Vidoucí 2009: druhé kolo
První a zároveň vyřazovací kolo soutěže Vidoucí 2009 skončilo. Zajímá vás jak dopadlo, jak dopadla vaše práce, jaké povídky se utkají o vítěžství, jak se bude hodnotit v druhém kole? Ano, tady jsou odpovědi na vaše otázky a i mnohá překvapení.
Jak probíhalo hodnocení?
Každý Nezdolný porotce dostal svůj příděl povídek, které mu přidělil sofistikovaný počítačový program. Nad povídkami mohl dlouze meditovat a nakonec jim musel přidělit jedno z hodnocení. Možnosti byly nominace na Rozhodně Ano (pro výjimečnou povídku), Ano (pro povídku nadstandardních kvalit), Ne (pro ostatní povídky) a Nevidoucí (pro povídky výjimečné svým zvrhlým způsobem).
Všechny povídky které neměly jasný postup po základním hodnocení, byly postoupeny podrobnějšímu zkoumání. Samozřejmě, jak se stává u psychicky chorých jedinců, někteří porotci si řekli o přídavek povídek a to ještě v čase, kdy nebylo o postupujících jasno. Počet předpokládaných hodnocení povídek, tak rostl, až překonal i hranici jednoho tisíce.
Co letos rozhodně nebylo in
Jsou témata, které se vám během jednoho ročníku nakumulují. Vzpomene si na ně daleko víc autorů a vlivem těchto okolností příběh postrádá originalitu. Nějaký další autor prostě napíše do povídky podobně vypadajícího elfa a postup je v prachu:). Je hloupost to ale házet na něj. Sypejte si popel na hlavu, to vy jste nebyli dostatečně vynalézaví a nevymyslili jste stonožku detektiva.
Letos mezi oblíbené prvky patřil sex (není se čemu divit, spousta lidí si asi zapamatovala název našeho článku, s obsahem to bylo horší), temní elfové (mnozí z porotců za tím vidí konverzi Havranů na temnoelfovskou víru), zosobněná Smrt (to je prý jediná věc, která je temnější než Havran a temný elf:)). Samozřejmě zůstaly stálice jako upíři, vlkodlaci a Havrani.
Každá z těchto ingrediencí se objevila v nemalé míře minimálně u pěti povídek.
Postupující
Spousta kvalitních povídek nepostoupila. Rozhodl jsem se, že součastně s hodnocením budu autorům nabízet publikaci povídky na těchto stránkách. Tedy samozřejmě až se seznámí s hodnocením porotců a v duchu edukace povídku neupraví. Kdy se bude rozesílat slovní hodnocení dosud nevíme, ale hraniční termín, do kdy chceme autory trápit, je přelom měsíců srpna a září.
Každému hodnocení byl přiřazen určitý počet bodů: Rozhodně Ano (5 bodů), Ano (2 body) a Ne a Nevidoucí (0 bodů). Povídka musela překonat průměrnou hranici 1,01 bod na hodnocení. Stačilo tedy, aby se nadpoloviční skupina (7, ale leckdy až 15) porotců vyslovila pro postup.
Druhé kolo by tedy mělo být tvrdě výběrovou záležitostí, ale to postoudíme až po přečtení všech prací. Z hodnocení vyřazovacího kola nakonec vykrystalizovala tako skupina jedenácti povídek, které postupují do druhého kola.
- Běsná čtvrť
- Časy se mění
- Femme fatale
- Hosté vítáni
- IGNIS ANIMATUS
- Kúsok nebies alebo Hapčišmukov pochod
- Monstruoz cirkus
- Mor na vás!
- Noc z 30. dubna
- Tisíc vůní růže
- VOTRELEC
Žánrové zařazení postupujících povídek
Na žádost čtenářů těchto stránek zveřejňujeme i žánrové zařazení povídek, které postoupily do druhého kola. Není možné je však brát za bernou minci. Porotci jsou taky jenom lidé a občas nevědí, kam by povídku zařadili, tak něco plácnou. Některé žánry se vám tedy mohou zdát k dané povídce absolutně nesmyslné.
Procenta uvedená u jednotlivých žánrů znamenají, kolik procent hlasů ze všech udělených daný žánr získal. Přičemž jeden porotce měl právo přiřadit povídce víc žánrů. Všeobecně přiřazovalo žánry jen velmi málo porotců, takže opět - nejedná se o žádný většinový konsenzus, celý seznam je jen pro vaši orientaci.
- Běsná čtvrť (urban fantasy 100%)
- Časy se mění (kyberpunk 50%, new weird 25%, soft SF 25%)
- Femme fatale (urban fantasy 66%, hrdinská fantasy 33%)
- Hosté vítáni (urban fantasy 38,5%, magický realismus 38,5%, psychedelická fantastika 23%)
- IGNIS ANIMATUS (fantasy 40%, alternativní historie 30%, magický realismus 30%)
- Kúsok nebies alebo Hapčišmukov pochod (humoristická fantastika s erotickými prvky 100%)
- Monstruoz cirkus (magický realismus 66%, dark fantasy 33%)
- Mor na vás! (military 37,5%, hrdinská fantasy 25%, bez prvků fantastiky 25%, historická fantasy 12,5%)
- Noc z 30. dubna (pohádková fantasy 75%, humoristická fantastika 25%)
- Tisíc vůní růže (lyrická fantastika 100%)
- VOTRELEC (soft SF 100%)
Detailní hodnocení povídek z prvního kola
V následující tabulce naleznete detaily ke všem povídkám v soutěži. Ve sloupci Počet čtení se dozvíte, kolik porotců danou povídku četlo, v dalším sloupci pak průměrný počet bodů, který povídka získala, a v následujících čtyřech je zobrazen počet jednotlivých hodnocení.
Přestože jsou povídky seřazené podle průměru, mějte na paměti, že nejde o pořadí v pravém slova smyslu. Různé povídky četl různý počet porotců, a tak nelze brát bodové průměry absolutně (např. povídka, která získala 5x Ano a 6x Ne bude mít sice lepší průměr než povídka s 4x Ano a 5x Ne, ale v podstatě jsou na tom obě stejně).
Povídky se stejným průměrem jsou seřazeny abecedně.
Jméno povídky | Počet čtení | Průměrný poč. bodů | Rozhodně ano | Ano | Ne | Nevidoucí |
Monstruoz cirkus | 10 | 2.4 | 2 | 7 | 1 | 0 |
Kúsok nebies alebo Hapčišmukov pochod | 9 | 2.33 | 1 | 8 | 0 | 0 |
Tisíc vůní růže | 11 | 2.18 | 2 | 7 | 2 | 0 |
Noc z 30. dubna | 9 | 2 | 0 | 9 | 0 | 0 |
Běsná čtvrť | 9 | 1.89 | 1 | 6 | 2 | 0 |
IGNIS ANIMATUS | 8 | 1.5 | 0 | 6 | 2 | 0 |
Časy se mění | 11 | 1.45 | 0 | 8 | 3 | 0 |
VOTRELEC | 10 | 1.4 | 0 | 7 | 3 | 0 |
Femme fatale | 13 | 1.08 | 0 | 7 | 6 | 0 |
Hosté vítáni | 13 | 1.08 | 0 | 7 | 6 | 0 |
Mor na vás! | 14 | 1.07 | 1 | 5 | 7 | 1 |
Půlnoční setkání | 11 | 0.91 | 0 | 5 | 6 | 0 |
Starostlivý otec, dobrý kráľ | 11 | 0.91 | 0 | 5 | 6 | 0 |
Zítra se bude zpívat všude | 11 | 0.91 | 0 | 5 | 6 | 0 |
Lukrativní zakázka | 9 | 0.89 | 0 | 4 | 5 | 0 |
Vlak | 9 | 0.89 | 0 | 4 | 5 | 0 |
Rút | 16 | 0.88 | 0 | 7 | 9 | 0 |
Magický experiment | 12 | 0.83 | 0 | 5 | 7 | 0 |
Příběh Tanečnice | 10 | 0.8 | 0 | 4 | 5 | 1 |
Smrt ráda tančí | 10 | 0.8 | 0 | 4 | 5 | 1 |
Jak se rodí hrdina | 13 | 0.77 | 0 | 5 | 8 | 0 |
Peklo v kvadrantu Zeta | 13 | 0.77 | 0 | 5 | 8 | 0 |
Na půdě jsou bubáci | 8 | 0.75 | 0 | 3 | 5 | 0 |
Tanec se Smrtí | 8 | 0.75 | 0 | 3 | 5 | 0 |
Tanečnice | 8 | 0.75 | 0 | 3 | 5 | 0 |
Lovci zatracených | 11 | 0.73 | 0 | 4 | 7 | 0 |
Klekání | 9 | 0.67 | 0 | 3 | 6 | 0 |
Malý kousek života | 9 | 0.67 | 0 | 3 | 6 | 0 |
Sirenia | 9 | 0.67 | 0 | 3 | 6 | 0 |
Soutěžní noc | 15 | 0.67 | 0 | 5 | 9 | 1 |
Viera | 9 | 0.67 | 0 | 3 | 6 | 0 |
Vyvolený orgán | 9 | 0.67 | 0 | 3 | 6 | 0 |
Deuterius, barbar comme il faut | 13 | 0.62 | 0 | 4 | 9 | 0 |
Velká demonstrace | 10 | 0.6 | 0 | 3 | 7 | 0 |
Nekonečný spánek | 7 | 0.57 | 0 | 2 | 5 | 0 |
Rodina | 11 | 0.55 | 0 | 3 | 8 | 0 |
Brigáda | 8 | 0.5 | 0 | 2 | 6 | 0 |
Dnešní noc ještě bude pekelná. | 12 | 0.5 | 0 | 3 | 9 | 0 |
Jak hrobnická dcerka k ženichovi přišla | 12 | 0.5 | 0 | 3 | 8 | 1 |
Kolty a tesáky | 8 | 0.5 | 0 | 2 | 4 | 2 |
Metafantasy | 12 | 0.5 | 0 | 3 | 9 | 0 |
Rámečky | 12 | 0.5 | 0 | 3 | 9 | 0 |
Slavík a Smrtka | 8 | 0.5 | 0 | 2 | 6 | 0 |
Stalo se před lety... ? | 8 | 0.5 | 0 | 2 | 6 | 0 |
Trošku mrtvé tanečnice | 12 | 0.5 | 0 | 3 | 9 | 0 |
Tvář | 8 | 0.5 | 0 | 2 | 6 | 0 |
Den v Dobré Náladě | 13 | 0.46 | 0 | 3 | 10 | 0 |
Divosi | 9 | 0.44 | 0 | 2 | 7 | 0 |
Pivo z Vejprnic | 9 | 0.44 | 0 | 2 | 7 | 0 |
Střípky vzpomínek | 9 | 0.44 | 0 | 2 | 7 | 0 |
Nečekaný host | 9 | 0.44 | 0 | 2 | 7 | 0 |
Autonehoda | 10 | 0.4 | 0 | 2 | 8 | 0 |
Vzpoura proti Bohu | 10 | 0.4 | 0 | 2 | 8 | 0 |
Budu se dívat | 11 | 0.36 | 0 | 2 | 9 | 0 |
Gwarm | 11 | 0.36 | 0 | 2 | 9 | 0 |
Superhrdina | 11 | 0.36 | 0 | 2 | 9 | 0 |
Miserere mei | 7 | 0.29 | 0 | 1 | 6 | 0 |
Aeneův dědic | 8 | 0.25 | 0 | 1 | 7 | 0 |
Legenda o Podivenovi | 8 | 0.25 | 0 | 1 | 7 | 0 |
Oko čaroděje | 8 | 0.25 | 0 | 1 | 7 | 0 |
Otisky našich kroků | 8 | 0.25 | 0 | 1 | 6 | 1 |
Robodlak | 8 | 0.25 | 0 | 1 | 7 | 0 |
Strašák | 8 | 0.25 | 0 | 1 | 7 | 0 |
Světla a Stíny | 8 | 0.25 | 0 | 1 | 7 | 0 |
Tichá noc | 8 | 0.25 | 0 | 1 | 7 | 0 |
Zabil jsem anděla | 8 | 0.25 | 0 | 1 | 7 | 0 |
Buddha se neklidně zavrtěl | 9 | 0.22 | 0 | 1 | 8 | 0 |
Krásná panna Marianna | 9 | 0.22 | 0 | 1 | 8 | 0 |
Noční hlídač | 9 | 0.22 | 0 | 1 | 8 | 0 |
Nové duše pro Peklo | 9 | 0.22 | 0 | 1 | 8 | 0 |
Poslední džob | 9 | 0.22 | 0 | 1 | 7 | 1 |
Poslední úkol | 9 | 0.22 | 0 | 1 | 8 | 0 |
Stát se Smrtí | 9 | 0.22 | 0 | 1 | 8 | 0 |
Vivera Militare Est | 9 | 0.22 | 0 | 1 | 6 | 2 |
Vyměníme Vám mozek! | 9 | 0.22 | 0 | 1 | 7 | 1 |
Za oponou | 9 | 0.22 | 0 | 1 | 7 | 1 |
Boží mlýny | 10 | 0.2 | 0 | 1 | 8 | 1 |
Ovečka dělá béé, lahváč tsst | 10 | 0.2 | 0 | 1 | 8 | 1 |
Příběh skladatele | 11 | 0.18 | 0 | 1 | 10 | 0 |
Rudá krev, bílá krev | 11 | 0.18 | 0 | 1 | 9 | 1 |
Název dořešíme později | 11 | 0.18 | 0 | 1 | 10 | 0 |
Angela (Poslední Daranského rodu) | 8 | 0 | 0 | 0 | 7 | 1 |
Azurový polibek | 9 | 0 | 0 | 0 | 9 | 0 |
Až na druhý břeh | 8 | 0 | 0 | 0 | 7 | 1 |
Bagr | 9 | 0 | 0 | 0 | 8 | 1 |
Boj nekončí | 8 | 0 | 0 | 0 | 7 | 1 |
Čakanie na súmrak | 7 | 0 | 0 | 0 | 7 | 0 |
Čekání na minulost | 8 | 0 | 0 | 0 | 8 | 0 |
Dědečkův příběh | 8 | 0 | 0 | 0 | 7 | 1 |
Désormais | 8 | 0 | 0 | 0 | 8 | 0 |
Dny | 8 | 0 | 0 | 0 | 8 | 0 |
Duch | 9 | 0 | 0 | 0 | 8 | 1 |
Duše draka | 8 | 0 | 0 | 0 | 6 | 2 |
Dva druhy smrti | 8 | 0 | 0 | 0 | 7 | 1 |
Kamenný stařec | 9 | 0 | 0 | 0 | 9 | 0 |
Kontakt | 7 | 0 | 0 | 0 | 7 | 0 |
Mladý svět | 8 | 0 | 0 | 0 | 8 | 0 |
Násilí je ošklivé | 9 | 0 | 0 | 0 | 9 | 0 |
Nečekaný nepřítel | 8 | 0 | 0 | 0 | 7 | 1 |
Noční směna | 7 | 0 | 0 | 0 | 4 | 3 |
ONI | 9 | 0 | 0 | 0 | 7 | 2 |
Osudová alchýmia | 7 | 0 | 0 | 0 | 5 | 2 |
Píseň pro pana Halewijna | 12 | 0 | 0 | 0 | 12 | 0 |
Posledná noc | 10 | 0 | 0 | 0 | 10 | 0 |
Povinnost žít, povinnost k životu | 9 | 0 | 0 | 0 | 8 | 1 |
Předurčení | 8 | 0 | 0 | 0 | 8 | 0 |
Smrt číhá ve stínech | 9 | 0 | 0 | 0 | 8 | 1 |
Sovička | 10 | 0 | 0 | 0 | 9 | 1 |
Statečný ale hlavně bohatý | 8 | 0 | 0 | 0 | 8 | 0 |
Step | 8 | 0 | 0 | 0 | 7 | 1 |
Strážce | 8 | 0 | 0 | 0 | 7 | 1 |
Stretnutie | 9 | 0 | 0 | 0 | 8 | 1 |
Světlo noci | 8 | 0 | 0 | 0 | 6 | 2 |
Svíčka | 8 | 0 | 0 | 0 | 5 | 3 |
Šagar | 8 | 0 | 0 | 0 | 8 | 0 |
Tak jo, nastal čas zničit křesťanský kult | 9 | 0 | 0 | 0 | 9 | 0 |
V | 10 | 0 | 0 | 0 | 7 | 3 |
Vězení hudby | 9 | 0 | 0 | 0 | 9 | 0 |
Vlk | 9 | 0 | 0 | 0 | 8 | 1 |
Vodopád | 9 | 0 | 0 | 0 | 9 | 0 |
Vysvětlení | 10 | 0 | 0 | 0 | 10 | 0 |
Záblesky | 9 | 0 | 0 | 0 | 9 | 0 |
Zkouška důvěry | 8 | 0 | 0 | 0 | 8 | 0 |
Možnost věcných chyb v tabulce je zcela reálná, za případné omyly se omlouváme.
Upozornění
Chci upozornit, že jakékoliv projevy ze strany postupujících autorů můžou být brány jako porušení pravidla anonymity.
Druhé kolo
Druhé kolo probíhá na stránkách pořádajícího klubu (http://www.sfkpalantir.net), kde jsou zveřejněny všechny postupující povídky. Soutěžní práce jsou také dostupné ve společné, dokumentu s jednotným formátem ( doc, pdf). Vyhlášeny budou dvě kategorie: „odborná“, kde porotu budou tvořit redaktoři Pevnosti, členové klubů Palantír, Syndrid a Islington a pozvaní externí porotci; a „veřejná“, kde porotou budou čtenáři a návštěvníci webových stránek.
Soutěž pro veřejné porotce
Soutěž Vidoucí 2009 dospěla do bodu, kdy se jí můžete zúčastinit i vy. Jako každý rok i letos je vám otevřeno hodnocení v kategorii pro veřejnost. Pro aktuální ročník je navíc ve spolupráci s časopisem Pevnost vyhlášená soutěž o věcné ceny pro člena veřejné poroty, který se svým hodnocením nejvíce přiblíží konečnému pořadí kategorie veřejné poroty.
Způsob hlasování v druhém kole
Odborní i veřejní poroci hlasují stejným způsobem. Odborní porotci budou mít širší bodovové rozestupy mezi pozicemi než porotci veřejní. Neznamená to ale, že hlas odborného porotce bude mít větší váhu než hlas veřejného porotce, protože oba hodnotí v různých kategoriích a jejich body se nesčítají. Konkrétní bodové ohodnocení za jednotlivé možnosti bude až do uzávěrky druhého kola tajné. Porotce může/musí každé povídce udělit jednu z následujících možností:
- první místo (1/1)
- druhé místo (1/1)
- třetí místo (1/1)
- čvrté místo (2/1)
- páté místo (3/1)
- horší (3/6); tvoří doplněk, který neobsadíte předchozími pozicemi
Můžete mít maximálně jedno první místo, jedno druhé místo, jedno třetí místo, dvě čvrtá místa, tři pátá místa. Ale vždycky musíte mít alespoň jednu povídku umístěnou na příslušném místě (takže bude určitě jedna první, jedna druhá, ... a minimálně jedna pátá).
Pravidla hodnocení
- Hlasování probíhá od 1. 8. od 31. 12. 2009
- Každý má pouze jeden hlas.
- Každý porotce má právo sepsat k hodnocené povídce komentář, který bude po uzávěrce odeslán autorovi.
Jakými prostředky se bude hlasovat
Na stránkách je zveřejněn odkaz na tabulku (http://www.sfkpalantir.net/vidouci/vid09.xls), kterou pokud vyplníte a pošlete budete moci odeslat na mail koordinátora vidouci@centrum.cz spolu s vaším jménem, přijmením a případnou přezdívkou. Je možné také využívat aplikaci, která je připojovala přímo do databáze soutěže Vidoucí. Tento program běží pod JVM 1.6. Po kontaktování koordinátora na mail je možné jej využít k zápisu hodnocení.
A jinak otázky na porotce sem klidně pište, třeba sem někdo z nich zavítá...
A pokud ještě někdo stojí o můj elaborát (že jste ho v hodnocení nedostali, poznáte podle toho, že mezi hodnoceními nemáte žádné abnormálně dlouhé a že místo něj máte nejspíš nějaké upozornění s mou mailovou adresou, že si o něj musíte extra napsat - soudím, že něco takového tam Harv dával, protože pár lidí se mi teď o víkendu ozvalo), tak si mi na mail napište, potřebuju akorát název povídky. Bude to ale aspoň měsíc trvat, protože teď budu muset dohnat jiné zanedbané věci.
Pokud někdo hází flintu do žita kvůli nějakému hodnocení, ať se zeptá Julianne, co jsem jí napsala před - jakpak je to dlouho? Tři roky? Všichni se můžete jít zahrabat, protože nikomu ve Vidoucím jsem jeho hodnocení nezačínala panebože, ježíšmarjá a proboha, a to všechno po pouhých prvních třech větách povídky :-)
A teď má na svém kontě jednu knížku a řádku povídek ve sbornících.
Hodnocení Ne má dost velký rozptyl, já jsem to ve slovním hodnocení dělila od prostého Ne (průměrné dílo, které podle mě místo v tištěném sborníku nemá, ale nepohoršil by mě postup do druhého kola), přes Rozhodně ne (podprůměrná povídka, kterou bych nejspíš nechtěla ani do fanzinu), po Ani náhodou. A pak samozřejmě pár Nevidoucích. Snad se tohle rozlišení v mých textech zachovalo.
Ono záleží dost i na věku autora, to je informace, která mi při hodnocení občas citelně chyběla. Něco jiného je věk 14, 17, nebo 23 let. Takhle jsem ke každému přistupovala jako k dospělému. Ve čtrnácti je normální, když si člověk spoustu věcí představuje jako Hurvínek válku, v sedmnácti by to nemělo být tak markantní a v třiadvaceti by měl být autor přinejmenším natolik sečtělý, aby měl představu, o čem píše.
Já si na tu Julianninu povídku moooc dobře pamatuju - a ona už se k ní nehlásí. ;)))
Bohužel, tohle tvoje rozlišení vzalo za své, protože v momentě, kdy se přidalo do databáze, muselo být změněno na pouhé Ne. Ale myslím, že svoje stanovisko jsi vždycky popsala vemi jasně.
Co se týče věku autora, o tom můžeme vést věčné diskuse. Mně třeba připadá nespravedlivé přilepšovat autorovi kvůli jeho nízkému věku, protože v první řadě soutěží povídka a ne autor.
Mluvíme o té samé povídce? Já narážím na povídku, kterou mi poslala do Workshopu.
Rozlišení by se ztratit nemuselo, kdyby se do databáze nakopíroval text i s úvodním řádkem. Tabulkové hodnocení Ano-Ne-Nevidoucí jsem posílala v Excelu zvlášť. Ale na tom nesejde.
Nehodlám nijak přilepšovat v celkovém pořadí nikomu kvůli věku (a ani jménu či jiné známosti, když už jsme u toho), nad to jsem povznesená, ale pokud mám někomu nadávat nebo radit, dělá se to lepší, když o něm něco vím. Aspoň ten věk.
O stejné povídce určitě nemluvíte. Cell myslí, že je řeč o jedné z těch dvou úplně prvních, které jsem do Vidoucího poslala - jak dlouho to vlastně je? Ty tři roky, nebo už čtyři? Ale to je jedno. Bylo to na podobné úrovni :-).
Tak to si stěžuj Harvovi, tohle jsem nedělala. A Julianne má pravdu, šlo o jinou povídku. ;)
Já nevím, mně přijde chtít po autorech věk naprosto neschůdné.
Souhlasím. Možná jako dobrovolný údaj pro nové statistiky (pokud se s nimi Harv chce dělat), ale rozhodně ne jako zohledňované kritérium. Autoři, kteří chtějí, aby se bral ohled na jejich nízký věk, se mají zúčastnit nějaké dětské soutěže nebo třeba Marigolda.
Já jsem se tvářila jako dospělý člověk i tehdy, když jsem ve třinácti posílala do nakladatelství první knížku :). Věk byl asi poznat podle textu, ale v e-mailu ne. Později, u novějších knížek, jsem tak pár lidem překvapila určité překvapení...
Dakujem vsetkym porotcom za hodnotenia ku mojim poviedkam. Obzvlast porotcovi, ktory mi vypisal vsetky gramaticke chyby :)
Dakujem za vas cas, za vase odhodlanie a za vasu snahu o nasmerovanie spravnym smerom.
Jestli okolní poznámky byly česky, tak to nejspíš bylo moje. Jenže v tomto případě: důvěřuj, ale prověřuj. Nejsem rodilý Slovák, jen dítě federace.
Také já se připojuji k díkům za hodnocení.
Musím podotknout, že mě úžasně pobavilo vychvalování stejných věcí, které mi jiní porotci vytýkali :-) Dobrá ukázka subjektivity hodnocení ;-)
Vzkaz pro ty porotce, kteří váhavě naznačovali, že v povídce Vzpoura proti bohu šlo o lesbický vztah hlavních ženských postav... přesně tak to bylo myšleno.
A jeden dotaz: moji povídku hodnotilo 10 lidí, ale já mám jen 9 hodnocení. U posledního je napsaný jen, že porotce přiřadil hodnocení Ne, ale žádný další text k tomu. Je to chyba nebo prostě desátý porotce nic nenapsal? (a nechybí hodnocení od aquily, to zabírá první tři stránky :-))
Jenom tři? Já jich měla nějakých šest, pravda Arialem dvanáctkou. Končilo to tím, že *beze slov* se píše zvlášť.
Tak... a mám toho dost... kdykoliv je u vkládání komentáře na kontrolním obrázku kočka, tak mi to napíše, že jsem odpověděla špatně a nevloží to to, co jsem napsala...
A tentokrát to bylo jen pár řádek... ach jo, zase znovu.
Aquilo, děkuju za vyčerpávají výčet gramatických chyb a překlepů. S gramatikou mám bohužel problémy už od základky a najít korektora je v mém okolí nemožné (to už jsem jednou psala před ukončením prvního kola), prostě kombinace umí gramatiku líp než já + je ochoten číst fantasy se v mém okolí nevyskytuje. A co se týká těch překlepů, tak jsem si povídku vytiskla, třikrát přečetla a stejně jsem je přehlídla (asi to bude chtít kontrolu na očním ;-))
A jen pár reakci na Tvoji kritiku... Ano, hrdinka má působit tak pitomá, jak je to napsané. To byl můj záměr, že reaguje naučenými argumenty. Prostě je to holka z vrstvy velmi blízké elitě města, takže tak byla vychována a když Ti někdo od malička vtlouká do hlavy, že prostě dvě a dvě je pět, tak nakonec budeš tak odpovídat, protože se Ti to prostě tak vžije. - Na rozloučení s otcem si vzpomene pozdě, protože se zakecala a ne protože jí to úplně ten den vypadlo z hlavy. (Asi jsem to špatně napsala, mě to jasný přišlo, ale možná je to tím, že jsem věděla co tím myslím). - Co se týče příchodu do jeskyní, tak ten šílenej dialog jsem myslela jako \"pozdrav typický pro rebely\", takže ačkoliv se všichni osobně neznají, protože různé skupiny se míchají, tak se prostě takhle poznají a nechtěla jsem to tam vypisovat (asi jsem měla) a Mayra pozná, že mají Lukela všichni v úctě, protože se na něj dívají jako na velitele (asi bude spíš chyba v tom, že vynechávám to, co si myslím, že je jasný a píšu to, co jiným přijde zbytečný). To jen tak na okraj pár věcí, který jsem chtěla vysvětlil, jak jsem je vlastně myslela a vím, že Ty sem chodíš, tak se snad dozvím i další rady a názory jak příští povídky zlepšit. :-)
Ano, desátý porotce k tomu opravdu nic nenapsal.
Aquila: Při převodu do těla mailu se to velice pravděpodobně převedlo na jiný font i velikost.
Já čirou náhodou vím, že je to Flad, takže když mu napíšeš na flad@centrum.cz, třeba ti nějaké sesmolí. ;)
Je to mozne na 100%, to desate hodnoceni je moje.
Nepsal jsem slovni hodnoceni k povidkam, kde mne nenapadlo nic jineho nez to, o cem jsem byl presvedcen, ze to zmini ostatni porotci ve svem hodnoceni.
Pokud chces moje hodnoceni, na vyzadani ti jej zaslu.
No, jen by mě zajímalo, co Tě na povídce zaujalo a co naopak považuješ za totální průšvih. Vzhledem k tomu, že mi jednu věc různí lidi vychvalovali i haněli, tak bych chtěla znát Tvé stanovisko. Ale nijak na to nespěchám. Jen jsem zvědavá :-)
Aj ja som sa musel usmiat nad tym, ako mi jeden porotca vychvalil iste aspekty poviedky a druhy na ne bohapusto nadaval :)
Ale myslim ze pri hodnoteni literarneho diela je takmer nemozne vyhnut sa subjektivite :P