Palantir
oddělovač

Vidoucí 2010: nominace

Literatura > Vidoucí | 04. 01. 2011 21:07:25 | autor: Cellindra

Po úmorném čekání jsou tady konečně částečné výsledky soutěže Vidoucí a nominace na první pětku. Vítěze se ale dozvíte až při slavnostním vyhlášení v Praze na STARconu, kam vás všechny - a nejen nominované - srdečně zveme.

Tento týden bylo ukončeno hlasování do druhého kola soutěže Vidoucí, ročníku 2010. V porotě zasedlo 25 osob, kterým děkujeme za jejich výdrž při hodnocení. Autorům se omlouváme za zpoždění ve vydání této informace, které jsme bohužel nemohli ovlivnit.

Finální pořadí na všech místech se dozvíte na slavnostním vyhlášení, které se bude konat na stejném místě a ve stejnou dobu jako loni (25.-27. 3.), pouze název akce ze změnil - STARcon. Všechny vás srdečně zveme!

Nominace odborné poroty

Na cenu Vidoucí byly nominovány - a prvních pět míst si rozdělí - tyto povídky:

Dokonalá vzpomínka Jakuba Věžníka, pokerová povídka s prvky SF
Horečka Boženy Čechalové, postapokalyptická soft SF s nádechem časovky
O vesmírnou přilbu Dany Ruskové, čistokrevná SF o zakázaných závodech
Sněhová vločka, drama pro tři osoby Jana Žlebka, postapokalyptický kyberpunk
TAVA-24 Jakuba Maříka, SF ze staré školy s detektivní zápletkou

Nominovaným gratulujeme!

Pořadí na dalších místech

UmístěníJméno povídkyAutorBody1.2.3.4.5.horší
1.??????3841232422
2.??????201336544
3.??????160251458
4.??????137142666
5.??????135312568
6.Čo ľudia vedia najlepšieTomáš Dušička951232314
7.HRDINOVÉKristýna Sněgoňová862015710
8.Střípky leduMichal Sirotek730401515
9.-10.FerdinandMichal Červenka570213415
9.-10.RovnostLukáš Stoszek571022614
11.Harrisonův paradoxJulie Nováková540132316
12.Triumf krásyMartin Talafús280022219

Kategorie veřejné poroty je pro nedostatek hodnotcích letos zrušena.

Jak probíhalo hlasování

Porotci opět udělovali první až páté místo, na čtvrté přitom směli umístit povídky dvě a na páté tři. Systém bodování byl následující:

PořadíPočet bodů
1. místo:25
2. místo:16
3. místo:9
4. místo:4
5. místo:1
6. místo:0

Porotci měli opět možnost poskytnout autorovi ke každé povídce slovní hodnocení - a mnozí toho také využili. Vzhledem k utajení finálního pořadí ale autoři toto hodnocení obdrží až po vyhlášení.



Průměrné hodnocení: 0 :: Počet zobrazení: 873368

Přidat komentář Přidat komentář:

Jméno:
*

E-mail:


Hodnocení:
Na obrázku je...
kontrolní obrázek

=*
Komentář:



* povinný údaj
 
squire - 2011-01-15 10:22:32

Vidíš, já to mám obráceně. Obvykle čím lehčeji se mi píše, tím víc se to líbí publiku, zatímco povídka, nad kterou vysedím vejce, je z neznámého důvodu odhozena hned ve vyřazovacím kole...

JdlT - 2011-01-15 12:06:12

Mám to naprosto stejně ;) Někdy prostě chytnu nějakou náladu, píše se mi lehce, baví mě to, vsouvám tam všemožné kraviny a to pak bývá má nejlepší tvorba :D Škoda, že zrovna tak se mi nepsalo, když jsem psal do Vidoucího.

squire - 2011-01-15 13:09:08

Jo, netuším, proč si někteří porotci jako třeba nata myslí, že kvalita povídky musí být úměrná délce piplavé práce... jak mi přišlo v jednom hodnocení na jinou povídku, která neprošla - cituju: \"Je to dobré, ale krátké, a tak upřednostním autora, kterému to dalo víc práce\". Možná jim přijde nespravedlivé, že někoho políbí múza a je z toho ucházející práce, ale já bych to nikomu nevyčítala, sama mám nápad na povídku tak jednou ročně a pokud není nápad, vím že nemá cenu se potit, stejně bych stvořila jen něco nečitelného. Zato když je nápad, tak nestíhám psát! Krom toho, kdo porotce nutí, aby se o tom sedm měsíců hloubavě bavili? Já jako autor rozhodně ne:))

Tilio - 2011-01-16 21:02:48

Tak vis co, tohle mi treba taky v nasi porote trochu vadi. A co, ze je povidka kratka? Dylka prece neni znamka punku. Kratka povidka je dokonce mnohdy lepsi, neni utahana, je uderna a myslenka se neztrati v hromade kecu... Ale ne kazdy si to bohuzel mysli.

Spis si myslim, ze mohlo nekoho popudit to, jak tady s lehkosti rikas *bavi me, jak ti porotci hloubaji nad povidkou, kterou jsem napsala za x minut*. Mozna to tak nebylo mysleno, ale rozhodne to vyzniva jako vysmech, tak se pak nediv, ze se to nekterych lidi dotyka.
(Dokonce zajdu az tak daleko, ze nadnesu k diskusi myslenku, ze jdes tak trochu sama proti sobe. Na jednu stranu rikas, jak nemusi byt povidka dlouha, a na druhou stranu se tu ostentativne bavis nad tim, jak se porotci dohaduji nad povidkou napsanou za tri hodiny (nebo kolik). Tak je to jedno, ze je napsana za tri hodiny, nebo neni? Muze byt v povidce napsane za tri hodiny myslenka (=porotci nad ni hloubaji), nebo nemuze (=porotci nad ni hloubaji zbytecne a my se jim proto budeme smat)?)

squire - 2011-01-17 14:13:02

Naprosto chápu, že to někoho popudilo, ostatně to není nová věc, že často \"chodím sama proti sobě\"... kdybys viděla, jak dobře mi jde dohadovat se sama se sebou! Oběma stranách vždycky vymyslím tak dobré argumenty, že pak sama nevím, co s tím:)))

Pokud někomu vadí, že jsem opovrženíhodný provokatér, tak se mu omlouvám.

K tomuto výsměchu mě v podstatě vyprovokovala jen jistá nespokojenost nad tím, jak dlouho v téhle soutěži trvá hodnocení. Oproti jiným soutěžím je to opravdu rozdíl. A pokud mám nějakou vadu (kromě provokatérství, namyšlenosti, ukecanosti atd.), tak je to netrpělivost. Čekala jsem na 31.12. jako na smilování Boží a pak mi už přišlo jako křivda čekat byť jen o den déle! Takže když jsem pak uslyšela, jaké trápení jste s tou mou povídkou měli, první vnitřní reakce byla: \"To máte za to...\"

Jistou útěchou vám může být, že moje povídka v příštím ročníku nebude vůbec kontroverzní. A bude mít dokonce vypiplaný pravopis.

Cellindra - 2011-01-17 15:47:04

Ale vy tady mícháte dvě různé věci - délka povídky a množství práce spolu nemá skoro nic společného! Já bych dokonce řekla, že napsat dobrou krátkou povídku dá mnohem víc práce než dobrou dlouhou. Proto taky autor, který zvládne krátkou povídku, je větší machr než autor, který vyblije na papír padesát stránek.
Já osobně mám krátké povídky moc ráda - a to co píše Squire, že dostala v hodnocení, to bych toho porotce přetáhla koštětem přes hlavu. Jdu si zjistit, kdo to byl. A stejně jako Tilio, i mě to v naší porotě sere.

Mortles - 2011-01-24 22:17:30

Já tedy musím na obhajobu naší poroty říct, že se mě nezdá, že by krátké povídky byly horší než ty dlouhé. Problém s nimi je spíše ten, že čím je povídka kratší, tím je u ní větší nebezpečí, že na tom krátkém prostoru nedokáže autor ukázat, co všechno umí. Já třeba nemám rád dlouhé povídky. Bývají nudné a z monitoru se špatně čtou. Nikdy bych neodsoudil povídku, protože byla moc krátká, ale proto, že byla pro svůj děj moc krátká, to bych už pochopil. Když například jsou některé motivy jenom nadhozené a nejsou vůbec dotažené do konce, tam přílišná krátkost vadí. S tím se nedá polemizovat. Když má ale povídka nějakou pointu, stačí na ni třeba i jenom 1 A4 a může být úspěšná. (Asi řped rokem jedna taková byla v Pevnosti) Ale je to umění to napsat...

Cellindra - 2011-01-25 19:19:38

Myslím, že se tady do úvah dost lidí (Mortles mě na to přivedl, takže si to vyžere :)) plete podle mého dost zásadní chyba. Krátké povídky a dlouhé povídky se neliší jenom počtem stránek. Liší se stavbou, stylem, dějem, prostě fakt hodně věcmi. Krátkou povídku nejde psát jako dlouhou, kterou pak seškrtáme. V krátké povídce nemůžeme nadhazovat dlouhý děj ani rozpracovávat složité motivy. Krátká povídka musí být úderná sama o sobě. Pokud někdo napíše krátkou povídku a Mortles (nebo kdokoliv jiný) si po jejím přečtení řekne: tohle by chtělo ještě rozpracovat, tohle je nedotažené, apod., tak je to blbě napsaná krátká povídka.

Abych uvedla příklad - pamatujete si na Elliinu povídku Prvky fantastiky? (http://sfkpalantir.net/?pid=1229) Tak ta se podle propozic CKČ vejde dokonce i do mikropovídek. A máte pocit, že to trpí chybami, které vyčítáte krátkým povídkám? :D

squire - 2011-01-25 19:50:17

Jo, to o odlišné výstavbě naprosto uznávám. Ověřila jsem si to sama na sobě, když jsem potřebovala seškrtat novelu o cca 120 000 znacích na formát povídky (72 000 znaků) a zbylá kostra se nedala číst. V takových případech je lepší vzít svět a příběh z dlouhé povídky jako základ, pozadí, a krátkou povídku napsat jako spin-off.

JdlT - 2011-01-25 21:25:18

Dobré je vzít už něco známého až lidového, třeba červenou karkulku. To zná snad každý, takže není třeba nic vysvětlovat a rovnou může začít vlkova pomsta za nízkokalorickou stravu v podobě šutrů.

Tilio - 2011-01-27 16:49:34

Varuju te. Jestli se nekdo inspiruje a nam pristi rok prijdou nejaky povidky o cerveny karkulce a vlkovi, jses synem smrti.

JdlT - 2011-01-27 19:00:04

Už jednu takovou mám, vypravování z pohledu vlkova žaludku :D Kdyby se připojilo několik dalších jedinců....

squire - 2011-01-28 08:29:14

To zní jako výzva:-DDD

Cellindra - 2011-01-15 00:20:13

Povolila jsem komentáře u jednotlivých povídek. Takže poprosím diskutující, aby se s dojmy, které se týkají jen jedné z povídek, přesunuli tam.

Ronkar - 2011-01-23 02:20:59

Jen jeden dotaz: Dočkají se autoři povídek, které postoupily do druhého kola ještě nějakého hodnocení, či nikoli? Dík za odpověď.

nata - 2011-01-23 08:43:06

Dodatocne hodnotenia niektori porotcovia dodali. Myslim ale, ze sa nemozu rozosielat pred vyhlasenim.

squire - 2011-01-23 11:19:49

Mě by zas zajímalo - už jsem se mimochodem ptala, ale asi to zapadlo - co se děje s povídkami z první pětky. Jsou někde publikovány? Má na ně nějaký časopis přednostní právo? Vydává Vidoucí nějaký sborník?

JamesFaith - 2011-01-23 15:59:37

No, primárně jsou některé publikované v Pevnosti, vím určitě, že jsem tam měl Koboué a pak tam vyšel třeba Poutník k Mohamedu a Malá návštěva(?), i když loňský ročník se tam myslím neobjevil. A o sborníku se tu už několikrát mluvilo, pamatuji si, že jsem kdysi v reakci na jeden mail u dvou povídek příslíbil, že je nikde jinde nevydám, ale zatím nic nevyšlo.

nata - 2011-01-23 19:24:39

Vidouci su sutazou, ktora spolupracuje s Pevnostou. Ale myslim, ze hlavne by sa o publikaciu mali usilovat autori osobne. Umiesnenie v sutazi im dava prave tu moznost zaklopat na dvere a presadit sa.

squire - 2011-01-23 20:55:22

Prima. Já jen aby se mi nestalo, když to osobně někam procpu, aby mi pak někdo neřekl \"ale my s tím počítali do sborníku\".



oddělovač
Stránky běží na redakčním systému Rivendell v2.0 -- Jarník, 2006
Tyto stránky jsou uvedeny bez jakýchkoliv záruk, co se spolehlivosti, přesnosti, trvanlivosti a dalších biomagických funkcí týče, a rádi bychom vás upozornili, že SFK Palantír zvláště neodpovídá, nezaručuje, ani nedoporučuje nějaké, respektive jakékoliv, shlížení těchto stránek a odmítá nést zodpovědnost za jejich použití jak návštěvníkem, tak jakoukoliv jinou osobou, entitou či božstvem.