím posledním počinem je Zlatá pavučina. Ta odhaluje tajemství obchodnického a zlodějského cechu. Lahůdkou pro PJ je pak rozsáhlý ceník všech možných i nemožných věcí, které lze zakoupit na tarských tržnicích. Do konce tohoto roku pak vyjde modul, který ponese název Obloha z listí a drahokamů a bude o trpaslících, lesních elfech a skřítcích, kteří obývají okolí Khelegových hor. Myslím, že příznivci Asterionu se mají na co těšit.
Na závěr lze říci snad jen to, že co se týče již vytvořených světů, je Asterion asi nejlepší volba. A že jeho budoucnost je stále otevřená, neboť na Taře je ještě tolik míst, která zatím unikala lidské pozornosti, že autoři dříve půjdou do důchodu, než Asterion dokončí :-)
Asterion vychází po modulech, což je nejlepší způsob, jak vydávat něco tak obsáhlého, jakým popis celého světa jistě je. Kromě Hlavního modulu, který obsahuje asterionské legendy, popis ras a reálií příznačných pro Asterion, i poměrně strohé popisy celé Tary i Lendoru, stále vycházejí dva moduly do roka. Geografické moduly podrobně popisují určitou oblast Tary, spolu se všemi zajímavostmi, rostlinami i zvířaty, důležitými postavami zde působícími(dále již jen CP) a vlivnými organizacemi. Naproti tomu, tematické moduly se zabývají určitým tématem, životem lidí na Asterionu. Obsahují však vše potřebné, tedy CP, organizace i další nezbytné drobnosti. Každý modul obsahuje jedno dobrodružství pojící se nějakým způsobem k hlavnímu námětu daného modulu. Samozřejmostí je množství námětů k dobrodružstvím a také Klíč bytostí astrálních, který je plný myšlenkových bytostí, monster ze Stínového světa. Aplikace pravidel k Dračímu doupěti "pravidlově zpřístupňuje" některé jevy popsané v modulech. To znamená, že Asterion není svět "dělaný" jen pro Dračí doupě, ale je možné jej použít pro jakýkoli systém. Aplikace pravidel pro DrD+ se připravují, příznivci Ad&DnD si budou muset ještě nějaký čas počkat, ale nic jim nebrání si některé věci sami upravovat.
A co zatím vyšlo? Asterion existuje již třetím rokem a vyšlo sedm modulů. Kromě Hlavního modulu pak ještě Dálavy popisující oblast nejoblíbenější snad všemi tarskými dobrodruhy. Světlonoši a nemrtví jsou temným popisem nekromantů a jejich království. Písky proroctví se zabývají západní Tarou a odhaluje tajemství pouštních elfů. Vzestup temných bohů detailně mapuje celou Sedmnáctku bohů spolu s jejich nově se objevivšími protějšky, Temnou desítkou. Poprvé je celý text proložen povídkou. Z hlubin zelené a modré je geografický modul, v němž hlavní úlohu hraje Džungle padlých stromů prezentovaná zelenou a Vnitřní moře jako modrá. Zatím posledním počinem je Zlatá pavučina. Ta odhaluje tajemství obchodnického a zlodějského cechu. Lahůdkou pro PJ je pak rozsáhlý ceník všech možných i nemožných věcí, které lze zakoupit na tarských tržnicích. Do konce tohoto roku pak vyjde modul, který ponese název Obloha z listí a drahokamů a bude o trpaslících, lesních elfech a skřítcích, kteří obývají okolí Khelegových hor. Myslím, že příznivci Asterionu se mají na co těšit.
Na závěr lze říci snad jen to, že co se týče již vytvořených světů, je Asterion asi nejlepší volba. A že jeho budoucnost je stále otevřená, neboť na Taře je ještě tolik míst, která zatím unikala lidské pozornosti, že autoři dříve půjdou do důchodu, než Asterion dokončí :-)
Průměrné hodnocení: 0 :: Počet zobrazení: 8776
Související příspěvky:
Stránky běží na redakčním systému Rivendell v2.0 -- Jarník, 2006
Tyto stránky jsou uvedeny bez jakýchkoliv záruk, co se spolehlivosti, přesnosti, trvanlivosti a dalších biomagických funkcí týče, a rádi bychom vás upozornili, že SFK Palantír zvláště neodpovídá, nezaručuje, ani nedoporučuje nějaké, respektive jakékoliv, shlížení těchto stránek a odmítá nést zodpovědnost za jejich použití jak návštěvníkem, tak jakoukoliv jinou osobou, entitou či božstvem.