Palantir
oddělovač

Star Wars: Republic Commando

Různé > Hry | 25. 08. 2005 16:35:17 | autor: mike

Jednotka Delta. Helmy jejích členů jsou podezřele podobné helmě Silencera z klasické izometrické řežby Crusader: No Remorse.

Výrobce: Stormfront Studio
Distributor: Activision, CD Projekt (vydáno v březnu 2005)
Typ: FPS s taktickými prvky
Minimální konfigurace: CPU 1 GHz, 256 MB RAM, 64 MB graf. karta
Doporučená konfigurace: CPU 2 GHz, 512 MB RAM, Nvidia GeForce 5700 nebo lepší

Kdysi dávno, v daleké galaxii, mezi druhou a třetí epizodou Star Wars…

Létající trandoshan, létá tam a zpět. Zvlášť když mu pod nohy  hodíte granát.

Odstřelovač Sev, specialista přes počítače Fixer, expert na výbušniny a demolici Scorch a Boss. Kloni, členové elitní jednotky republiky zvané Delta. Akční hra s taktickými prvky, nesoucí všeříkající název Star Wars: Republic Commando (dále jen SW:RC), vám umožní stát se jedním z nich, konkrétně právě velitelem. Společně se svými klony ve zbrani si zastřílíte na zástupy droidů na Geonosis, prozkoumáte odmlčevší (?) se republikovou vesmírnou loď, pomůžete zotročovaným wookies na zalesněném Kashyyyku a… to je vše. Konec. Možná ještě prohlédnout odemčené minidokumentíky a nashledanou u datadisku či druhého dílu. Ano, takto zkraje se dostáváme k největšímu záporu hry. SW:RC obsahuje pouhé tři mise, byť delší, než je zvykem, s klidem ji tak "dáte" přes víkend.

Odstřelování: Zasažený Battle Droid se zmítá v robokřečích.

Zpět však k oněm taktickým prvkům. Jak už jsem naznačil, na plnění misí není hráč sám, samotinký, ale vypomáhají mu tři týmoví kolegové, relativně solidně ovládaní počítačem. Na hráči je, aby pomocí pár kláves zbytek týmu během akce (či spíše frenetické řežby) "commandoval". Vyjímala by se na nedalekém sudu výbušná past? Je tamta bedna jako stvořena k tomu, aby kryla odstřelovače? Máme zraněného a támhle je léčící Bacta Dispenser? Je třeba vniknout do uzamčené místnosti? Stačí stisknout jedinou "akční" klávesu a kompetentní člen se vydá dle rozkazu vykonat odpovídající akci. To ale neznamená, že by se za každou bednou mohl krýt odstřelovač - hra možnost provedení akce na předem určených, "vhodných" místech vizualizuje symbolem a průhledným obrysem vojáka naznačujícím příslušnou činnost. Stačí už jen pár všeobecnějších rozkazů jako "shromáždit se", "najít a zničit" či "držet pozici" a tým je téměř plně pod kontrolou. Ano, je to arkádovitě jednoduché (spolu s podobou herních menu a velikostí fontů vám to jasně napoví, že hra je produktem současného vývoje pro PC i konzole, konkrétně XBox) a v některých chvílích snad i omezující, ale díky této jednoduchosti netrpí dynamika hry.

Briefing během příletu na Geonosis, kde je již bitva v plném proudu.

V mnoha akčních hrách se přítomnost neustále umírajících spolubojovníků stává přítěží, to ale není případ SW:RC. Členové jednotky Delta neumírají (což spolu s absencí červené krve trochu zapáchá honem za větší věkovou přístupností), pouze jsou zneschopněni a po povzbuzujícím elektrošoku (?) se zase staví na nohy. Navíc mnohdy bývá přesila tak masivní, že by ji hráč-solitér nikdy nezvládl. Takže týmová hra, dámy a pánové, týmová hra. A kromě toho, bez Seva, Fixera a Scorche byste přišli o řadu povedených drsňáckých hlášek a špetku toho vzájemného popichování. Z nepochopitelných důvodů však ve hře není kooperativní multiplayer...

Boje se občas zvrhnou v čirý chaos.

Alespoň telegraficky ke zbraním. Základ tvoří slabá, ale dobíjející se laserová pistolka, lepší samopal, málo využitelná odstřelovačka, granátomet, jehož munici se vyplatí šetřit na drsné Battle Droidy, a čtyři typy granátů, z nichž jeden dokonce zpomaluje tok času - zřejmě dle pravidla, že bez bullet-time nemůže být žádná akce od dob Maxe Payna kompletní. Přes půl tucet dalších zbraní lze nalézt přímo v misích - z nich je ale možné nést vždy pouze jednu, bude to tedy trandoshanský rotačáček nebo wookieský raketomet? Těžko volit… Při souboji na blízko má hráč k dispozici výpad zápěstním nožem či samotnou zbraní, který vám opatří epesní olejový či krvavý cákanec na průzoru helmy. Na rozdíl od většiny ostatních FPS jsem si u SW:RC tento druh útoku velmi oblíbil, a to sice kvůli jeho zdrcující účinnosti - jakýkoli slabšího droid či trandoshan je "vyřízen" jedinou ranou, bez plýtvání drahocenných nábojů či granátů.

Tu a tam vám hra nabídne možnost usednout za stacionární laserové dělo či kanón. To se pak dějí věci.

Trošku odbytý mi připadl návrh úrovní. Přeci jenom těch generických sci-fi chodeb, jeskyní, hangárů, případně šachet mi připadlo v jedné hře moc, až na výjimky se nevyskytlo nic, žádná stavba, na které by déle ulpělo mé oko. Zdálo se mi, jako by se návrháři moc nezamýšleli nad účelem prostor či místností, případně jim došla inspirace. Stačí přirovnat k takovému Half-Life 2 a kvalitativní rozdíl je patrný. Holt není vše HL2, co se třpytí ^_^.

Grafické provedení hry je, nu, pěkné, i když třeba prostředí ani samotné textury detailem neohromí. Na druhou stranu třeba postavy a některé partikulární efekty vypadají obstojně - obzvlášť mne zaujalo, jakým způsobem se rozpadají a zkratují droidi, když do nich střílíte či po nich mrsknete jeden z granátů. Pro zájemce dodám, že srdcem hry je postarší, avšak upravený Unreal Engine a zřejmě také díky tomu ji rozchodí na průměrnějších mašinách.

Give us some sniping, commando!

Charakter hudebního doprovodu by asi u hry z prostředí Star Wars překvapil jen málokoho. Na pozadí dunivých explozí, střelby z blasterů a pokřikovaných rozkazů zaslechnete burácivé, silou nabité orchestrální skladby - zbrusu nové, i staré známé z filmové trilogie. Ano, standardní porci působivých chorálů se hráč nevyhne. Každopádně nezbývá než uznale pokývat hlavou do rytmu.

Problém Star Wars: Republic Commando spočívá v tom, že je přívěšek. Sic nablýskaný přívěšek bohatého univerza hvězdných válek, ale stále pouhý přívěšek s ambicemi, které sahají jen málo za komerční cíle - to lze vycítit nejen z krátké herní doby či nepříliš nápaditého designu úrovní. Přesto tato oddychovka pobaví a v nesčetných řadách příznivců Star Wars si již určitě našla své zastánce.

Hodnocení: 7.5/10



Průměrné hodnocení: 0 :: Počet zobrazení: 2461

Přidat komentář Přidat komentář:

Jméno:
*

E-mail:


Hodnocení:
Na obrázku je...
kontrolní obrázek

=*
Komentář:



* povinný údaj
 

oddělovač
Stránky běží na redakčním systému Rivendell v2.0 -- Jarník, 2006
Tyto stránky jsou uvedeny bez jakýchkoliv záruk, co se spolehlivosti, přesnosti, trvanlivosti a dalších biomagických funkcí týče, a rádi bychom vás upozornili, že SFK Palantír zvláště neodpovídá, nezaručuje, ani nedoporučuje nějaké, respektive jakékoliv, shlížení těchto stránek a odmítá nést zodpovědnost za jejich použití jak návštěvníkem, tak jakoukoliv jinou osobou, entitou či božstvem.